Jani Kokin joulukuun kuulumiset
Uusimmasta Seiskasta siteeraus:
"Viime huhtikuussa otettujen magneettikuvien mukaan kasvain on kuitenkin mennyt huonompaan suuntaan.
-Se sai minut potkimaan entistä enemmän persuksille ja lopetin kokonaan päivätyöt.
Hän ei ole halunnut mennä huhtikuun jälkeen ollenkaan lääkäriin.
Jani vietti viime kesäkuun vaihtoehtoisessa syöpähoidossa Välimerellä.
-Poimit puutarhasta tuoreita hedelmiä ja vihanneksia ja väsäät niistä itsellesi ruokaa. Välillä joogasimme ja meditoimme, hän kuvailee hoitoaan."
Kommentit (18)
Tiedätkö mitä; ei säälitä yhtään. Hänellä on ollut kaikki mahdollisuudet leikkauksiin, syöpähoitoihin ja avanteeseen joka olisi pelastanut hengen. Mutta ei. Kyllä ne välimeren hedelmät pelastaa!
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:48"]
Tiedätkö mitä; ei säälitä yhtään. Hänellä on ollut kaikki mahdollisuudet leikkauksiin, syöpähoitoihin ja avanteeseen joka olisi pelastanut hengen. Mutta ei. Kyllä ne välimeren hedelmät pelastaa!
[/quote]
Ette voi tietää, onko hän ottanut hoitoja. Kukaan ei tiedä, ainoastaan mahdolliset lääkärit ja heillä tietysti vaitiolovelvollisuus. Minua tämä juttu on epäilyttänyt alusta asti. Jospa hän ottaa hoitoja ja kertoo kuitenkin julkisuuteen parantuneensa noilla hedelmillä ja meditaatiotekniikalla ja terveysintoilijoita sen jälkeen riittää asiakkaaksi jonoksi asti.... - profit.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:55"]
[/quote]
Ette voi tietää, onko hän ottanut hoitoja. Kukaan ei tiedä, ainoastaan mahdolliset lääkärit ja heillä tietysti vaitiolovelvollisuus. Minua tämä juttu on epäilyttänyt alusta asti. Jospa hän ottaa hoitoja ja kertoo kuitenkin julkisuuteen parantuneensa noilla hedelmillä ja meditaatiotekniikalla ja terveysintoilijoita sen jälkeen riittää asiakkaaksi jonoksi asti.... - profit.
[/quote]
Voisikohan tällaisesta saada petossyytteen? Hoitohenkilökunnan ei tarvitse kertoa julkisuuteen syöpähoidoista, mutta oikeuslaitokselle voivat lausunnon antaa. Jos joku tekisi tällaisen tempun humpuukihoitoja mainostaakseen, kyseessä on vakavan vaaran aiheuttaminen lukuisille sivullisille joita johdetaan mitä häikäilemättömimmin harhaan bisnestarkoituksessa heidän terveytensä ja jopa henkensä kustannuksella.
Tuntuu aika helvetin pahalta katsoa läheisen syöpäkamppailua läheltä. Kun kaikki hoidot otetaan, yritetään, vaikka toivoa paranemisesta ei ole. Tekisin ihan mitä vain, että tästä vielä noustaisiin.. Sitten on näitä, jotka jaksavat julkisuudessa lässyttää joistakin Välimeren hedelmistä ja olisivat voineet parantua jos vaan hoito kelpaisi. Kai tuo Janikin on hoidot ottanut, mutta eikö se leikkauksesta kieltäytynyt? Vitun epäreilua, että toisilla on mahdollisuus ja sit läskiks pistetään, ne jotka oikeesti haluais parantua niin mitään ei voida tehdä. Kyllä, vituttaa ja olen katkera.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:55"]
[/quote]
[/quote]
Voisikohan tällaisesta saada petossyytteen? Hoitohenkilökunnan ei tarvitse kertoa julkisuuteen syöpähoidoista, mutta oikeuslaitokselle voivat lausunnon antaa. Jos joku tekisi tällaisen tempun humpuukihoitoja mainostaakseen, kyseessä on vakavan vaaran aiheuttaminen lukuisille sivullisille joita johdetaan mitä häikäilemättömimmin harhaan bisnestarkoituksessa heidän terveytensä ja jopa henkensä kustannuksella.
