Mitä olet tehnyt tänään?
Itse olin töissä 9-17. Oli tämän viikon ensimmäinen ja viimeinen työpäivä niin juotiin glögiä ja rupateltiin yhdessä, töitä rennosti siinä sivussa. Kivaa vaihtelua. Töiden jälkeen kävin ostamassa loput joululahjat ja pyörin ruokakaupassa. Ajoin kotiin, ja nyt otan hetken rennosti ja katselen telkkaria ennen kuin hoidan joulusiivouksen loppuun ja paketoin lahjat, pyykkiäkin ois vielä koneellinen pestäväksi tänään. Ruoaksi teen myöhemmin caesar-salaattia katkaravuilla. Ja lasin viiniä voisin ottaa, ettei tökkisi siivoominen niin paljon :) Loppuilta menee varmaan valvoessa Netflixin ääressä, ajattelin myös soittaa kaverille pitkästä aikaa.
Kuulostaa varmaan tylsältä, mutta omasta mielestä ollut ihan kiva päivä! Mites teillä on mennyt maanantai? :) Onko kaikki jo valmiina joulua varten?
Kommentit (21)
Heräsin aamulla ennen seitsemää siihen että kissa oksentaa, kun olin siivonnut oksennukset ja melkein nukahtanut uudelleen niin siskoni soitti, että et millään viitsisi heittää häntä terveyskeskukseen koska hän tarvitsee työnantajaa varten sairastodistuksen - oksennustaudista. Tämän reissun jälkeen tein pikkuhiljaa aamupalaa, otin parin tunnin päiväunet, tein ruokaa ja lähdimme miehen kanssa kiertämään miehen sukulaisia joululahjojen (rakkaudella tehtyä kotiviiniä) kanssa. Näin nopeasti vanhaa koulukaveria, tulimme kotiin ja nyt valmistaudun kolmen vartin päästä lähtemään töihin.
Olin töissä.kävin kaupassa.tein ruokaa.otin pyykit narulta.nyt lojun sohvalla.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:31"]
En mitään. :) Ollaan miehen kanssa jo lomalla ja eilen tuli otettua muutama lasi liikaa viiniä eli tänään väsytti. Tilattiin päivällä kiinalaisesta ruokaa ja katseltiin leffoja koko päivä. Oikeastaan maailman mukavin päivä.
[/quote]
Noniin kiva, eipä tee enää mieli mitään salaatteja kun menit kiinalaisen mainitseen :D Kivalta päivältä kuulostaa! ap
Kiva kun kysyit, meinasin itse avata samasta kun oli niin kiva päivä. Eka lomapäivä lasten kanssa. 1.5, 4 ja 6 v.
Katseltiin lastenohjelmia, tehtiin metsäretki, syötiin, päivälevolla katselin Sykkeen ja nukuin hetken, sitten leivottiin sacher-kakku ja tein jouluksi poropullia. Isommat kävivät vielä hetken metsässä. Miehen tultua syötiin ja kävin juoksemassa. Sitten lapset kylpivät ja tehtiin iltahommat. Nyt nukutelen lapset. Ehkä sitten ehdotan vielä glögilasia.
Ihanan hyvinvoivaa ja leppoisaa.
Kuusi koristeltu, pipareita leivottu ja koristeltu, käyty kaupassa 2x, lojuttu sohvalka kirjan kanssa, harkittu punaviinilasillista 3x, mut ei otettu yhtään, kohta varmaan telkkarin katsontaa.
Kävin kirjastossa ja kaupassa. Tein piparitaikinan, koristeltiin kuusi, pesin muutaman koneellisen pyykkiä, Laitoin ruokaa yhdessä tyttären kanssa, leivoin kakun, kestitin vieraaksi tullutta kummityttöä, autoin nuorinta lastani joululahjan teossa (virkkaustyö).
Kävin lääkärissä ja kaupassa. Sen jälkeen olen löhönnyt ja toivonut tän taudin menevän nopeasti ohi.
Ostin kalat ja kraavasin ne juuri. Ennen olin spinningissä kulutin 600 kcal. Saan syödä nyt pari piparia enemmän.
Töitä tein selkä hiestä märkänä klo 5-13 välisen ajan. Ostin kotiin ruokaa, join kahvia, tein ruokaa, istuin av:lla, luin kirjaa, söin, siivosin, saattelin lapsen isänsä luo joulun viettoon. Ihan just kohta menen nukkumaan, että jaksan aamulla nousta 4.15 ja alottaa viideltä työt.
Aamu venyi. Päivitin fb:ssa jouluja. Kävin yliopiston kirjastossa hakemassa lisää kirjoja tutkielmaa varten. Ravasin pari kertaa pesutuvassa, piti saada kuteita ja lisäksi pesin pari peittoa osana joulusiivousta. Hain kaupasta maidot riisipuuroja varten ja muuta pientä, loput haen huomenna. Katsoin ohjelman Euroopan nuorisotyöttömyydestä. Kunpa jaksaisi tänään kirjoittaa tieteellistä artikkelia.
Olen lomalla :) Kävin muutamassa kaupassa ja verenluovutuksessa. Pikkasen siivousta. Tein saaristolaisleipiä ja nyt on kinkku uunissa. Loppuilta menee glögilasin seurassa (mies töissä) kynttilän hämyssä. Joulunaika on ihanaa.
Kävin kaupoissa, siihen meni n 2,5h, olen pessyt pari koneellista pyykkiä, siivoskellut, soitin vanhemmilleni, nukuin lyhyet päikkärit, katsoin TV:tä, syönyt ja juonutkin olen ja nyt kirjoittelen tätä...
Olen kolunnut koko päivän Helsingissä, mutten löytänyt enää juuri mitään lapsille. Olin kyllä jo miltei kaiken hankkinutkin, mutta meillä on miehen kanssa perinne, että käymme vielä päivä tai pari ennen aattoa "moikkaamassa" pukkia. Ihan kiva päivä oli silti, tykkään shoppailla ostamatta sen erikoisempia asioita.
Vietiin lasten kanssa mummuloihin joulu tervehdykset, on tehty loput joulusiivoukset loppuun, kävin juoksulenkillä ja nyt lapset nukkumassa,mies koneella ja ite syön iltapalaa.
Vein lapsen varahoitopaikkaan toiselle puolelle kaupunkia. Olin töissä 9-17. Tein ruokaa. Leikin lapsen kanssa legoilla. Tein glögiä ja juotiin sitä + joulupuparit. Annoin iltapuuron lapselle. Tyhjensin kuivauskaapin ja täytin tiskikonetta. Nyt sohvalla, kohta räjähdän toimintaan. Pitää siivota, viikata pyykkiä ja pakata.
Kävin kaupassa, oikeasti aioin vain käydä ja lähdin jo aamupäivällä yhdeksän jälkeen. Todellisuudessa juoksin selkähiessä viidessä kaupassa, että löysin kaiken tarvittavan. Olin kotona vasta kahden jälkeen.
Loppupäivä onkin mennyt mukavasti leipoessa lasten kanssa ja siivoillessa. Piparit, tortut ja taatelikakut sekä pullat on tehtynä. Saaristolaisleivät on vielä uunissa. Kun lapset nukahtaa lämmitetään glögiä ja aloitetaan paketointi. Kaupassa juoksua lukuunottamatta mukava päivä. Toisaalta tiedän, että kauppaan ei tarvitse mennä enää ennen joulua. Huomenna saa rauhoittua laittamaan kodin juhlakuntoon.
Eläinlääkärireissu, toipilaan hoitamista, joulusiivoilua, kirjaa luettu, päikkärit (takana 3 täysin unetonta yötä). Tosi laiska päivä näköjään ja nyt jatkan kirjan & kaakaon parissa :)
Kivalta kuulostaa kaikkien päivät! Tosin ei käy kateeksi sitä joka nousee jo neljän aikaan huomenaamuna :)
Mitäs mieltä ootte, kehtaako vielä laittaa pyykkikoneen pyörimään, asun kerrostalossa :/ En kehtaisi mutta olis vaan niin paljon helpompaa kuin huomenna kiireen keskellä! Hitto.
Heräsin 5, tiskasin ja imuroin naapureiden iloksi klo 7..kerrostalossa asutaan :D
Sen jälkeen moppasin lattiat ja valitsin vaatteita valmiiksi kolmelle eri joulu illalliselle.
Aamupäivällä tein tunnin lihaskuntoa kotona ja hain lapsen kotiin päiväkodista alottamaan joululomaa.
Syötiin, käytettiin koira lenkillä ja jatkoin vähän vielä siivoamista.
Illalla kävin saunassa, tein kasvonaamion ja levitin itseruskettavat, lakkasin kynnet ja värjäsin kulmat.
Joulua varten valmistautumista siis :)
En mitään. :) Ollaan miehen kanssa jo lomalla ja eilen tuli otettua muutama lasi liikaa viiniä eli tänään väsytti. Tilattiin päivällä kiinalaisesta ruokaa ja katseltiin leffoja koko päivä. Oikeastaan maailman mukavin päivä.