Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh, työtön toimeentulolla. Ei varaa oikein mihinkään. Häh?

Vierailija
22.12.2014 |

Seiskasta:

"Joka kuukausi täytyy nipistää, jotta saan pojalleni vaippoja ja ruokaa. Imuriakaan meillä ei ole, enkä itse omista mitään talvivaatteita, kun ei ole varaa ostaa. Haluaisin Seiskan auttavan meitä, että saisimme edes muuta ruokaa kuin makaronia, äiti kirjoitti Seiskalle."

Ihmetyttää, sillä me olemme työssäkäyvä pienituloinen perhe velattomassa asunnossa, vastike 500, tukia emme saa. Eräs tuttavani kertoi, mitä toimeentulotuki on ja totesin, että käyttörahaa jää perheisiimme saman verran. Me pärjäämme, on varaa ostaa talvihaalarit ja ruuat. Miten tuo Seiskan juttu on mahdollista. Miten ei riitä rahat edes perusjuttuihin, valaiskaa nyt vähän tyhmää.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä perheellä on paljon velkaa? Itse elän toimeentulotuella ja rahaa jää vuokran jälkeen 1100€ / kk. Tällä saa kyllä ruuat ja talvivaatteet ostettua. Ei ole toki varaa samoihin ylellisyyksiin kun töissä ollessa, mutta tämä on väliaikaista.

Vierailija
2/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:45"]Ehkä perheellä on paljon velkaa? Itse elän toimeentulotuella ja rahaa jää vuokran jälkeen 1100€ / kk. Tällä saa kyllä ruuat ja talvivaatteet ostettua. Ei ole toki varaa samoihin ylellisyyksiin kun töissä ollessa, mutta tämä on väliaikaista.
[/quote]
Mulle jää vähemmän ja olen töissä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Toimeentulotuella eläessä jää ihan hyvin rahaa varsinkin, kun liian iso sähkölasku tai yllättävät terveysmenotkaan ei heilauta taloutta mihinkään suuntaan. Kaikki saa sossusta. Pahempaa on keikkua jatkuvasti siinä rajamailla..

Vierailija
4/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ vaippaikäinen ei ihan hirveästi kuluta tai syö.

Vierailija
5/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:45"]

Ehkä perheellä on paljon velkaa? Itse elän toimeentulotuella ja rahaa jää vuokran jälkeen 1100€ / kk. Tällä saa kyllä ruuat ja talvivaatteet ostettua. Ei ole toki varaa samoihin ylellisyyksiin kun töissä ollessa, mutta tämä on väliaikaista.

[/quote]

Miten ihmeessä saat noin paljon rahaa? Kuinka monta lasta sulla on? Itse olen yksinelävä, saan työmarkkinatukea ja asumistukea yht 700 euroa, josta maksan vuokran ja ihan kaiken muun. 

Vierailija
6/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta vinkumista. Kannattaiskohan avata silmät ja vähän tutustua siihen millä tolalla oikeasti köyhien asiat tuolla maailmalla on? Ja ehkä mahdollisesti tehdä ihan itse jotain asioiden eteen?

Vierailija
7/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle yksinasuvalle täytyy jäädä n. 480e rahaa kuukaudessa vuokran, sähkön, kotivakuutuksen, pakollisten lääkäri-ja lääkekulujen jälkeen.

Jos saatte liian vähän, valittakaa. Ei virkailijat kerro mitä kannattaa hakea.

Vierailija
9/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:49"]

[/quote]

Miten ihmeessä saat noin paljon rahaa? Kuinka monta lasta sulla on? Itse olen yksinelävä, saan työmarkkinatukea ja asumistukea yht 700 euroa, josta maksan vuokran ja ihan kaiken muun. 

[/quote]

Olisiko vastaaja yh. Minulla jää saman verran ja minulla on lapsi.

Ei tässä törsäämiseen ole varaa, mutta puutetta emme kärsi. Lapsella on uutena ostettuja vaatetteita siinä missä kirppisvaatteita. Itselleni en ole paljoa ostanut, mutta jotain kuitenkin. Kotiakin olen saanut laitettua näillä rahoilla.

Matkoihin tai huvitteluun ei ole rahaa.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Vierailija
10/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

Siis 700 e/kk ja maksat siitä kaiken? Hae nyt ihmeessä sossusta tukia, 480 e pitäisi jäädä vuokran ym. asumiskustannuksien jälkeen.

Vierailija
11/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän noin 150-200 eurolla/kk vuokran ja muiden pakollisten menojen jälkeen.. Riittää ihan hyvin.

t. opiskelijaa Helsingissä

Vierailija
12/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:28"]Elän noin 150-200 eurolla/kk vuokran ja muiden pakollisten menojen jälkeen.. Riittää ihan hyvin.

t. opiskelijaa Helsingissä
[/quote] sama.... -2lapsen opiskelija yh

Vierailija
13/44 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/44 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
15/44 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:45"]Ehkä perheellä on paljon velkaa? Itse elän toimeentulotuella ja rahaa jää vuokran jälkeen 1100€ / kk. Tällä saa kyllä ruuat ja talvivaatteet ostettua. Ei ole toki varaa samoihin ylellisyyksiin kun töissä ollessa, mutta tämä on väliaikaista.
[/quote]
Mulle jää vähemmän ja olen töissä..
[/quote]Tämän takia enää käykkään töissä.Tyhmä työtä tekee...Ainakin suomessa.

Vierailija
16/44 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
17/44 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaunis, varakas akateeminen nainen ja en kyllä kehtaisi täällä itkeä. Nämähän on omia valintoja. Voisin itsekin loisia sossussa mutta olen valinnut työntekemisen.

Vierailija
18/44 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 13:56"]

Itse olen kaunis, varakas akateeminen nainen ja en kyllä kehtaisi täällä itkeä. Nämähän on omia valintoja. Voisin itsekin loisia sossussa mutta olen valinnut työntekemisen.

[/quote]

Ohis. Miten kauneus liittyy tähän asiaan?

Vierailija
19/44 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy Suomen sairas yhteiskunta, jos vuokran jälkeen jää käteen tukia 1100-1300 euroa. Töissä ollessa pitäisi siis tienata lähemmäs kaksi tonnia, jotta voisi pitää samaa elintasoa. Ei helvetti tää on sairasta. Muut maksavat tällaiset menot ja toisilla jää vielä säästöön yhteiskunnan maksamista rahoista. Suomi on täsin oleiluyhteiskunta, jossa työnteko ei kannata.

Vierailija
20/44 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on outoa jos toimeentulotuella ei pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän