Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuaaaa! Hampaasta irtos langatessa palanen, mutta hampaassa ei ole koloa!

Vierailija
23.12.2014 |

tuo palanen on noin 2mm x 2 mm mutta paljon tummempi kuin mun oma hammas ja siinä on ällö ruskea reuna :( tuli vain mieleeni voisko tuo olla hammaskiveä?? Yhtä kovaa se on kuin hammas...ja järkyttävän iso, luulisi että jos on palanen hampaasta niin sen tuntisi kielellä!
Tietääkö kukaan miltä hammaskivi näyttää ja voiko se olla noin iso? En ollut langannut kuukausiin ja tuosta välistä ei meinannut lanka mennä millään vaikka aina ennen on mennyt. Se viittaisi hammaskiveen, eikö?
Kiitos avusta!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiveä juu. Käy suuhygienistillä hammaskiven poistossa, ja lankaamista suositellaan tehtävän päivittäin.

Vierailija
2/7 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se tosiaan olla hammaskiveä? Ihan hampaan palan näköinen on. Jännä vaan kun kävin hammaslääkärillä 3 kk sitten ja ihan kunnossa oli hampaat. Mä luulin että hammaskivi on sellaista hajoavaa höttöä, mutta kiveltä tää näyttää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se sitä. Mä luulin että oli paikka lähtenyt irti kun kunnon palanen, mutta hammaslääkäri totesi että kaikki paikat on kyllä tallella

Vierailija
4/7 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:38"]Voiko se tosiaan olla hammaskiveä? Ihan hampaan palan näköinen on. Jännä vaan kun kävin hammaslääkärillä 3 kk sitten ja ihan kunnossa oli hampaat. Mä luulin että hammaskivi on sellaista hajoavaa höttöä, mutta kiveltä tää näyttää. Ap
[/quote]

Ei hammaslääkäri poista hammaskiveä vaan suuhygienisti. Hammaskivi kovettuu hötöstä murikoiksi, jos saa olla kauan paikoillaan. Haista sitä, hammaskivi haisee pahalle.

Vierailija
5/7 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:50"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 00:38"]Voiko se tosiaan olla hammaskiveä? Ihan hampaan palan näköinen on. Jännä vaan kun kävin hammaslääkärillä 3 kk sitten ja ihan kunnossa oli hampaat. Mä luulin että hammaskivi on sellaista hajoavaa höttöä, mutta kiveltä tää näyttää. Ap
[/quote]

Ei hammaslääkäri poista hammaskiveä vaan suuhygienisti. Hammaskivi kovettuu hötöstä murikoiksi, jos saa olla kauan paikoillaan. Haista sitä, hammaskivi haisee pahalle.
[/quote]

Kiitos tiedosta! Mulla on syödessä tullut viime aikoina tosi paha maku suuhun. En kyllä pysyy noin pienestä palasta haistamaan mitään mutta saapa nähdä josko enää syödessä sitä hajua ilmaantuu. Hyi saasta minkä näköinen pala! Terävät kulmat ja ruskea viiru alaosassa. Yök!!!
Ap

Vierailija
6/7 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hammaslääkärit eivät välttämättä edes huomaa hammaskiveä tarkastuksessa jos kivi on ikenen alla. Hammaskivi kannattaa kuitenkin poistattaa. Kivi ei yleensä edes anna muuta merkkiä itsestään kuin ienverenvuotoa langatessa/harjatessa, mutta samalla aikaa se tulehduttaa tai jopa tuhoaa hampaan kiinnityskudoksia (jos kivi saa siis olla vuosia hampaissa niin tekee tuhoa). Tupakointi tekee kivestä entistä mustempaa ja tupakoitsijoilla kivi on monesti juuri siellä ikenen alla piilossa.

Vierailija
7/7 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Taisi se olla palanen hampaasta, söin tuossa aamupalaksi pehmeää leipää ja sinnehän se uppoaa ruoka hampaan väliin eli hammas lohkesi! Miten nyt, onko kiire hammaslääkäriin jos hammasta ei särje? Onhan tuo nyt aika perseestä, ei paljon jouluruuista nauti kun hampaan koloon uppoo koko kinkku. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän