Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vika minussa vai mitä tässä tapahtuu???

Vierailija
21.10.2021 |

Oon tässä viimeisen puolen vuoden aikana tavannut mukavia miehiä, kaikki tinderistä. Kaava on aina sama. Keskustelu aloitetaan tinder-sovelluksessa josta siirrytään miehen aloitteesta päivän tai parin jälkeen watsappiin. Joidenkin kanssa noin viikon juttelun jälkeen tapaaminen ja treffit on ollut mukavat ja soittelu ja viestittely on jatkunut senkin jälkeen. Mutta sitten! Sitten tapahtuu jotakin mitä en ymmärrä ja koska tämä on toistunut minulle nyt 4n eri tyypin kanssa niin alan kuvitella että vika on minussa. Eli noin kolmen viikon intensiivisen/kohtuu aktiivisen keskustelun jälkeen tapahtuu ghostaus. Tai oikeastaan en koe sitä ghostauksena vaan enemmän että juttu vaan hyytyy siihen. Miksi??? Kaikki nämä olleet mukavia miehiä ja juttu on luistanut. Maksimissaan pussailua näiden kanssa joita tavannut. Joka kerta on ollut vain yksi ihminen kerrallaan, eli en oo multideitannut.

Olen kyllä hyvin passiivinen, etenkin aloitteentekijänä, ehkä myös keskustellessa. Se ei johdu kiinnostuksen puutteesta vaan on enemmän sellaista että haluan antaa jutulle tilaa edetä omalla painollaan. Mutta omalla painolla eteneminen johtaa tähän. Onko kyse siitä että mieskin testaa mun kiinnostusta ja päättää yks kaks että mun pitää olla nyt aktiivinen vaikka tähän asti aktiivisempi osapuoli on ollut mies. Vai että kiinnostus vaan lopahtaa yhtä nopeasti kun on tullutkin Tai jopa niin että mies on koko ajan tinderöinyt tms ja vaihtoi lennosta parempaan minun edes tajuamatta sitä??

Kertokaapa oma näkemyksenne asiasta mitä tässä tapahtuu.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaava mies on joko tullut siihen tulokseen, että sinun tapailemisesi olisi huono tidea, tai on yksinkertaisesti vaan löytänyt toisen naisen joka on kiinostuneempi.

Vierailija
22/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kyseessä on vain se, ettei ole ns. "kolahtanut", kummallekaan teistä. Jos molemmilla on ihan ok fiilikset toisesta, niin vaatii just tosi paljon kannattelua että lähtee siitä jatkamaan, eikä siirry eteenpäin, kun odottaa sitä kolahtamista. 

Itsellä kävi niin, että tavattiin miehen kanssa Tinder-treffeillä (vaikutti voimakkaasti siltä että molemmat olivat kiinnostuneita toisistaan tosi paljon, eli kolahti ja kovaa) jonka jälkeen lähdin miltei 3 viikon matkalle. Ei muuta tehty kuin kirjoiteltiin viestejä se 3 viikkoa, kaikkea maan ja taivaan väliltä, ja kun nähtiin sen jälkeen, tuntui että oltiin jo pitkään tunnettu ja yhdessä todettiin, että halutaan tästä parisuhde. Kaksi viikkoa ja muutettiin yhteen, nyt naimisissa. 

Jos tuota kolahdusta ei tule, voi olla tosiaan vaikeaa lämmitellä suhdetta seuraavalle asteelle. Fyysisyys yleensä auttaa siinä, ja tärkeää muutenkin nähdä, että toimiiko se puoli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun näkemys on, että kiinnostuksesta pitää kertoa, eikä jäädä passiiviseksi. Näin olen itse tehnyt ja edelleen olen yhdessä Tinderistä tapaamani miehen kanssa. Kerroin itse asiassa jo ensimmäisillä treffeillä, että haluan tutustua lisää ja sovittiin heti uudet treffit.

Sama tuli mieleen. Itse miehenä arvostan sitä, että sanotaan suoraan mitä ajatellaan. En halua pelata mitään kissa ja hiiri -leikkiä (enkä mitään ihmissuhdepelejä muutenkaan), vaan pidän siitä, että jos kiinnostusta on ja halutaan tavata uudestaan, niin se myös ilmaistaan. Näin teen myös itse. Harva kumppania etsivä ihminen haluaa ennustaa toisen osapuolen kiinnostusta planeettojen asennon tai kahvinpurujen perusteella, ja vaikeasti tavoiteltavan leikkiminenkin on turn off. Avoimuus, rehellisyys ja kommunikaatio kunniaan.

