Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko todella vain yksi ihminen myrkyttää työilmapiirin?

Vierailija
20.10.2021 |

Olen aina ollut skeptinen sen suhteen, että ainoastaan yksi ihminen voisi tehdä niin, mutta nyt näyttää olevan niin.

Aloitin muutama vuosi sitten työpaikassa, jossa oli aivan mahtava ilmapiiri ja kaikki tiimin työntekijät tulivat keskenään toimeen. Sitten saimme erään lähteneen tilalle uuden ihmisen ja sen jälkeen on ollut helvettiä. Lähinnä tämä yksi ihminen huutaa, räyhää, valehtelee, delegoi tehtäviään muille ja sen jälkeen tiimissä on ollut tiheää vaihtuvuutta. Kaikki jotka joutuvat työskentelemään hänen kanssaan läheisesti lähtevät pian pois ja kaikki me loputkin kärsimme.

En aiemmin edes osannut ymmärtää, että voisi todella olla niin, että vain ja ainoastaan yksi ihminen voi aiheuttaa niin paljon vahinkoa työtiimissä, mutta näköjään voi...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen aina ihmetellyt miten nämä tiimihengettömät henkilöt eivät ole huolissaan omasta imagostaan ja  tulevaisuudestaan työuran saralla? Kuka heitä haluaa suositella tai ylipäänsä voi suositella mitenkään erityisen positiivisessa valossa? Miten saavat uusia työpaikkoja, eikö nykyään joka paikkaan ole oltava suosittelijoita...vai suosittelevatko pomot heitäkin vaikka ovat itsekin sitä mieltä, että hankala tyyppi ja aiheuttaa eripuraa tai on jotenkin tukkanuottasilla aina jonkun kanssa.

Aloilla, joissa on valtava työvoimapula, voi olla vaikka kuinka pasca, silti saa aina uuden duunin... Jotkut ihmiset eivät myöskään ymmärrä omaa käytöstään ja sen aiheuttamia ongelmia, on jotain mt-ongelmia taustalla tai vastaavaa.

Vierailija
22/28 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vastuuta sisältävä työtehtävä voi kusta monen muun muroihin jos veemäinen tyyppi sattuu.

Tai sitten sellainen, joka istuu firman kirjanpidon tms. asiakirjojen päällä tatti otsassa, sellainen oli yhdessä harjoittelupaikassa vastassa. Menet kysymään - "etkö muista". Etsit itse tietokannasta - "minut on palkattu tähän firmaan sitä varten".

Tehtiin lopussa koko työporukka siten että kerättiin päivän mittaan kysymykset listaksi ja käytiin etsimässä vastaukset aina kun niuho oli asioilla tai tuli myöhäisemmin aamulla töihin. Protestina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tän nimi ELINA?

Vierailija
24/28 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tän nimi ELINA?

Ei ole, mutta näköjään aika yleinen ongelma tämä yksi työpaikan myrkkytyyppi.

ap

Vierailija
25/28 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi . Meilläkin on sellainen. Minä olin ekana työpari hänen kanssaan, nyt menossa kolmas pari sillä ja sekään ei toimi. Pomo ei selvästi tajua kun ei mitään tapahdu vaikka tyypistä on sanottu. Korostaa omaa erinomaisuuttaan, pomottaa muita kun ei viitsi itse tehdä eikä ota vastaan mitään korjaavaa palautetta. Nokkii kokoajan muita ja piikittelee. Todella myrkyttäjä.

Vierailija
26/28 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tän nimi ELINA?

Ei ole, mutta näköjään aika yleinen ongelma tämä yksi työpaikan myrkkytyyppi.

ap

Kyllä näitä riittää. Narsisteina keräävät "hovin" ympärilleen. Omalta työpaikaltani kun se pääpiru viimein lähti eläkkeelle, se jäljelle jäänyt hänen hovinsa muuttui selvästi mukavammiksi ihmisiksi.

Vierailija
27/28 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itse esimiehenä katselin tämmöistä myrkyttäjää aivan liian kauan. En nyt tarkemmin viitsi selittää, mutta hänellä oli selvästi ongelmia mielenterveyden kanssa, ei mitään diagnoosia, mutta käytös oli mm. Vainoharhaista. Hän syytteli jatkuvasti muita, mutta ei nähnyt omassa toiminnassaan mitään vikaa. Pitkän vatvomisen jälkeen, kun pääsimme hänestä eroon niin koko tiimin fiilis muuttui täysin. Omakin taakka väheni kertaheitolla.

Vierailija
28/28 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe-pomot on toinen ihmisryhmä. Joku työntekijä alkaa ottaa pomon roolin ja komennella muita. Jos oikea pomo on heikko tai ei vaan välitä tai tiedä mitä tapahtuu, ongelmakaaos on valmis.

Tällaisiin tyyppeihin olen törmännyt myös taloyhtiöissä ("isännöitsijän pikku apulaiset" eli kyttääjät) että hoitolaitoksissa! Joku asiakas on ottanut itselleen työntekijän roolin. Varsinainen henkilöstö oli niin kiireinen ettei huomannut mitä tapahtuu. Iskin komentelijalle luun kurkkuun ja noudatin paikan sääntöjä ja eikös tee-se-itse-ohjaaja mennyt kantelemaan etten noudata hänen käskyjään. Työntekijät ottivat minut puhutteluun. Protestoin jonka seurauksena oli palaveri paikan vastaavan kanssa. Kun olin selittänyt tilanteen hänelle hän "keskusteli" alaistensa kanssa. Lopulta raivarin saanut asiakas-pomo lähti ovet paukkuen (eihän siellä ollut pakko olla).

Tilanne olisi ollut vältettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän