Jättääkö huoltomies jonkun lapun jos käy kun en ollut kotona?
Kommentit (16)
Ei jätä. Siitä kyllä laittaa lapun etukäteen, jos on tulossa käymään. Ei ne ilmoittamatta tarkastuksia tee.
Jaa. Ei oo ainakaan koskaan meille jätetty lappua käynnin jälkeen.
Mutta aina etukäteen ovat kyllä ilmoittaneet tulevansa x päivänä aikavälillä y-z tekemään asian q.
Ei näytä jättävän, ennen eikä jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jättää lämmit sun pikkareihin
Siis mikä sana tuohon tuli? Piti olla mällit.
Eivät tule ilmoittamatta sehän on selvää, mutta lappujen kanssa voi olla vähemmän tarkkaa vaikka on siitäkin ohjeistusta.
Meillä tulee tekstiviestillä mitä huoltotoimia on tehty
Riippuu ihan huoltoyhtiöstä, ei ole jokaisessa käytäntönä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät tule ilmoittamatta sehän on selvää, mutta lappujen kanssa voi olla vähemmän tarkkaa vaikka on siitäkin ohjeistusta.
No ei ole selvää. Minun asunnossani on ainakin käyty ilman minkään maan ilmoituksia eikä lappuja ole jätetty. Kerran kävi jopa niin että ilmoittivat olevansa tulossa päivänä X, ei näkynyt ja tulivatkin seuraavana päivänä ilman ilmoitteluja. Ilmeisesti ei ole niin nöpönuukaa, ajattelevat.
Niistä suunnitelluista tarkastuskäynneistä tulee yleensä ilmoitus postiluukun kautta tai ainakin jätetään ilmoitus kerrostalon ala-aulan ilmoitustaululle. Tai käytetään jotain muuta talossa yleensä käytössä olevaa ilmoituskanavaa.
Tämä senkin vuoksi, että ihmisillä on lemmikkieläimiä, ettei sitten huoltomies saa oven avatessaan vihaista vahtikoiraa niskaansa tai säikäytä kissoja karkuteille tai muuta vastaavaa.
Lisäksi voi olla sellaisia tarkastuksia, joiden vuoksi asukkaan pitää siirtää tavaransa syrjään, jotta huoltomiehellä on vapaa pääsy kohteeseen.
Ilmoittaa pitää suunnitelmallisista käynneistä.
Eri asia sitten jos joku hätätapaus, jonka vuoksi pitää asunnossa käydä, mutta tästä saa sitten varmaan tiedon jälkikäteen.
Ainakaan niissä taloissa, joissa minä olen asunut, mitään erillistä paperilappua ei jätetä, eikä ilmoiteta edes niiden nimiä, jotka asunnossa ovat käyneet. Jos kyseessä siis joku huollon tarkastustehtävä, sitten jos on jotain korjattavaa ollut asukkaan pyynnöstä, niin siitä varmaan sitten jätetään lappu, mitä on tehty... ainakin täällä kerran kun kävivät hanoja huoltamassa oli jätetty lappu, että mitä oli vaihdettu, vaikka se olikin taloyhtiön vastuulle kuuluva asia.
Ittelle kyllä aika hyvä merkki jonkun käynnistä asunnossa sinä aikana kun olen pois, on se, että väliovi on suljettu... meikäläinen kun jättää sen ulos lähtiessään raolleen. Näin ne huoltohenkilöt yleensä tekevät, eli laittavat välioven kiinni pois lähtiessään.
Vierailija kirjoitti:
Ittelle kyllä aika hyvä merkki jonkun käynnistä asunnossa sinä aikana kun olen pois, on se, että väliovi on suljettu... meikäläinen kun jättää sen ulos lähtiessään raolleen. Näin ne huoltohenkilöt yleensä tekevät, eli laittavat välioven kiinni pois lähtiessään.
Asiasta sivuun: Paitsi silloin kun tekivät ikkunaremonttia taloon, niin mun asunnosta remppamiehet olivat jättäneet ulko-ovenkin auki iltapäivällä työt lopetetettuaan. Kyl mä vähän ihmettelin! Että siitä vaan, huumeveikot, tervetuloa katteleen mitä sitä tässä kämpässä on, jos ette vielä silloin kun remppamiehet olivat paikalla ole niitten seuraan tupanneet....
Jättää mehevän pierun tuoksahduksen kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiasta sivuun: Paitsi silloin kun tekivät ikkunaremonttia taloon, niin mun asunnosta remppamiehet olivat jättäneet ulko-ovenkin auki iltapäivällä työt lopetetettuaan. Kyl mä vähän ihmettelin! Että siitä vaan, huumeveikot, tervetuloa katteleen mitä sitä tässä kämpässä on, jos ette vielä silloin kun remppamiehet olivat paikalla ole niitten seuraan tupanneet....
Kai valitit johonkin, etkä vain taskussa puristellut nyrkkiä?
Laki vaati ilmoitaa kun tulee asuntoon. Se on isänöitsiän ilmotus A4 lappu jaetuna postiluukustasi etukäteen .Siinä on syy miksi tulevat ja milloin. Kuin heidän yhteystiedot. Jos taas tilaat huoltomiehen itse puhelimella. Heti sinä sovitte oletko paikalla? Jos et ole,hän kysyy saako asuntoon mennä yleisavaimilla ? Vastaat kyllä! Hän käy ja jätää käynistään lapun!
Tsekkaa pönttö, jos siellä on tuntemattomat jarruraidat.