Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kielteinen mikromanagerointi poikkeaa siitä, että on työtä, joka sisältää paljon yksityiskohtaista tietoa?

Vierailija
21.10.2021 |

Työssäni on siis vaikkapa palvelusisältöjä, jotka ovat tietynlaisia yksityiskohtineen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidatko kuitenkin tuon työsi itse? Vai onko sinulla toinen henkilö, joka jatkuvasti varmistaa ja ohjaa, että jokaisen yksityiskohdan varmasti hoidat ja kuinka sinun tulee se tehdä (=mikromanagerointi).

Mä olen usein se, joka ohjaa ja ohjeistaa muita.

Mutta miten onnistuu tehdä työtä, jossa on tarkkojakin yksityiskohtia, jos ei voi mikromanageroida?

Jos käyttäisit hetken sen miettimiseen, että mikä osa työstä on sun vastuulla ja mikä sun ohjattavan, niin saat vastauksen kysymykseesi. Et selvästi ole valmis tehtävääsi, mutta hienoa, että haluat kehittyä.

Oon viime kädessä vastuussa. Varsinkin niistä virheistä.

Helpommalla pääset kun teet itse, etkä kyylää ja käskytä selän takana kun toinen tekee. Harvemmin noihin hommiin kahta tarvitsee.

Mistä nyt edes tiedät, millainen työ kyseessä?

En voi olla yksin töissä ja toisekseen minullekin kuuluu työssä tauot, jolloin vuokratyöntekijän pitäisi pärjätä hetken tai osata pyytää apua.

Eli teillä tehdään vuokratyöntekijälle liian vaikeita asioita, ts. sellaista, mitä ei pysty tekemään vartin perehdytyksellä. Joko siinä tulee ihan valtavasti vaihtelevia tilanteita vastaan tai sitten et tunnista niitä kaikkia vakiotilanteita, joihin apua pitäisi pyytää, etkä osaa kertoa etukäteen, että tässä ja tässä asiassa pitää pyytää apua, mutta nämä saat hoitaa parhaaksi katsomallasi tavalla. Uusi työntekijä ei ole koskaan vastuullinen tietämään mitkä asiat täytyy tehdä täsmälleen tietyllä tavalla.

Kuulostaa siltä, että tulet jälkikäteen puuttumaan juuri niihin tilanteisiin, ja siksi sinusta ei pidetä.

Itseasiassa käyn asiat läpi ja sanon myös, missä tilanteissa pitää pyytää apua tai minut hoitamaan koko asia, mutta on mahdollista, että uutta asiaa on niin paljon, että tämä ei ole silti mitenkään hyvä kokemus työntekijälle. Hankaluutena on kiire ja toisaalta se, että vuokrafirma tarjoaa jonkun verkkokoulutuksen ja evästää että sen suoritettuaan voisi helposti tehdä näitä vuoroja tuosta vain.

Eli teille tullaan väärillä olettamuksilla, siihen et voi auttaa muuta kuin nätisti sanomalla, että ei se oikeasti niin mene, lisäksi pitää tietää aika paljon just meidän asioitamme.

Ymmärräthän myös, että kukaan ei pysty omaksumaan muutamassa minuutissa annettuja ohjeita niin, että muistaa ne kaikki.

Pahimmillaan perehdytys on sitä, että sanotaan vain "Kysy jos on jotain kysyttävää, autan mielelläni!" eli perehdyttämistä ei ole lainkaan. Sinä olet selvästi parempi ja kiinnostuneempi perehdyttämistä ja lämmin kiitos siitä!

Vierailija
22/32 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisia kommentteja poistetaan. perusroska saa jäädä. omistaako kärkkäinen osan sanomasta nykyään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidatko kuitenkin tuon työsi itse? Vai onko sinulla toinen henkilö, joka jatkuvasti varmistaa ja ohjaa, että jokaisen yksityiskohdan varmasti hoidat ja kuinka sinun tulee se tehdä (=mikromanagerointi).

Mutta miten onnistuu tehdä työtä, jossa on tarkkojakin yksityiskohtia, jos ei voi mikromanageroida?

Työn tekeminen on itse tekemistä. Siinä onnistuu kun tekee itse. Kertomasi perusteella työsi on palvelusisällöissä ohjeistamista. Jonkun muun työ on tuottaa tai hoitaa palvelusisältöjä. Etkö voi kerätä ohjeistuksia intraan?

