Paljonko sinulla on ÄÖ?
Itselläni on keskimääräistä suurempi, eli 122.
Onko muut mammat käyneet testeissä?
Kommentit (51)
Jep. Ja millä hajonnalla. Ja mikä taho on testannut. Nettitestejä voi tehdä viihteenä, vähän kuin sudokuja tai palapelejä.
Joskus nuorempana itseä häiritsi se, etten tiennyt älykkyysosamäärääni. Mutta, tuoko älykkyys onnea mukanansa? Eipä ei ja moni oikeasti korkeasti älykäs saattaa kokea vahvaakin yksinäisyyttä.
Nykyään itselle riittää se, että tiedän sen itse, että lanttu leikkaa kohtalaisesti ja kaiken snaijaan mitä tarvitsee snaijata. Enemmän minulla painaa se, että olenko onnellinen ja ovatko ihmiset ympärillä onnellisia.
Mitä sitä leijumaan jollain epämääräisellä mittauksella, joka on "yhteiseen sopimukseen" perustuva ja varsin huonosti älykkyyttä mittaava. Mitä älykkyys ensinnäkin on? Äo ei ole mikään fysikaaliseen suureeseen mitattavissa oleva asia, eikä mikään mikä oikeastaan kestäisi syvempää tarkastelua. Jos esim testattavalla henkilöllä on univajetta tai muuten vain huono päivä, onko hän juuri sinä päivänä jotenkin erityisen tyhmä? Tuskin. Kuitenkin varmasti testistä saisi huonomman tuloksen kuin parempana päivänä, ja tämäkö on se minkä pitäisi ihmisen hyvyyttä/huonoutta mitata.
Me olemme ihmisiä kaikki ja kukaan ei ole toistaan parempia tai huonompia.
Jos puhutaan älykkyysosamääristä, olisi syytä kertoa myös, mitä keskihajontaa on käytetty. Tai ilmaista asia suoraan niin, kuinka monta prosenttia älykkäämpiä. Mulla on Mensan testin perusteella älykkyysosamäärä 163 (keskihajonta 24). Siitä voi huvikseen laskea, paljonko se olisi nykyisin käytetyllä keskihajonnalla 15.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 72v, tein vähän aikaa sitten tulos 118, huonontunut, koska kymmenen vuotta sitten sain tulokseni 144. Tuntuu oudolta, että keskimäärin testistä saadaan vain 100 tai alle sen.
Itsellä tuli kahdesta testistä 179 pistettä.
Toisesta sain 88 ja toisella kertaa viikon päästä 90.
Oon aika otettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 72v, tein vähän aikaa sitten tulos 118, huonontunut, koska kymmenen vuotta sitten sain tulokseni 144. Tuntuu oudolta, että keskimäärin testistä saadaan vain 100 tai alle sen.
Itsellä tuli kahdesta testistä 179 pistettä.
Toisesta sain 88 ja toisella kertaa viikon päästä 90.
Oon aika otettuna.
Tuliko tuo yksi lisäpiste erityisen hyvän matematiikan osaamisen perusteella?
136 virallisessa testissä 20v sitten. Onkohan laskenut iän myötä.
Olettaisin, että korkea. Armeijan palikkatestistä sain sen korkeimman, tosin se ei minusta mikään vaikea ollut:)
140 sain tieteenkuvalehden testissä vuosia sitten. Olin silloin reipas opiskelija nuorukainen. Nykyään tulisi ehkä vähemmän ja en oo näitä loogisia tehtäviä tehnytkään.
Minulla ÄÖ on siinä 1,8 - 2 promillen paikkeilla. Silloin Äiti Örveltää.