Vierailija
24/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täsmälleen sama kokemus. Olen myös melko passiivinen kommunikoija ja haluan antaa miehelle mahdollisuuden olla se aktiivinen ja "metsästäjä". Sitten ihmettelen, kun mies toisensa jälkeen vain katoaa, eikä enää kirjoittele mitään.

T. Ei ap

Mitäs jos jättäisit nuo roolit (metsästäjä-metsästettävä) niihin hömppäelokuviin, ja kohtaisit toisen henkilön ihan ihminen ihmisenä?

Vierailija
25/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tarpeeksi hyvännäköinen.

Vierailija
26/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainittu niin miehenä arvostan kiinnostuksen näyttämistä ja aktiivisuutta.

Jos nainen ei koskaan aloita keskusteluja oma-aloitteisesti niin kyllä siinä fiilikset menee ja tulee vaikutelma että toista ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Vierailija
27/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin eilen keskustelun miehen kanssa. Tähän saakka hän siis joka ilta laittanut hyvän yön toivotukset jne mutta toissa iltana ei niitä tullut eikä eilen kuulunut mitään ennen kuin itse laitoin illalla viestiä. Mies vastasi heti ja valitteli että on tylsää ja aika ei kulu. Ei kysellyt mitään minun tilanteestani, olen siis ollut kuumeessa ja tästä oli puhetta aiemmin kun mies oli tulossa käymään luonani ja sanoin että olen kipeenä. Eli illalla muutama viesti vaihdettiin ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Viestinnässä on tapahtunut selkeä muutos aiempaan. Ikään kuin hän olisi jotenkin ottanut nokkiinsa tai kiinnostus vain lopahti.

Mitä tulee noihin peleihin, niin en ole pelannut mitään pelejä. Kerroin f2f treffeillä että toivoisin että tulis toisetkin treffit ja että otetaan rennosti tämän alun kanssa. Kehuin sekä miehen ulkonäköä että luonnetta. En ole siis pelannut pelejä enkä salannut kiinnostusta. Tuo passiivinen yhteydenpito liittyy enemmän siihen että mies oli Aiemmin tiiviisti yhteydessä joten minulle ei oikein edes jäänyt tilaa olla aloitteellinen koska yhteydenottojen välillä ei ollut edes niin paljon taukoja että oisin ehtinyt kehittää asiaa jostain. Eli jos mies odottaa nyt vetäytyessään minun osoittavan vielä enemmän kiinnostustani niin mielestäni hän pelaa enkä minä.

Mielestäni tämä juttu on taputeltu. Laitoin tämän aloituksen kun tätä tapahtuu minulle tosi paljon. Lupaavan alun jälkeen juttu loppuu enkä tajua että mitä ihmettä tapahtuu. Tottakai vika on minussa kun yhdistävä tekijä olen minä. Mutta tämä ketju ei kyllä avannut edelleenkään silmiä Mitä teen väärin. Koen että jos nyt alan pommittaan viestejä miehelle, se on lähinnä epätoivosta ja ruikuttamista koska tuosta hiljenemisestä voi päätellä että kiinnostus on lopahtanut.

Paljon mahdollista että en oo tarpeeksi nätti, mukava, fiksu tai mies halusi vain sänkyyn. Kiitos kaikille vastanneille.

Ap

Vierailija
28/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennän vielä että loppujen lopuksi kumpaakaan ei kiinnosta tarpeeksi eikä kumpikaan puhu riittävän suoraa. Jse yks joka kertoi siitä kunnon kolahtamisesta niin sitä odotellessa:)

Ap

Vierailija
29/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysi jo toisen

Vierailija
30/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies odottaa sulta enemmän panostusta? Soita sille tai mee käymään!

Vierailija
31/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vastaus lukee sinun ensimmäisessä viestissäsi, jossa kerrot olevasi passiivinen vuorovaikutuksessa (tai jotain vastaavaa). Annat silloin kaiken vastuun toiselle henkilölle. Jos hän ei toivota ensin hyvää yötä niin ette viestittele sinä iltana. Minusta sinun kannattaa tarkkailla tätä asiaa.

Voi olla, että sinua ei aina kiinnosta viestitellä, mutta jos haluaa suhteen pysyvän yllä niin itsekin pitää nähdä vaivaa eli astua epämukavuusalueelle tässä tapauksessa.

Harva haluaa suhdetta, jossa toinen on passiivinen. Ethän sinäkään halua sellaista. Kahden passiivisen ihmisen välinen suhde kuolee.

Eli kuten itsekin arvelit, jotain tarttis tehdä. Toimi eri tavalla seuraavan kanssa niin näet, mihin se johtaa.

