Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä käsityksestä että on epäonnistunut

Vierailija
21.10.2021 |

Olen siis maisteri, mutta koskaan en ole onnistunut varsinaisesti saamaan oman alan työtä, jos yliopiston harjoittelua ei lasketa ja siitä poikivaa pientä projektia. Olen ollut työttömänä, duunaritöissä joihin pääsee kuka vain. Nyt opiskelen työkkärin tuella alaa, jolla pulaa, mutta ala ei kyllä vastaa sitä mielikuvaa mitä ajattelin maisterina työelämästäni.

Monet opiskelukaverit ovat työllistyneet samalla tutkinnolla mielenkiintoisiin asiantuntija-ja suunnittelutöihin. Myös ne joita en niin välkkynä pitänyt opiskeluaikoina.. Eli tuurilla on paljon merkitystä ja, että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. He työllistyivät harkkapaikkoihinsa. Minäkin sain tavoitellun paikan, mutta projekti kun loppui niin työni loppui..

Miten välttää katkeroitumista ja kestää tätä pettymystä etten saavuttanut työelämässä mitä halusin? Olen yli 30 vuotias ,että en edes kovin nuori enää aloittamaan alusta. Nyt taas opiskelen ja olen lähtöruudussa. Ei enää jaksaisi, mutta työttömyys ei myöskään houkuta. Tosin en ole valmistumassa hommaan mitä oikeasti haluan kovasti tehdä. Pikemminkin ajatukseni on alaa valitessa, että mielummin kuitenkin töissä kuin työttömänä. Silti välillä mielessä kummittelee se ajatus miksi en yltänyt samaan kuin opiskelukaverini.

Vertaistukea kai täältä haen tai jotain lohduttavaa. En tiedä. Tänään taas erityisen surullinen olo tästä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään samoja kokemuksia?

Vierailija
2/6 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, että voit hakea palkattomaan oman alasi työharjoitteluun vaikka et olisi opiskelija?

Etäs sukulaisnainen on tehnyt näin aina kun on halunnut "edetä urallaan". Hän iskee kiinni paikkaan, jonne haluaa. Hän ottaa mahdollisuuden näyttää, että hänestä on siihen työhön ja samalla CV karttuu. Hänellä on kyllä siinä ohessa ollut oma yritys,. CV ei ole milloinkaan ollut tyhjillään kun tavallaan on "töissä" vaikka palkkaa ei välillä nostanut mistään. Hän on tehnyt myös julkaisutoimintaa koko ajan ja pitänyt osaamisensa ajan hermolla. Tällä hetkellä hänellä on aika merkittävä virka, jonka hän sai juurikin noiden vanhojen näyttöjensä perusteella ohi monien muiden pätevien hakijoiden. On aika polleaa työhaastattelutilanteessa, kun CV:ssä on monta nimekästä työnantajaa (osa näistä ulkomailta).

Vierailija
4/6 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole mikään käsitys vaan fakta.

Vierailija
5/6 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että voit hakea palkattomaan oman alasi työharjoitteluun vaikka et olisi opiskelija?

Etäs sukulaisnainen on tehnyt näin aina kun on halunnut "edetä urallaan". Hän iskee kiinni paikkaan, jonne haluaa. Hän ottaa mahdollisuuden näyttää, että hänestä on siihen työhön ja samalla CV karttuu. Hänellä on kyllä siinä ohessa ollut oma yritys,. CV ei ole milloinkaan ollut tyhjillään kun tavallaan on "töissä" vaikka palkkaa ei välillä nostanut mistään. Hän on tehnyt myös julkaisutoimintaa koko ajan ja pitänyt osaamisensa ajan hermolla. Tällä hetkellä hänellä on aika merkittävä virka, jonka hän sai juurikin noiden vanhojen näyttöjensä perusteella ohi monien muiden pätevien hakijoiden. On aika polleaa työhaastattelutilanteessa, kun CV:ssä on monta nimekästä työnantajaa (osa näistä ulkomailta).

Eikö nuo ilmaiset harjoittelut ole ihmisten hyväksikäyttöä? Eihän jatkosta mitään takeita ole niin kuinka moni voi kuukausitolkulla elää tehden ilmaistöitä?

Vierailija
6/6 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei se ole mikään käsitys vaan fakta.

No kiitos tästä. :D itse olen kovasti koittanut kääntää asiaa toiseksi ja ei elämä niin mustavalkoista ole.. Tosin ajattelen itsekin olevani epäonnistunut niin eihän se kovin mieltä ylentävää ole. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän