Kurkkasin lahjapakettiin- pettymys
Kaipaan apua joltain, joka voisi samaistua tilanteeseeni.
Olen toivonut mieheltäni lahjaksi tänä jouluna laadukasta villahuivia- esimerkkeinä tyylistä olen esittänyt Burberryn, Ralph Laurenin, Mulberryn ja Gantin.
Nyt tässä hetki sitten pakkailin joululahjoja ja kun olin viemässä viimeisiä "joulupussukkaan" vaatekomeroon, huomasin omalla nimelläni varustetun selvästi mieheni pakkaaman löysän paketin, ja kauhukuvat alkoivat piirtyä mieleeni. Tajusin hetkessä, että ko. paketti ei tiedä mitään hyvää- ja kurkkasin heikohkon paketointiviritelmän sisään.
Tunnistin kuosin, mutten huivia. Sisältä paljastui siis jostain tuntemattomasta muovisen oloisesta kangasmateriaalista valmistettu huivi- Burberry- kuosilla.
Mieheni on vielä töissä, joten iltapäivään saakka olisi aikaa keksiä, kuinka tuosta päästään eroon ilman, että mieheni mieltä pahoitetaan. Huomiseksi en tätä halua jättää sillä en koe tarpeelliseksi nöyryytystä muiden joulunviettäjien läsnäollessa- muutkin kun ovat tietoisia joululahjatoiveestani, ja naamaa lienee hankalaa pitää peruslukemilla jos tuon aukaisee jouluaattona pukin saapuessa.
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen,
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 18:16"]
Niin. Kyllähän tuo pahalta kuulostaa. Feikkipaska aidon huivin sijasta. Huomenna on jouluaatto, joten aikataulullisesti peli on jo menetetty (ja muutenkin). Heti pyhien jälkeen kun arki taas alkaa, hakeudut jonkun ammattitaitoisen kriisiterapeutin vastaanotolle, Porvoosta varmasti löytyy päteviä. Ei kannata tosiaan aikailla, vaan terapia täytyy aloittaa heti. Noin kovasta pettymyksestä toipuminen vie aikansa ja mahdollisesti olet jonkin aikaa jopa työkyvytön, mutta intensiivisellä hoidolla toivut kyllä. Jaksamista!
[/quote]
Juuri näin. Myös vuoden 2004 tsunamista selviytyneiden kriisiapuryhmästä voi löytyä vertaistukea!
Minä en tunnistaisi Burberryn, Ralph Laurenin, Mulberryn tai Gantin huivia, jos vastaan tulisi. En aitoa enkä väärennöstä. Minun naamani siis olisi ihan peruslukemilla sinun avatessasi lahjaasi. Ajattelisin lähinnä, että onpa mies keksinyt kivan lahjan ja onpa kaunis huivi.
Toki voit esittää ilahtunutta avatessasi huivilahjan ja laittaa sen sitten kaapin perukoille ja hävittää vähin äänin myöhemmin ja ostaa tilalle haluamasi huivin. Ylipäänsä jos toivoo toiselta jotain aivan tietynlaista tavaraa, on hyvä laittaa täsmällinen toive lapulle ja kertoa miehelle, mistä kaupasta saa, ja käskeä miestä antamaan lappu myyjälle.
Tavallisesti AV:n huivikeskustelut ovat vähän toisenlaisia.
Kyllä. Tulee parempi joulu, kun tässä ap lähtee pelaamaan nokittelupelejä. Mikä on tavoitetilasi ap? Minä en ymmärrä, miten tästä voisi näppärästi vehkeillä toivottuun lahjaan. Pettymyksiä tulee ja ikäviä tilanteita toisten katseiden alla. Lopulta sinä itse olet vastuussa siitä, että pidät itsestäsi hyvää huolta - mukaan lukien tarpeellisten ja luksustuotteiden ostaminen. Lahjan idea on toisenlainen. Voisitko ajatella näin? Että itse itsellesi, sitä mitä itsellesi toivot ja lahjoja voit antaa parhaalla mahdollisella tilanne- ja tyylitajulla. Kuten voit saada huomenna lahjan. Muren sympatiaa antajaa kohtaan ja seuraavia uusia päiviä tulossa, jolloin voit täyttää toiveesi kenties alennettuun hintaan.
