HSL:n bussien pysäkkikuulutukset tulevat liian lujaa
Edes musiikin kuuntelu vastamelukuulokeilla ei auta, kuulutukset tunkevat niidenkin läpi. Joudun nostamaan musiikin volyymiä jos haluan kuulla musiikkia enkä tiuhaan tulevia kuulutuksia.
Palauttetta on annettu HSL:n nettisivuilla, ei ole auttanut. Huonoa palvelua HSL:tä kun pilaatte matkustajien kuulon!
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Myös huonokuuloisten on kuultava pysäkkikuulutukset.
Onpas taas itsekkäitä ihmisiä täällä.
Täytyy sietää monenlaista, kun kulkee julkisilla liikennevälineillä.
Junissakin voi joutua istumaan aivan kummallisen ihmisen vieressä koko helvetin pitkän, moni satakilometrisen matkan.
Kulkekaa jalan tai pyörällä tai taksilla tai hankkikaa joku auton romu kulkemiseen, jos julkiset eivät kelpaa.
Mulle kyllä kelpaa liikennevälineet.
Niissä busseissa missä kuulutetaan pysäkit, on myös taulut, joista ne voi lukea. Todella harva matkustaja on niin huonokuuloinen, ettei kuulisi jo puolella nykyisestä volyymista. Itsekästä on vaatia kaikkia muita sietämään liian kovaa melua, koska ei itse viitsi seurata taulua. Tietenkin julkisissa kulkuvälineissä voi joutua sietämään kaikenlaisia ihmisiä, mutta se ei silti ole syy ärsyttää maksavia asiakkaita tahallaan. Muihin ihmisiin voi aina ottaa etäisyyttä, mutta sitä melua ei pääse mihinkään pakoon. Oma työmatkani on 40 min bussilla, ja sen jälkeen hermot on jo niin kireällä, että työteho kärsii. Ja ei, minulla ei ole mahdollisuutta kulkea työmatkojani millään muulla kuin bussilla.
Ei aavistustakaan siitä, milloin se palaa tai ei pala. Myös katuvalot ovat olemassa, mutta niistäkään ei ole omakohtaista kokemusta.