Huolestunut koiran terveydestä
Koira 12 vee kieltäytyy aamulenkistä Nukkuu nykyään älyttömän paljon, yöllä tulee aina ihan viereen eli nukutaan suunnilleen nenät vastakkain. Vaeltelee ajoittain sänkyyn ja takaisin ja tein asiaa helpottamaan portaat tyynyistä niin ei tarvi joka kerta yöllä nostaa takaisin sänkyyn, kun vinkuu viereen.
Aamuisin ei millään haluaisi lähteä ulos vaan katsoo minua ilmeellä "v###u mee keskenäs" ja sitten kun suostuu lähtemään, käy suunnilleen 10 metrin päässä pyörätien reunamilla tarpeet tekemässä ja sitten äkkiä takaisin sisälle lämpimään.
Onko kaikilla vanhoilla koirilla tuollaista vai pitäisköhän varalta käyttää lääkärissä? Rokotukset otettu normaalisti viimeksi kesällä , mutta varsinaista terveystarkastusta hammaskiven poistoineen ei ole tehty vuoteen
Valeraskaus oli jotain kk sitten , tosin ei niin voimakkaana kuin joskus aikaisemmin, mutta selkeästi samat oireet.
Kommentit (13)
Onko muuten pirteä ja lähteekö muille lenkeille reippaammin? Vanhoilla koirilla unentarve lisääntyy eli en yksin tuosta vielä huolestuisi.
Voi myös olla edellisten vaihtoehtojen lisäksi että koiralla on kipuja. Kaikenlaista kulumaa voi olla tuon ikäisellä.
Taidan varata ajan lääkärintarkastukseen . Vireys vaihtelee päivittäin, aurinkoisella säällä on ihan reipas ja päivälenkeillä yleensä reipas. Varmaan näkökyky vähän heikentynyt myös kun pimeästä ei tykkää.
Viikonloppuisin käydään usein sellaisia kaupunkitassutteluita, on aika sosiaalinen luonteeltaan niin tykkää kuljeskella kanssani kaupoissa ja kirppareilla ja muualla. Autoon tulee mielellään
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla edellisten vaihtoehtojen lisäksi että koiralla on kipuja. Kaikenlaista kulumaa voi olla tuon ikäisellä.
Oon miettinyt voisko olla jotain reuman tyyppistä nivelsärkyä tms.
ap
Tee kunnon portaat että koiran on helppo päästä sänkyyn. Tyyny on pehmeä, ettei jalka vaan lipeä siitä. Anna paljon haleja! Itse veisin kyllä lääkärintarkastukseen, oman mielenrauhan vuoksi jos ei muuten. Toivottavasti kaikki kunnossa koiralla!
Fiksu koira kun ei sateella ja pimeällä halua lenkkeillä! Antaisin ylimääräisen herkkuluun siitä hyvästä!
Käyttäisin varuiksi lääkärillä. Käytöksen muutos voi kieliä jostain ongelmasta tai vaivasta. Tosin itselläkin 11 v koira ja vanhemmiten nukkuu paljon ja tykkää olla enemmän lähellä.
Käyttäisin lääkärissä mutta vanhoille koirille on myös erilaisia lisäravinteita nivelille yms jotka virkistää ja notkeuttaa. Omaa koiraa käytän myös koirahierojalla joka selvästi piristänyt.
Kyllä omakin koira pimeällä ja märällä on väsyneempi ja laiskempi lähtemään lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Tee kunnon portaat että koiran on helppo päästä sänkyyn. Tyyny on pehmeä, ettei jalka vaan lipeä siitä. Anna paljon haleja! Itse veisin kyllä lääkärintarkastukseen, oman mielenrauhan vuoksi jos ei muuten. Toivottavasti kaikki kunnossa koiralla!
Nuo ei ole varsinaiset tyynyt vaan melko kova ja paksu patja, jonka palastelin kolmeksi tyynyksi ja tein rappuset ja laitoin niin, ettei luista. Kulkee kyllä siitä ihan onnessaan ja hyvin. Varaan sen ajan. Huolissani tosiaan oon
Varmuuden vuoksi käyttäisin eläinlääkärissä. Omalla koiralla oli kasvain, joka alkoi oireilla.
YÖllä rauhattomuutta voi aiheuttaa myös närästys ja sydänvaivat. Kannattaa käyttää lääkärissä. Toivottavasti koirallasi on kaikki kunnossa. Nivelille saa erilaisia lisäravinteita eläinliikkeistä jos ne vaivaa.
No nyt on kylmää ja sateista, että ihan ymmärrettävää. Tosin jos käytös selvästi muuttunut aiemmasta, eikä pääse sänkyynkään hyppäämään, niin on todennäköisesti kipuja. Eli vie tarkastukseen ja kerro käytösmuutoksista.