Vierailija
24/32 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn tekeminen on itse tekemistä. Siinä onnistuu kun tekee itse. Kertomasi perusteella työsi on palvelusisällöissä ohjeistamista. Jonkun muun työ on tuottaa tai hoitaa palvelusisältöjä. Etkö voi kerätä ohjeistuksia intraan?

Tottakai ne ohjeistukset on olemassa, mutta käytännössä työtä ei voi tehdä niin, että kaivaisi aina ohjeita esille. Pitää olla kykyä ottaa tietyt ohjeet nopeasti vastaan. Ei siis voida asiakkaiden kanssa tehdä niin, että odotas, alanpa lukea nyt näitä ohjeita..siinä vaiheessa moni asia pitäisi olla jo selvä.

Vierailija
25/32 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä ettet tosiaan ymmärrä mitä mikromanagerointi tarkoittaa. Siinä puututaan toisten ihmisten töihin turhia yksityiskohtia myöten. 

Ok. No oikeastaan tulin tätä kyselemään. Mutta missä menee "turhan" raja?

Jos homma toimii, niin rajaa on tuskin ylitetty. Jos ei, mikromanagerointi *voi* olla yksi ongelmakohta.

Vierailija
26/32 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin on pielessä alunalkaen firmassa, joka joutuu koko ajan käyttämään uusia vuokratyöntekijöitä. Kyllästyvätkö sitten työntekijät epäselvään toimenkuvaan, ohjeistukseen ja vastuuseen? Ja siihen olan takana huohottavaan esimieheen?

Vierailija
27/32 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin on pielessä alunalkaen firmassa, joka joutuu koko ajan käyttämään uusia vuokratyöntekijöitä. Kyllästyvätkö sitten työntekijät epäselvään toimenkuvaan, ohjeistukseen ja vastuuseen? Ja siihen olan takana huohottavaan esimieheen?

Kyllä. ap

Vierailija
28/32 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. ap

No ehkä tämä viesti kannattaisi nyt viedä ylemmäs johdolle ja sanoa, että et halua tähän työtehtävään enää vaihtuvia vuokratyöntekijöitä , vaan yhden kunnolla perehdytettävän työntekijän.

Vierailija
29/32 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne ohjeistukset on olemassa, mutta käytännössä työtä ei voi tehdä niin, että kaivaisi aina ohjeita esille. Pitää olla kykyä ottaa tietyt ohjeet nopeasti vastaan. Ei siis voida asiakkaiden kanssa tehdä niin, että odotas, alanpa lukea nyt näitä ohjeita..siinä vaiheessa moni asia pitäisi olla jo selvä.

Eli kukaan muu ei voi selvitä hommasta paitsi sinä? Mikä järki palkata vuokratyöntekijää jos työhön tarvitaan sinut joka tapauksessa katsomaan päältä? Kuka ne sinun työt silloin tekee? Eikö ole sama ilmoittaa johdolle ettei tätä hommaa osaa kukaan muu ja tähän tarvitaan joko koulutus tai minut valvomaan ja silloin jäävät omat työt tekemättä?

Vierailija
30/32 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinun kuuluu olla avustaja, ohjaaja, ei missään nimessä esimiesasemassa oleva mikromanageroija.

Vierailija
31/32 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla itsekin aika nuori eikä vielä tehtäväänsä valmis. Tuossa kuviossa vaikuttaa olevan aika paljon pielessä, eikä ap vaikuta hahmottavan kokonaisuutta, jotta voisi puolestaan ohjeistaa ja opettaa tulokkaita tyydyttävällä tavalla TAI vastaavasti hahmottaa sen mikä on pielessä jotta voisi raportoida vakuuttavasti ongelmasta ylöspäin. 

Vierailija
32/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kukaan muu ei voi selvitä hommasta paitsi sinä? Mikä järki palkata vuokratyöntekijää jos työhön tarvitaan sinut joka tapauksessa katsomaan päältä? Kuka ne sinun työt silloin tekee? Eikö ole sama ilmoittaa johdolle ettei tätä hommaa osaa kukaan muu ja tähän tarvitaan joko koulutus tai minut valvomaan ja silloin jäävät omat työt tekemättä?

Varmaan ymmärrät, että aloja on erilaisia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän