Siis kenen mielestä teitittely voi olla mukavaa?
Itse tietenkin tajuan sen, että en ole kaksikymmentä, mutta käytän aika paljon vaivaa sen eteen, että olisin kumminkin mahdollisimman nuoren näköinen. Kun joku tulee teitittelemään niin ei se saa oloani tuntumaan arvokkaaksi, vaan vanhaksi. Varsinkin kun en nyt kulje mitkään arvokkaat vaatteet päällä, että sen muun olemisen perusteella tuskin kukaan arvokkaaksi luulee, vaan nimenomaan naaman valumisen :(
Kommentit (101)
Teitittely ei liity mitenkään ikään. Se on kohteliaisuutta. Kuuluu asiakaspalveluun.
Mun. Mua saa ja pitää teititellä.
Täytyy sitä jotakin iloa ikääntymisestäkin olla!
Teititteleminen on hyvä puhuttelumuoto. En soisi sen katoavan Suomesta. Itse teitittelen itseäni vanhempia ihmisiä ja odotan, että he tekevät aloitteen jos haluavat itseään sinuteltavan.
Enpä minä sinun oloasi pyrikään arvokkaaksi saamaan. Minulle vain on opetettu, että on kohteliasta teititellä itseä vanhempia ihmisiä. Siksi teen niin.
Teitittelyllä ei arvosteta vaatteita, vaan ihmistä. Olet aika yksinkertainen.
Kun teitittelystä tietoisesti luovuttiin, tehtiin suomen kielelle iso karhunpalvelus!
Aika heikko provo. Ehkä 0,5/5 voisi antaa.
Mä asuin Virossa, missä teitittely on tavallista. Mun mielestä se on hirveän kätevä etäkohteliaisuuden muoto.
Saksassahan ei sinutella ennen kuin tehdään erikseen sinunkaupat.
Mä myös inhoan teitittelyä, tulee niin rouvamainen olo 😒
Olen 37-vuotias, mutta ei minua haittaa teitittely. Se on minusta kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Teititteleminen on hyvä puhuttelumuoto. En soisi sen katoavan Suomesta. Itse teitittelen itseäni vanhempia ihmisiä ja odotan, että he tekevät aloitteen jos haluavat itseään sinuteltavan.
Virossa opiskelijatkin teitittelevät toisiaan ennen sinunkauppoja. Samoin Saksassa ja Venäjällä.
Jos teitittely häiritsee, eipä muuta kuin suu auki. "Kiitos, minua ei tarvitse teititellä". Sillä siitä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Roskaa. Asuin jo vuosikymmeniä sitten Saksassa ja sinuttelin kaikkia.
Minua, 53-v., harmittaa tosi paljon, jos asiakaspalvelutilanteissa suoraan sinutellaan. Teitittely osoittaa kohteliaisuutta ja vastapuolen arvostamista. Itse teitittelen aina itseni ikäisiä ja vanhempia vieraita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virossa opiskelijatkin teitittelevät toisiaan ennen sinunkauppoja. Samoin Saksassa ja Venäjällä.
Minun mielestäni eivät teitittele Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, unohdin tarkentaa, että käytöstavat omaavat ihmiset teitittelevät. Moukkia mahtuu mukaan toki joka maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, unohdin tarkentaa, että käytöstavat omaavat ihmiset teitittelevät. Moukkia mahtuu mukaan toki joka maassa.
0/5.
Minusta se on aika kiusallista. Toivoisin, että minua ei teititeltäisi.
Täti 54 v.
Asiakkaita teititellään.
Kysyn te muodossa kuulumisia, jos tiedän jonkun muunkin majailevan kamun luona just sillon...