hyvää joulua,
t. valmentaja
Voi hyvänen aika. Ihan ymmärrettävää että AP on pettynyt, olis mullakin vaikeuksia olla mitenkään riemuissaan jos olen varta vasten toivonut laadukasta huivia ja saankin paketista jonkun akryylipaskan. Merkillä nyt ei sinänsä olisi itselle väliä. Pahaa mies ei varmasti ole tarkoittanut, koska luultavasti ei ymmärrä noiden asioiden päälle sen taivaallista (ostoksesta päätellen). Lahjan vaihtaminen saattaisi olla vähän tökeröä, mutta omaa pettymystä voi olla vaikeaa naamioida tuossa tilanteessa.
Uppista! Mikä pössis, ap? Hyperventiloitko juuri nyt? Hengittele paperipussiin, kyllä se siitä. :)
Käy ostamassa haluamasi huivi ja vaihda se pakettiin. Esitä ihastunutta lahjoja avatessa ja laita mies korvaamaan huivin hinta myöhemmin.
Tsemppiä kokemastasi järkytyksestä toipumiseen!
Miten mies laitetaan korvaamaan huivin hinta ilman konfliktia?
Mitä ostit miehelle, vaihda halpisversioon.
Jessus miten lapsellinen olet! Lahjahevosen suuhun EI katsota. Jos tarvitset jotain tavaroita, osta ne itse, aikuinen ihminen!
No jo on ongelmat, pitää siis saada se mitä haluaa, eikä sitä mitä saa. Jospa et ole ansainnut parempaa? Osta seuraavalla kerralla itse, niin yllätyt iloisesti. Hyvää tavarajuhlaa!
Minäpä sain mieheltä parhaan lahjan ikinä ja jo etukäteen. Oli jynssännyt kylpyhuoneen loistavan puhtaaksi. Sanoin etten tarvi mitään muuta lahjaa, tuo oli niin ihana ylläri. Inhoan kylpyhuoneen pesemistä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 10:35"]
Minäpä sain mieheltä parhaan lahjan ikinä ja jo etukäteen. Oli jynssännyt kylpyhuoneen loistavan puhtaaksi. Sanoin etten tarvi mitään muuta lahjaa, tuo oli niin ihana ylläri. Inhoan kylpyhuoneen pesemistä.
[/quote]
Kun vaimo tekee tuon se on itsestäänselvyys, mutta kun mies tekee saman se on lahja :D
En käsitä miksi pitää saada jotain tiettyä tavaraa lahjaksi? Elättekö kenties miehen siivellä? Mulla ainakin on mahdollisuus lahjoa itseäni vaikka joka päivä jos haluan ja ihan omilla rahoilla. Ainoa missä lahja toimii on korut, mies on tosi hyvä valitsemaan mulle koruja. Lähes kaikki koruni ovat hänen lahjoittamiaan. Miksi ihmeessä ostattaisin esim vaatteita miehellä kun voin ostaa ne itsekin ja saan varmasti mieleiset.
Niin. Kyllähän tuo pahalta kuulostaa. Feikkipaska aidon huivin sijasta. Huomenna on jouluaatto, joten aikataulullisesti peli on jo menetetty (ja muutenkin). Heti pyhien jälkeen kun arki taas alkaa, hakeudut jonkun ammattitaitoisen kriisiterapeutin vastaanotolle, Porvoosta varmasti löytyy päteviä. Ei kannata tosiaan aikailla, vaan terapia täytyy aloittaa heti. Noin kovasta pettymyksestä toipuminen vie aikansa ja mahdollisesti olet jonkin aikaa jopa työkyvytön, mutta intensiivisellä hoidolla toivut kyllä. Jaksamista!