[/quote]
Niin, enpä tiedä. Kyllä varmasti tuossa tapauksessa siitä tulisi petos- tmv syyte. Kyllä sanon edelleen että tämä juttu minua epäilyttää ja on alusta asti epäilyttänyt. En ilkeyttäni vaan koska ajattelen järjellä. Jotain on jätetty kertomatta, tuntuu vahvasti siltä. Anteeksi vaan jos olen väärässä, mutta en voi kertakaikkiaan käsittää ja uskoa juttua ihan näin kun se on kerrottu.
Mä luultavasti eläisin samalla tavalla. Tosin en väittäisi sitä hoidoksi, enkä uskoisikaan paranevani mutta syöpähoitoihin en lähtisi vaan eläisin elämäni loppuun toisella tavalla.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Epäilen, eiköhän jokaisella syöpään sairastuneella pitäisi olla sen verran järkeä, että ei humpuukkihoitoihin usko. Sitä mä ihmettelen, että miksi sen hunks-kavereillakaan ei ollut yhtään järkeä, kun keräilivät rahaa niihin humpuukkikoitoihin.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:09"]
Tuntuu aika helvetin pahalta katsoa läheisen syöpäkamppailua läheltä. Kun kaikki hoidot otetaan, yritetään, vaikka toivoa paranemisesta ei ole. Tekisin ihan mitä vain, että tästä vielä noustaisiin.. Sitten on näitä, jotka jaksavat julkisuudessa lässyttää joistakin Välimeren hedelmistä ja olisivat voineet parantua jos vaan hoito kelpaisi. Kai tuo Janikin on hoidot ottanut, mutta eikö se leikkauksesta kieltäytynyt? Vitun epäreilua, että toisilla on mahdollisuus ja sit läskiks pistetään, ne jotka oikeesti haluais parantua niin mitään ei voida tehdä. Kyllä, vituttaa ja olen katkera.
[/quote]
Turhaan olet katkera. Kokki on tehnyt valintansa ja itseasiassa hänen syöpänsä hoitamattomuus säästää kymmeniä, jopa satojatuhansia veroeuroja. Syövän hoito on ihan käsittämättömän kallista yhteiskunnan piikkiin. Nyt tuo raha menee toivottavasti jonkun sellaisen hoitoon, joka oikeasti haluaa parantua ja osaa jopa arvostaa sitä työtä jonka lukuisat lääkärit ja hoitajat tekevät hänen parantumisensa eteen. Voit siis ajatella, että se raha mikä Kokin hoidottomuudessa säästetään voidaan käyttää vaikkapa siihen, että sinun läheisesi saa parasta ja edistyksellisintä hoitoa maailmassa. Suomessa osaaminen on kuitenkin huippuluokkaa.
Hoitoja ei ole pakko ottaa, mutta ei kannata uskotella jotenkin parantuvansa. Toki joissain syövissä sekin on mahdollista, joskaan ei todennäköistä.
Kyllähän aina ennen hoitoja neuvotellaan lääkärin kanssa niiden aloittamisesta ja lääkäri kysyy potilaan mielipidettä. Ja kertoo myös onko hoidon tarkoitus yrittää parantaa vai antaa lisäaikaa. Etenkin lisäaikahoidoista kieltäytymiskynnys on matalampi, kosk hoidoilla on aina myös sivuvaikutukset, jotka voivat olla ihan järkyttävän rankkoja.
Onneksi ihmisellä on vapaa tahto. En menis minäkään syöpähoitoihin.
Onko tosiaan noin suuri ihmettelyn aihe ettei ihminen anna tunkea itseään lääkkeitä täyteen vaan haluaa elää luomusti?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 11:49"]Onneksi ihmisellä on vapaa tahto. En menis minäkään syöpähoitoihin.
Onko tosiaan noin suuri ihmettelyn aihe ettei ihminen anna tunkea itseään lääkkeitä täyteen vaan haluaa elää luomusti?
[/quote]
No on!
Minäkin voin ihan huonosti, kun näitä Kokin haukkumisia luen. Kukaan meistä ei sitä lopullista totuutta tiedä, paitsi Jani itse.
lol haluaa elää "luomusti" - kysynpähän vaan että mitä väliä sillä luomuilullakin on haudassa jonne joutuu sen takia pian
:(