Mammat hei, huomenna on jouluaatto!
Miten hitossa teillä on aikaa roikkua täällä palstalla? Joko kinkku on uunissa? Laatikot tehtynä? Kämppä kiiltää? Rosolliaineet pilkottuina ja hyydykkeet hyytymässä? Lahjat paketoituna? Kuusi koristeltuna? :-)
Kommentit (22)
Ei mun tarvi yksin noita kaikkea tehdä. Mies tekee osan. Joten nyt huilin vähän.
Kaikki muut check, paitsi kinkku, joka pannaan vasta yöksi uuniin.
Hahhah, mä en oo tehnyt yhtään mitään noista ap:n luettelemista jutuista. Huomenna on ihan tavallinen päivä muiden joukossa ja ruoaksi on kanakeittoa ja kasviswokkia. Lahjoja lapset eivät saa mutta alennusmyynneistä käyn ostamassa kaikenlaista kivaa heille.
t. Jehovan todistaja
Joko kinkku on uunissa? Pannaan yöksi uuniin.
Laatikot tehtynä? Tuunaan valmislaatikot.
Kämppä kiiltää? Siivottiin viikonloppuna.
Rosolliaineet pilkottuina ja hyydykkeet hyytymässä? Rosollin tuo jouluvieras, hyydykkeitä ei tehdä.
Lahjat paketoituna? Melkein, loput illalla, kun lapset nukkuu.
Kuusi koristeltuna? Illalla pannaan valot, lapset koristelee kuusen aamulla.
Kaikki valmiina. Illalla jumppaan vielä. Btw, täällä on mielestäni melko hiljaista.
Yöksi uuniin.
Lantut vielä uunissa ja illalla laitetaan perunalaatikko imeltymään.
Rosolli kaupasta ja hyydykkeitä ei tehdä. (Mä en siitä tykkää ja anoppi osti valmiin sitten. Olis ostanu laatikotkin, mutta halusin tehdä itse.)
Paketit paketoitu jo viime viikolla.
Kuusi koristellaan miehen kanssa illalla. Meillä ei siis oo vielä lapsia.
Ei kuusta saa koristella ennen aattoa! Muut hommat hoidossa.
Kinkku on uunissa, laatikot tein viikonloppuna jolloin miesnsiivosi koko kämpän, rosollin tein aamupäivällä, loput lahjat paketoidaan illalla kun lapsi nukkuu ja kuusikoristellaan tänä iltana. Mutta....pitäis tehä suklaamousse, imuroida pikaseen, ja tehdä ehkä pipareita ja torttuja, torttuja ainakin.....
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 14:15"]Kinkku on uunissa, laatikot tein viikonloppuna jolloin miesnsiivosi koko kämpän, rosollin tein aamupäivällä, loput lahjat paketoidaan illalla kun lapsi nukkuu ja kuusikoristellaan tänä iltana. Mutta....pitäis tehä suklaamousse, imuroida pikaseen, ja tehdä ehkä pipareita ja torttuja, torttuja ainakin.....
[/quote] Siis mies siivosi koko kämpän......
Kinkku on koristeltu, joulukuusi on uunissa ja laatikot siivottuna. Hyvää joulua vaan teillekin! :)
Laatikot tulevat suoraan kaupan einestiskiltä. Kinkku paistettu jo pari päivää sitten. Muutama ruokalaji jää huomiseksi. Lihapullat ja jälkkäri tehdään tänään.
Huomenna myöskin imuroidaan ja mopataan lattiat. Mitään sen kummallisempaa siivousta ei tehdä.
Kuusi ollut jo pari päivää.
Lahjat hommattu ja pakattu kuukausi sitten.
Eli mikäs tässä notkuessa. En ota mitään stressiä ja muutenkin mennään sieltä mistä aita on matalin.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 10:46"]
Miten hitossa teillä on aikaa roikkua täällä palstalla? Joko kinkku on uunissa? Yöllä vasta. Laatikot tehtynä? Pakkasessa odottaa. Kämppä kiiltää? Just pesasin lattiat ja vessan, ja aiemmin olen muuten siivonnut. Rosolliaineet pilkottuina ja hyydykkeet hyytymässä? Ei syödä näitä. Lahjat paketoituna? Aikoja sitten. Kuusi koristeltuna? Ei ole. :-)
[/quote]
Kinkkua ei ole, koska emme syö lihaa. Laatikot teen vasta huomenna. Koti on imurointia vaille siisti, kuten muulloinkin. Rosolli on peräisin Saarioisen äideiltä. Hyydykkeitä ei ole eikä tule. Lahjat on paketoitu. Kuusi koristellaan vasta huomenna. Entä itse, miten sinulla on aikaa palstailla?
Ainoastaan siivous kesken. Tarkoituksella järin tälle päivälle. Lapset pitää huolen että juat ja just tapaninpäivän yli pysyy jokseenkin siistinä paikat. :) Sitten saakin uudestaan siivota uudenvuoden juhlintaa varten.
Onko teillä lapset levottomia. . Just miehelle totesin että jos ei muusta huomaa et huomenna on jouluaatto, niin ainakin siitä että lapsilla on jokaisella keollinen muurahaisia pöksyissään. :D
Rosolli ja hyydykkeet ovat pahoja. lanttulaatikko tuunataan huomenna samoin kalkkuna valmistetaan huomenna ja perunalaatikko on tehty. Porkkanalaatikkoa ei tehdä eikä tuunata.
Kämppä siivottu sunnuntaina ja kuusta ei kissojen takia tule. Kynttilät ja koristeet kaivettu esille. Meillä siis kaikki kunnossa ja joulu voi tulla.
19 vielä. Lahjatkin on pakattu valmiiksi.
Kaik on reilas! Entä itsellä kun täällä muita vahtaat!?
Ai jaa. Kiva kun kerroit. Eihän tuota muuten olisi mistään huomannutkaan.