Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ostaa varmasti taas järkyttävän ruman kuusen :(

Vierailija
23.12.2014 |

Kuusen hankkiminen on meillä miehen tehtävä. Kuten lapsuudenkodissanikin. Mutta minun isäni hankki AINA todella kauniin kuusen ja näki vaivaa sen symmetrian eteen, mm lisäämällä (poraamalla reikä ja asettamalla uuden oksan siihen) oksia, jos joltain kriittiseltä kohdalta puuttui.

Oma mieheni ei välitä sellaisesta, vaan tuo aina hirveän raaskun. En ole hirveästi asiasta viitsinyt jouluna motkottaa, mutta tänä jouluna vanhempani tulevat meille. Häpeän silmät päästäni, jos kuusi on ruma. Sanoin miehelle muka leikilläni, että nyt hänen pitää panostaa kuuseen, mutta hän heitti, että nyt hän vasta ruman tuokin ja nauroi päälle.

En haluaisi pilata kenenkään joulumieltä, mutta mies ei halua, että hänen ainoaan perinnetehtäväänsä puututaan. 

Miten saatte miehenne ymmärtämään, että kuusi on joulun kruunu? Ilman riitaa ja mökötystä. Ja se ei käy, että minä lähtisin mukaan. Se on miehen työ.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:25"]

Aika erikoinen isä sulla, jos poraa reikiä kuuseen ja tökkii niihin oksia symmetrian vuoksi :'D

[/quote]

Miten sen nyt ottaa. Meillä on tehty ihan samaa kuusenjalostamista. Jos ei löytynyt nättiä niin sitten lisättiin muutama oksa :) ja tämä ei ole edes provo! 

[/quote]

Taitaa olla jonkinlainen autismin muoto tämäkin.

Vierailija
22/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pahempi ongelma. Mies haki kuusen metsästä ja se oli liian iso. Sanoin miehelle, että siitä pitää ottaa kyllä pätkä pois, että mahtuu sisälle ja saadaan siihen vielä se latvatähtikin. No mitä teki mies, kun sai itse päättää. Pätkäisi siitä tietysti puoli metriä pois latvasta!!! Idiootti!!!

Kun saan siivottua, lähden hakemaan uuden kuusen ja siihen ei mies koske ollenkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
24/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua poloista. Minäkin olen tarkka puusta. Olen aina lapsesta asti ollut se, joka päättää kuusen. Mies saa tunkea sen autoon ja laittaa kuusen jalkaan.

Tänä vuonna mies ei halunnut puuta, koska olemme aika vähän kotona. Minulle tuo ei käy, joten kävin itse kuusenjalka kainalossa ostamassa puun ja kannoin sen kotiin.Kuusimyjä sahasi puun oikeaan mittaan ja laittoi jalan kiinni. Valitus pois ja itse hommiin!

Isäsi ei tunnu olevan kauhean tarkka kuusesta, koska reikien poraaminen ja oksien lisääminen hirvittävä joulukuusen häväistys ja raiskaus..

Vierailija
25/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mene itse mukaan hankintareissulle niin vaihtoehdot on vähissä. Sun on vaan hyväksyttövä miehen tuoma kuusi.

Vierailija
26/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Onko kuusenoksien lisääminenkin jo jonkun diagnoosin lähde? Kautta aikain on oksia lisätty! Ja suvussa ja tuttavapiirissä kilpaillaan, kellä on kaunein kuusi ja parhaiten piilotetut uusioreiät. Olen maalta, vaikuttaako se? Omat metsät ja noin.

En muuten olisi uskonut, että täällä on näin vähän kauniin kuusen peräänkuuluttajia.

Kiitos ja anteeksi.
AP

Vierailija
27/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:43"]

Siis mitä? Onko kuusenoksien lisääminenkin jo jonkun diagnoosin lähde? Kautta aikain on oksia lisätty! Ja suvussa ja tuttavapiirissä kilpaillaan, kellä on kaunein kuusi ja parhaiten piilotetut uusioreiät. Olen maalta, vaikuttaako se? Omat metsät ja noin. En muuten olisi uskonut, että täällä on näin vähän kauniin kuusen peräänkuuluttajia. Kiitos ja anteeksi. AP

[/quote]

Onhan se, teillä kulkee mielenvikaisuutta suvussa ja on tarttunut sitten varmaankin kosketuksen välityksellä tuttavapiiriinkin.

Vierailija
28/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin lisitty. Äidin vaatimuksesta, joka vuosi. Ja kun yhden lisii, on laitettava pian toinen ja kolmaskin jne. Yhtenä kouluna äiti itki, kun näki isän tuoman kuusen. :)

Että sikäli ymmärrän.

Vierailija
29/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:43"]

Siis mitä? Onko kuusenoksien lisääminenkin jo jonkun diagnoosin lähde? Kautta aikain on oksia lisätty! Ja suvussa ja tuttavapiirissä kilpaillaan, kellä on kaunein kuusi ja parhaiten piilotetut uusioreiät. Olen maalta, vaikuttaako se? Omat metsät ja noin. En muuten olisi uskonut, että täällä on näin vähän kauniin kuusen peräänkuuluttajia. Kiitos ja anteeksi. AP

[/quote]

Maalta minäkin olen ja aina on metsässä tarvottu niin monta tuntia, että on löytynyt kaunis kuusi. Ikinä ei ole vajottu niin alas että porailemaan olisi ryhdytty. Ei siellä meidän pusikossa kukaan naapurkaan ole oksia lisäillyt..?