Vierailija
32/34 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin eilen keskustelun miehen kanssa. Tähän saakka hän siis joka ilta laittanut hyvän yön toivotukset jne mutta toissa iltana ei niitä tullut eikä eilen kuulunut mitään ennen kuin itse laitoin illalla viestiä. Mies vastasi heti ja valitteli että on tylsää ja aika ei kulu. Ei kysellyt mitään minun tilanteestani, olen siis ollut kuumeessa ja tästä oli puhetta aiemmin kun mies oli tulossa käymään luonani ja sanoin että olen kipeenä. Eli illalla muutama viesti vaihdettiin ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Viestinnässä on tapahtunut selkeä muutos aiempaan. Ikään kuin hän olisi jotenkin ottanut nokkiinsa tai kiinnostus vain lopahti.

Mitä tulee noihin peleihin, niin en ole pelannut mitään pelejä. Kerroin f2f treffeillä että toivoisin että tulis toisetkin treffit ja että otetaan rennosti tämän alun kanssa. Kehuin sekä miehen ulkonäköä että luonnetta. En ole siis pelannut pelejä enkä salannut kiinnostusta. Tuo passiivinen yhteydenpito liittyy enemmän siihen että mies oli Aiemmin tiiviisti yhteydessä joten minulle ei oikein edes jäänyt tilaa olla aloitteellinen koska yhteydenottojen välillä ei ollut edes niin paljon taukoja että oisin ehtinyt kehittää asiaa jostain. Eli jos mies odottaa nyt vetäytyessään minun osoittavan vielä enemmän kiinnostustani niin mielestäni hän pelaa enkä minä.

Mielestäni tämä juttu on taputeltu. Laitoin tämän aloituksen kun tätä tapahtuu minulle tosi paljon. Lupaavan alun jälkeen juttu loppuu enkä tajua että mitä ihmettä tapahtuu. Tottakai vika on minussa kun yhdistävä tekijä olen minä. Mutta tämä ketju ei kyllä avannut edelleenkään silmiä Mitä teen väärin. Koen että jos nyt alan pommittaan viestejä miehelle, se on lähinnä epätoivosta ja ruikuttamista koska tuosta hiljenemisestä voi päätellä että kiinnostus on lopahtanut.

Paljon mahdollista että en oo tarpeeksi nätti, mukava, fiksu tai mies halusi vain sänkyyn. Kiitos kaikille vastanneille.

Ap

No mutta tuo mies(?) on ihan luuseri: "On tylsää. Aika ei kulu." Ja ikä oli - 7 v?

Vierailija
33/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin vielä omaa näkökantaani että osasyy on juuri tuo että minunkin mielestä tuollaiset viestit että on tylsää ja aika ei kulu on vähän ärsyttäviä. Minulle tulee niistä väkisin fiilis että se sisältää vihjauksen että keksi mulle tekemistä. Vaikka tätä vihjausta ei olisikaan niin siitä huolimatta lause on hieman tyhjä ja eri tavalla passiivinen. Jos on tylsää niin voi keksiä ihan itse jotakin ettei olisi tylsää. Puhumattakaan siitä että jos muuten on aina töissä ja silloin on aikaa tykittää viestejä ja sitten kun on vapaalla aikaa ei ole mutta silti kertoo että on tylsää? Ja vielä yksi ajatus että onko elämässä muuta kuin työnteko?

Tässä on myös syy passiivisuuteeni. Jostakin viestistä (alusta alkaen) minulle herää näitä kysymyksiä tai tulkintoja ja sitten jään ikään kuin seuraamaan tilanteen kehittymistä. Ja tästä miehestä esim tuli sellainen olo että suhteeseen edetään nopeasti, joka on minulle hieman epävarmuutta lisäävä tekijä. Ja kun joku tämmönen asia tulee farmille, jään tarkkaileem sitä.

Edelleen ymmärrän kyllä että vika on minussa. Pitäisi heittäytyä enemmän. Eilen tosin tajusin myös sen etten oikeasti usko että tinderissä on sellaisia ihmisiä jotka on tasapainossa itsensä kanssa ja se on kuitenkin mun ihan ykköskriteeri. Ja jos lähtöoletus on se että lähden ikään kuin tutustumaan ihmiseen sillä kulmalla että etsim että mikä vika tässä tyypissä on, niin kulma on täysin väärä.

Ap

Vierailija
34/34 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä mies kyllästyi vetämään sinua perässä? Miehetkin kaipaavat varmuutta siitä että niistä tykätään. Miksi ihmiset ei yksinkertaisesti kysy että Hei, sinusta ei oo kuulunut, vieläkö kiinnostaa jatkaa?