Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhuksia ei käydä katsomassa

Vierailija
22.12.2014 |

Isovanhempani on jo vanhainkodissa. Mutta tunnistaa omaiset ja on melko hyvässä kunnossa. Kävelemään ei pääse. Käyn muutaman kerran vuodessa katsomassa häntä. Tänä vuona olen käynyt 4 kertaa ja käyn vielä ennen joulua. Monet muut lapsenlapset eivät käy häntä katsomassa. Sanovat etteivät kerkeä, eivät ole käyneet vuosiin. Vaikka kävisivät lähistöllä muilla asioilla, eivät poikkea vanhusta katsomaan. Mistä tämä johtuu? Käyvätkö muut palstalaiset katsomassa isovanhempiaan?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vastaus ole aika yksinkertainen. Vttumaisilla ei käydä. Niitä on, niitä todella inhottavia ihmisiä ja käynti niitten luona myrkyttää mielen. Niitä ihmisiä ja niitten olemassaoloa pitää unohtaa ja keskittyä niihin jotka sen huomion oikeesti ansaitsee. 

Vierailija
42/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävisin? Olen aikuinen ja minulla on oma elämäni.

Vierailija
44/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Vierailija
45/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:15"]Miksi kävisin? Olen aikuinen ja minulla on oma elämäni.
[/quote]Muista tuo kun itse olet vanha.

Vierailija
46/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:15"]Miksi kävisin? Olen aikuinen ja minulla on oma elämäni. [/quote]Muista tuo kun itse olet vanha.

[/quote]

Vanhempani ovat silloin jo kuolleet. Tuskinpa kadun, että näin heitä harvakseltaan. Perhe ei ole koskaan aikuisiällä ollut minulleerityisen tärkeä.

Vierailija
47/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
48/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:49"]

(kannattaa laittaa niihin valokuviin nimet tyyliin Maija Meikäläisen tyttären Merjan poika Matti).

[/quote]

Oiva vinkki! Tuo auttaa mieleen palauttamisessa, vaikka mitään varsinaista muistisairautta ei olisikaan. 

Vierailija
49/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä isovanhemmistani enkä ole heidän kanssaan ollut väleissä vuosiin. Lisäksi asun kaukana ja omakin elämä pitää kiireellisenä. Pelkästä velvollisuuden tunnosta en mene! Ovat epämiellyttäviä ihmisiä ja siksi heidän omatkaan lapsensa eivät siellä käy. Sitä niittää mitä kylvää ja niin edespäin

Vierailija
50/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 08:46"]Usein todellakin oletetaan laiskasti jonkinlainen kuvitteellinen tilanne, jossa köyhä ja nöyrä ja viaton vanhus joutuu aivan syyttä ilkeiden ja itsekkäiden aikuisten lastensa kaltoin kohtelemaksi. Ja sitten tässä pitäisi päivitellä, kuinka nykyaikana ihmiset ovat niin itsekkäitä...

Kylmä totuus vaan on, että hyvin monesta perheestä Suomessa löytyy sitä alkoholismia, tunnekylmyyttä, sadismia, narsisimia... Jos oma vanhempi on tehnyt lapsuudesta ja nuoruudesta helvetin, miksi tätä kierrettä tulisi jatkaa vielä aikuisuudessa? 

[/quote]
Juuri näin! Oman hyvinvoinnin kannalta on joskus vain parempi antaa olla.

Vierailija
51/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 10:06"]

Eiköhän vastaus ole aika yksinkertainen. Vttumaisilla ei käydä. Niitä on, niitä todella inhottavia ihmisiä ja käynti niitten luona myrkyttää mielen. Niitä ihmisiä ja niitten olemassaoloa pitää unohtaa ja keskittyä niihin jotka sen huomion oikeesti ansaitsee. 

[/quote]

Oliskos aikuisella ymmärrystä sille, että vanhus voi muuttua vittumaiseksi ja agressiiviseksi vain ja ainoastaan sairauden takia ?

Vierailija
52/52 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isovanhempani ovat mukavia, mutta en silti käy heitä tapaamassa. Jotenkin ahdistavaa kohdata heitä, ja syyllisyys menemättömyydestä vain pahentaa asiaa.