Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnon minäkeskeisyys alkanut ällöttää

Vierailija
22.12.2014 |

Olin Jumalanpalveluksessa. Oikein tajusin taas kerran, miten minäkeskeistä uskonto on. Että MINÄ saisin iankaikkisen elämän, että MINULLA menisi hyvin, että MINÄ saisin rauhan, että MINUN rukouksiini vastattaisiin.

Alkoi tympiä ja ällöttääkin. Kun maailma on muutenkin niin minäkeskeinen ja sen kaiken itsekeskeisen hulinan kyllästämänä menee kirkkoon kuulemaan ... no, ei muuta kuin taas sitä minäminä-sanomaa :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tajusit nyt ja voit alkaa elämään ateistin elämää. Tässähän on tosin se huono puoli että pitää aina ajatella toisia koska mikään mielikuvitushenkilö ei anna anteeksi jos loukkaat toisia tai teet muuten väärin. Eikä ole tarjolla myöskään palkintoa kuoleman jälkeen joten pitää oppia iloitsemaan myös toisten puolesta tämän elämän ilonaiheista.

Vierailija
2/7 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.eroakirkosta.fi 

moni muukin päätyy samana ratkaisuun näin vuodenvaihteen tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin

Vierailija
4/7 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko on ollut todella egosentristä jo alkuajoista.

Vierailija
5/7 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys vain meidän pelastumisesta vaan myös muiden ihmisten. Emme ole vastuussa vain itsestämme vaan myös toisistamme mitä me opetamme. Voimme opettaa väärää evankeliumia ja sillä eksyttää ihmisiä. Miksi me täällä ollaan on juuri siksi että me saisimme ihmisiä johtaa pelastukseen Jeesuksen luo.
Kristinusko ei ole itsekeskeinen. Me olemme kuolleet itsellemme ja Kristuksessa saanut uuden elämän, elämän Hänessä, joka ei vain katso omaa napaa vaan myös haluaa auttaa muita.
Nykypäivänä kirkon opetus on mitä on. Lue mieluummin Raamattua, sieltä se todellinen sanoma tulee eikä kirkosta. Nykypäivän kirkko on niin maallistunut ja muokannut evankeliumia, varsinkin luterilainen kirkko, että kirkosta on hyvä jo erota. Se ei tuo totuutta esille vaan vääryyttä. Olen muutenkin uskontoja vastaan. Uskonnoilla on harhaoppeja. Usko ja uskonto on täysin kaksi eri asiaa, se on tärkeä muistaa!!

Vierailija
6/7 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on aivan kertakaikkisen hämmästyttävää, mitä ihmiset laukovat kristinuskosta muka totuutena. Ja uskonnon tunteja pitäisi vähentää? Päin vastoin. Laadukas uskonnonopetus valottaa kristillistä maailmankuvaa ja käsitystä, joka johtaa ymmärrykseen ja suvaitsevaisuuteen. Eikä sen tarvitse olla eikä edes pidä olla tunnustuksellista. Enkä usko kyllä hetkeäkään aloittavan olleen Jumalanpaveluksessa. Tai sitten hän ei todellisuudessa ole kuunnellut lainkaan.

Vierailija
7/7 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Kyllähän "low church" ateismi, toisin sanoen kognitiivisen alaluokan uskonnottomuus, on niin altruistista ja uhrautuvaista. Muuten vaan kaikki viiden pennin julkkikset jakavat viisauksiaan että ihmisten pitäisi keskittyä enemmän itseensä ja omiin tarpeisiinsa. Ihmiset eivät näet osaa olla tarpeeksi itsekkäitä ja lähimmäisen rakkaus on aikamme suurimpia vitsauksia. Puhumattakaan vapaa ajattelijoiden ja muiden ateistien kuten Veikko Hurstin humanitaarisesta toiminnasta. Voisi kirkko ottaa mallia ateistien organisoimasta diakoniatyöstä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan