Antaisitko yhä samat nimet lapsillesi?
Jos et ja saisit nyt lapsesi niin mitkä nimet haluaisit?
Kommentit (16)
Antaisin saman kuin lähes 23 vuotta sitten.
Myös itse rakastan omaa nimeäni jonka sain 42 vuotta sitten.
Minulla ei ole tyttäriä vaan pari poikaa, teinejä. Asumme ulkomailla ja sukunimemme on sieltä. Jos nyt olisi tyttäriä, he olisivat Leonie ja Antonia.
Ollaan aikuisten lasten kanssa tästä useasti juteltu ja mulla säilössä alkuperäiset nimilistat josta nimet valittiin. Päätyisin varmaan samaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tyttäriä vaan pari poikaa, teinejä. Asumme ulkomailla ja sukunimemme on sieltä. Jos nyt olisi tyttäriä, he olisivat Leonie ja Antonia.
Ovatko heidän nimensä jotenkin sellaisia, että eivät sovi alueellenne. Mietittekö nimi antaessanne, että kansainvälisyys olisi tärkeää ?
Itselle tuo oli yksi tärkeä peruste, mutta myös se, että on sopiva myös Suomessa eikä tarvitse arpoa kuinka nimi kirjoitetaan.
2
Ainakin samantyyliset.
Tavalliset kalenterinimet, jotka eivät kuitenkaan ole top 10 -kamaa eikä leimallisesti oman aikansa nimi.
Lapseni ovat jo 15 vuotta täyttäneitä, eli minä en valitsisi heille nimiä. Itse päättävät, pitävätkö vanhempiensa antamat nimet vai haluavatko vaihtaa.
En kastaisi poikaani enää Simoksi.
En.
Olin 18-vuotias kun sain lapseni, ja onneksi lapsen nimi on kuitenkin ihan nätti ja ajaton, eikä mikään Honey Chantelle kuten teini voisi lapsensa nimetä. :D
Rva Hovari kirjoitti:
Tämä! Vanhempien pitäisi kokeilla tuleeko lapsen etu- ja sukunimestä joku hassu sanamuunnos, esim Sirpa Kylmänen, Pentti Hirsjärvi tai Kalle Pekkanen
Taatusti joutuu kiusatuksi.
Lisäisin lapsen nimeen kolmannen etunimen isän puolelta, muuten sama.
Vierailija kirjoitti:
Rva Hovari kirjoitti:
Tämä! Vanhempien pitäisi kokeilla tuleeko lapsen etu- ja sukunimestä joku hassu sanamuunnos, esim Sirpa Kylmänen, Pentti Hirsjärvi tai Kalle Pekkanen
Taatusti joutuu kiusatuksi.
Yllättävän moni ei osaa tehdä sanamuunnoksia. Moni vain pyörittelee silmiään kuullessaan sanan "mutterin kelkuttaja" tai "vikkelin kilauttaja"
Mitä hassua tuossa nyt on? Ja muut nauravat takanapäin.
Keskimmäisen nimeen en ole koskaan "tottunut", vaikka poika on jo teini. Pojalta tosin joskus kysyin, että mitä hän pitää nimestään ja hän oli ihan tyytyväinen. Nimi on tullut kalenteriin hän elinaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rva Hovari kirjoitti:
Taatusti joutuu kiusatuksi.Yllättävän moni ei osaa tehdä sanamuunnoksia. Moni vain pyörittelee silmiään kuullessaan sanan "mutterin kelkuttaja" tai "vikkelin kilauttaja"
Mitä hassua tuossa nyt on? Ja muut nauravat takanapäin.
Nämä sanamuuntelijat edustavat minusta huumorin surkeinta lajia. Jos kahdesta sanasta saadaan tavuja sekoittamalla jotain kaksimielistä, sanoja joissa on "kakka" "pylly" tai joku rahvaanomainen ilmaus sukuelimestä tai yhdynnästä, osaan siirtää puhujan oitis huonomman kansanosan piiriin. Ns. Wee-tee-kansalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rva Hovari kirjoitti:
Taatusti joutuu kiusatuksi.Yllättävän moni ei osaa tehdä sanamuunnoksia. Moni vain pyörittelee silmiään kuullessaan sanan "mutterin kelkuttaja" tai "vikkelin kilauttaja"
Mitä hassua tuossa nyt on? Ja muut nauravat takanapäin.Nämä sanamuuntelijat edustavat minusta huumorin surkeinta lajia. Jos kahdesta sanasta saadaan tavuja sekoittamalla jotain kaksimielistä, sanoja joissa on "kakka" "pylly" tai joku rahvaanomainen ilmaus sukuelimestä tai yhdynnästä, osaan siirtää puhujan oitis huonomman kansanosan piiriin. Ns. Wee-tee-kansalaiseksi.
Verbaalisuus on huonoa huumoria. Banaaninkuoreen liukastuminen tai kermakakku naamaan on sitä parempaa huumoria. Vinkki: Ala katsomaan Possea ja Duudsoneita.
Samat kuin 30 vuotta sitten! Siis heille! Ovat niin nimensä oloisia ja näköisiä!