Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenteon tuputtaminen lapsettomalle...

Vierailija
22.12.2014 |

Ajatteletteko te lastentekoa tuputtavat koskaan, että lapsettomuuteen voi olla muukin syy kuin haluttomuus tehdä lapsia? Mä olen vähän yli kolmekymppinen ja en pysty saamaan lapsia. Vituttaa, surettaa ja suututtaa vihjailut lapsenteosta. "Ota vauva syliin, saat vauvansiementä". "Pitelehän vähän vauvaa, saat tuntumaa omaan". En halua kaikille selittää, että helvetti kun ei sitä vauvaa saa vaikka haluaisi. Osalle olen kertonut ja ne sanoo, että no adoptoi, samalla äänellä kuin sanottais että hae kaupasta maitolitra. Onko muita samassa tilanteessa olevia, miten te selvitte vihjailusta paljastamatta lapsettomuuden syytä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvansiemenet tulee kyllä ihan jostain muualta kuin vauvasta.. :)

Vierailija
2/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin vain helpointa sanoa, ettei voi saada lapsia eikä halua puhua asiasta sen enempää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset vaan paljasta syytä? Paljon ärsyttävämpää se tuputtaminen on silloin kun sitä lasta ei tosiaankaan halua.

Vierailija
4/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:16"]

No mikset vaan paljasta syytä? Paljon ärsyttävämpää se tuputtaminen on silloin kun sitä lasta ei tosiaankaan halua.

[/quote]

Veikkaan että täysin tuntemattomatkin saattavat toimia AP:n mainitsemalla tavalla. Ei se ole kivaa kertoa yksityisasioitaan jokaiselle.

Vierailija
5/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaaälyisiä täytyy yrittää sietää, sillä sitä jonkun toisen ihmisen lapsentekovalintoihin puuttuminen on, vajaaälyisyyttä. Mulla on ehdotus, valikoi seurasi paremmin sitä myötä kun tuollaista käytöshäiriötä ilmenee, että yksityisasioihisi puututaan noin. Kylmästi vaan noteeraamatta jatkossa.

Vierailija
6/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ensinnäkään syy miksi mulla ei ole lapsia ei kuulu kenellekään. Toisekseen en jaksa selittää kertaa toisensa jälkeen, että ei, ei auta lapsettomuushoidot. Että on tutkittu varmasti kaikki. En halua vinkkejä mennä ties mille poppatohtoreille, juoda yrttilitkuja, kokeilla meditaatiota. En jaksa kuulla juttuja tuttavien tuttavista, jotka sai kyllä lapsen kun lakkasivat yrittämästä. Mulle on eräs ihminen jopa sanonu, että ehkä olen alitajuisesti lapsivastainen enkä siksi saa muksuja. Jaksaisitteko itse kuunnella tätä kaikkea? AP

Vierailija
7/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kuunnella? Sulla on jalat, kävele pois.

Vierailija
8/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus ap! Ymmärrän sua täysin. Sitä en ymmärrä miksi useimmat eivät pysty ymmärtämään, että tilanne voi olla todella kipeä ja asiasta voi tuntea niiiin monenlaisia tunteita... Jopa huonoittu ja häpeää. Haluaisitteko itse alkaa ruotimaan kahvipöydässä yksityisasioitanne? Terveystietojanne, seksielämäänne?

Kun lasta ei kuulu, ei se ole monelle pelkkä olankohautus. Itselleni ainakin meinaa tulla jo itku asian ajattelemisesta. En halua selittää tuntemattomille, että olen niin surullinen ja epäonnistunut ja että minussa on sitä vikaa ja mielessäni sitä.

Haluisitteko itse ruotia avioeroanne, läheisen kuolemaa tai ainaista epäonnistumista esim. työelämässä puolituntemattoman porukan kanssa?

Vierailija
9/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miljoona kirjoitusvirhettä :)

Vierailija
10/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun suhteessa lapsenteko ei ole edes mahdollista. Välttyy näiltäkin murheilta.

Vierailija
11/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:23"]

Vajaaälyisiä täytyy yrittää sietää, sillä sitä jonkun toisen ihmisen lapsentekovalintoihin puuttuminen on, vajaaälyisyyttä. Mulla on ehdotus, valikoi seurasi paremmin sitä myötä kun tuollaista käytöshäiriötä ilmenee, että yksityisasioihisi puututaan noin. Kylmästi vaan noteeraamatta jatkossa.

[/quote]

voi myös vastata, ettei lapsia tule panematta ja ei paneta. Tylyä, mutta ehkäpä silloin tulee tyrkyttäjällekin mieleen, että on liian henkilökohtaisella tasolla.

Vierailija
12/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään hämmästellyt sitä, että pahimipaan tuputukseen olen törmännyt kahden eri miehen taholta, jotka kummatkin itse kärsivät lapsettomuudesta. Tai siis kuuluvat pariskuntiin jotka eivät lapsia ole saaneet vaikka yrittävät, asiasta tiedän heidän vaimojensa kautta. Ihmettelen kuitenkin suuresti sitä, että kaikista ihmisistä juuri heidän luulisi ymmärtävän olevan vihjailematta ja utelematta.

Vierailija
13/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaaehtoisesti lapseton, naimisissa oleva nainen ja myöskin kyllästynyt kuuntelemaan lässytystä vauvoista ja perhe-elämästä. Kerran äidille sanoin tämän "vihjaillessa" pienten jalkojen tepsutuksesta (hyi miten korni ilmaisutapa, yök) painokkaasti, että voisiko hän harkita, miltä tuo tuntuu jos jollakulla on niin että lapsia ei tule vaikka haluaisi eikä asiasta haluaisi puhua saati joutua kuuntelemaan "vihjailuja". En siis varsinaisesti väittänyt, että meillä kärsittäisiin tahattomasta lapsettomuudesta mutta sainpas äitini häpeämään painostustaan, lopettamaan sen ja jopa juoruilemaan asian muille sukulaisille jotka ovat myös ihastuttavasti jättäneet vauvalässytyksen tykkänään pois. Kerran siskoni yritti tulle myötätuntoisesti tarjoamaan olkapäätä, mutta katkaisin keskustelun siihen että kyse on minun ja mieheni henkilökohtaisesta asiasta enkä halua siitä jauhaa.

Kannattaa siis sanoa suoraan, vaikka vähän äkäisestikin. Loppuu se jauhaminen ja utelut.

Vierailija
14/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:25"]

Mun mielestä ensinnäkään syy miksi mulla ei ole lapsia ei kuulu kenellekään. Toisekseen en jaksa selittää kertaa toisensa jälkeen, että ei, ei auta lapsettomuushoidot. Että on tutkittu varmasti kaikki. En halua vinkkejä mennä ties mille poppatohtoreille, juoda yrttilitkuja, kokeilla meditaatiota. En jaksa kuulla juttuja tuttavien tuttavista, jotka sai kyllä lapsen kun lakkasivat yrittämästä. Mulle on eräs ihminen jopa sanonu, että ehkä olen alitajuisesti lapsivastainen enkä siksi saa muksuja. Jaksaisitteko itse kuunnella tätä kaikkea? AP

[/quote]

Joo tää on yksi pahimmista asioista. Lapsettomuudesta kärsivä kyllä tietää taatusti IHAN KAIKKI hoitovaihtoehdot Ameriikan ihmemaan ja Kiina poppatohtoreiden vaihtoehtoja myöten. Luultavasti hän tietää lapsettomuuden hoitomahdollisuuksista ja niiden onnistumisprosenteista enemmän kuin moni lääkäri (jos nyt ei varsinaisia lapsettomuuslääkäreitä lasketa). Siksi on aivan älyttömän törkeää lähteä neuvomaan ihmistä, joka kärsii tahattomasta lapsettomuudesta.

Jos esimerkiksi naiselta puuttuu kohtu tai mieheltä siittiöt, niin täytyykö hänen kertoa se kaikille tiedonjanoisille? Juu ei.

Vierailija
15/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut sanoa jäisellä äänellä, että tapanani ei ole keskustella seksielämästäni.

Sitähän tämä lastentekoasioista uteleminen pohjimmiltaan on.

Vierailija
16/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama utelu voi jopa pahentua kun yksi lapsi on jo maailmassa. Kenellekään ei tule vissiin mieleen sekundaarinen lapsettomuus.
Urpot vaan on urpoja.

Vierailija
17/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti myötätuntoa AP :( Olen itse lapseton naisihminen, vapaaehtoisesti tosin, ja sitä lastentekopainostusta on joutunut kuuntelemaan parikymppisestä asti. Olen usein miettinyt, että kuinka hirveältä tuntuisikaan jos oikeasti haluaisin lapsia! 

Ja ei sitä kaikille tee mieli alkaa jakaa sairastietojaan. Itseltä on poistettu toinen munasarja vaikean kystakasvun takia, ja siitäkin jutteleminen sukulaisille tuntui vaikealta (olivat kuulleet, että olen ollut leikkauksessa) ja se ei ole lainkaan niin henkilökohtaista kuin vuosien tuska ja suru, kun odotettua lasta ei tule. Voi kettu että pistää harmittamaan taas AP:n tilanteessa olevien puolesta :( Sukulaiset voisivat todellakin vähän miettiä, pariskunnan lisääntymiselimet eivät heille millään lailla kuulu 

Vierailija
18/18 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up