Lopeta nyt mussutus ja ota saha käteen ja vaikka se pora sitten LOL

Vierailija
30/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti kehittymättömät ihmiset häpeilevät aina kaikenlaista. Hävetään milloin mitäkin. Kuinka turhaa. Nouskaa henkiseen kukoistukseen - ei elämää tarvitse häpeillen elää.

Vierailija
31/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole häpeilystä vaan siitä, että joulu on täydellinen. Rujolla kuusella se ei ole.

Vierailija
32/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Anopilla oli viime jouluna niin hirveä kuusi, että purskahdin nauruun. Omasta pihasta. Luulin, että se oli läpällä sen kaatanut, mutta olin väärässä.

Vierailija
33/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 09:25"]

Aika erikoinen isä sulla, jos poraa reikiä kuuseen ja tökkii niihin oksia symmetrian vuoksi :'D

[/quote]

Miten sen nyt ottaa. Meillä on tehty ihan samaa kuusenjalostamista. Jos ei löytynyt nättiä niin sitten lisättiin muutama oksa :) ja tämä ei ole edes provo! 

[/quote]

Taitaa olla jonkinlainen autismin muoto tämäkin.

[/quote]

:D :D se selittäiskin monta asiaa meidän suvussa! Tätä oksanlisäilyä on tehty jo vaarin ajoista lähtien 50-luvulla, joten kyse on varmaan suvussa kulkevasta autismista :)

T.13

Vierailija
34/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies toi eilen kuusen töistä tullessaa. Oli maksanut siitä hirvityksestä 40 e!

En yhtään ihmettele, jos monessa taloudessa jouluangsti tulee viimeistään kuusesta. Sehän jää aina viime tippaan eikä sitä voi enää vaihtaa. Minulla ei ole mitään intressiä lähteä kuusikuppaan, mutta luulisi miehellä olevan sen verran arvostelukykyä, että osaisi edes kuusen ostaa. Mutta ei.

Eli pointsit ap:lle.

Vierailija
35/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:01"]

Meillä mies toi eilen kuusen töistä tullessaa. Oli maksanut siitä hirvityksestä 40 e!

En yhtään ihmettele, jos monessa taloudessa jouluangsti tulee viimeistään kuusesta. Sehän jää aina viime tippaan eikä sitä voi enää vaihtaa. Minulla ei ole mitään intressiä lähteä kuusikuppaan, mutta luulisi miehellä olevan sen verran arvostelukykyä, että osaisi edes kuusen ostaa. Mutta ei.

Eli pointsit ap:lle.

[/quote]

Kuusikuppaan

Vierailija
36/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppanen kuusi se on meilläkin perinne. Älä välitä.

Vierailija
37/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, etten enne av:ta tiennyt/tajunnut, että rujoa kuusta voi parannella kuusia lisäämällä. Opinpa taas uutta!

Meitä olisi ennemminkin huvittanut huono kuusi ja siitä olisi tullut perheen yhteinen vitsi: laita mies kuusi ostoksille ja saat vääntyneen saunavihdan tms. pöhköä. Me ostettiin yhdessä plantagenista ihan ok kuusi. Kotona kun laitettiin jalkaan, vasta tajuttiin, että sehän on sieltä jalasta ihan suora, mutta ylhäältä kaartuu voimakkaasti. Nyt meillä on siis käyrä kallellaan oleva kuusi. Lähinnä naurattaa, mutta innoissaan lapset sen koristelu ja hyvä tuli. Mitä väliä jollain kuusella, tunnelma se on tärkein!

Vierailija
38/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 15:09"]

Täytyy myöntää, etten enne av:ta tiennyt/tajunnut, että rujoa kuusta voi parannella kuusia lisäämällä. Opinpa taas uutta!

Meitä olisi ennemminkin huvittanut huono kuusi ja siitä olisi tullut perheen yhteinen vitsi: laita mies kuusi ostoksille ja saat vääntyneen saunavihdan tms. pöhköä. Me ostettiin yhdessä plantagenista ihan ok kuusi. Kotona kun laitettiin jalkaan, vasta tajuttiin, että sehän on sieltä jalasta ihan suora, mutta ylhäältä kaartuu voimakkaasti. Nyt meillä on siis käyrä kallellaan oleva kuusi. Lähinnä naurattaa, mutta innoissaan lapset sen koristelu ja hyvä tuli. Mitä väliä jollain kuusella, tunnelma se on tärkein!

[/quote]

Kuusiä lisäämällä = oksia lisäämällä

Vierailija
39/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ruma kuusi on söpö ja hellyyttävä :)

Vierailija
40/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja lopeta ruikutus. Ota oksasaksdt ja trimmaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi