Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyttävää suorittajateiniltä?

Vierailija
22.12.2014 |

Olen 14-vuotias tyttö. KA joulutodistuksessa 10. Käyn maineikasta koulua, ja opiskelen suomen lisäksi neljää ulkomaista kieltä. Kilpailumenestystä luonnontieteissä.

Harrastan harvinaisempaa urheilulajia usea kerta viikossa, ja lisäksi kilpailen sekä valmennan. Harrastan lisäksi instrumentin soittoa, josta sitäkin tulee ohjattua harjoittelua n. 5 h viikossa eri yhtyeissä ja kokoonpanoissa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:44"]

Olen 14-vuotias tyttö. KA joulutodistuksessa 10. Käyn maineikasta koulua, ja opiskelen suomen lisäksi neljää ulkomaista kieltä. Kilpailumenestystä luonnontieteissä. Harrastan harvinaisempaa urheilulajia usea kerta viikossa, ja lisäksi kilpailen sekä valmennan. Harrastan lisäksi instrumentin soittoa, josta sitäkin tulee ohjattua harjoittelua n. 5 h viikossa eri yhtyeissä ja kokoonpanoissa.

[/quote]

Vierailija
2/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysyttävää, täällä toinen "suorittajateini" jos sitä termiä nyt haluaa käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko onnellinen

Vierailija
4/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Mulla oli lukuaineiden ka 9,9 ja vitutus on suurta kun en kymppiä saanut :D no... miten sun vanhemmat suhtautuu? Painostaako vai käskeekö ottamaan rennommin? Luetko kokeisiin paljon? Terveisin sua vuotta vanhempi tyttö :)

Vierailija
5/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämässäsi mitään iloa? Rakentuuko identtisi suorittamiselle? Kompensoitko epäonnistumisen pelkoa ylisuorittamisella?

Vierailija
6/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Mulla on päämääriä ja haaveita sekä lisäksi rahkeita saavuttaa haluamani. Vanhemmat ja suku on toki iloisia menestyksestä, mutta itse päätän mitä tahdon tehdä. Ystävät ovat samanhenkisiä, ja luokkayhteisö tiivis eikä ketään arvostella. Harrastusporukassa oon ns. se hikke, mutta sitä kunnioitetaan ja ystäviä löytyy sieltäkin.

Vierailija
7/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. siis ap ja tarkoitettu nro 3.lle

Vierailija
8/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä trolli :D

Vierailija
9/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:55"]Wau! Mulla oli lukuaineiden ka 9,9 ja vitutus on suurta kun en kymppiä saanut :D no... miten sun vanhemmat suhtautuu? Painostaako vai käskeekö ottamaan rennommin? Luetko kokeisiin paljon? Terveisin sua vuotta vanhempi tyttö :)
[/quote]

:D Onnea hienosta todistuksesta! Mullakin jäi keväällä fysiikka ysiksi, mutta nyt nousi. Vanhemmat ei painosta tai pakota, vaan kannustaa. Välillä isojen projektien aikaan olen stressaantunut, mutta silloin keskustellaan, että muistan, ettei yksi numero merkitse loppuelämääni.

Kokeisiin en lue kovinkaan paljoa. Opin asiat nopeasti jo tunneilla, ja aloitan kokeisiin luvun noin 1-2 päivää ennen itse koetta. Matematiikassa käytämme muutaman muun luokkalaiseni kanssa pitkän matematiikan kirjoja, joten kertaan teorian edellisenä iltana.

Ap

Vierailija
10/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:55"]Wau! Mulla oli lukuaineiden ka 9,9 ja vitutus on suurta kun en kymppiä saanut :D no... miten sun vanhemmat suhtautuu? Painostaako vai käskeekö ottamaan rennommin? Luetko kokeisiin paljon? Terveisin sua vuotta vanhempi tyttö :)
[/quote]

:D Onnea hienosta todistuksesta! Mullakin jäi keväällä fysiikka ysiksi, mutta nyt nousi. Vanhemmat ei painosta tai pakota, vaan kannustaa. Välillä isojen projektien aikaan olen stressaantunut, mutta silloin keskustellaan, että muistan, ettei yksi numero merkitse loppuelämääni.

Kokeisiin en lue kovinkaan paljoa. Opin asiat nopeasti jo tunneilla, ja aloitan kokeisiin luvun noin 1-2 päivää ennen itse koetta. Matematiikassa käytämme muutaman muun luokkalaiseni kanssa pitkän matematiikan kirjoja, joten kertaan teorian edellisenä iltana.

Ap
[/quote]

Kiitti vastauksesta! Mitä tuo "hyvämaineinen" muuten käytännössä tarkoittaa? Täälläpäin (eli Oulussa) on kaikilla yläkouluilla vähän epämääräinen maine :D ei nyt mitään pää-vessanpytyssä-törttöilyä mutta typeriä temppuja sattuu aika paljon ;)

Vierailija
11/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun idiootti. Se asuu helsingissä ja luulee käyvänsä "hyvämaineista" koulua. Antakaa mun arvata että teidän vanhemmat ajelee mersuilla ja asutte kalliissa talossa? Ja olette pappa betalar tyyppejä?

Vierailija
12/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:00"]Onko elämässäsi mitään iloa? Rakentuuko identtisi suorittamiselle? Kompensoitko epäonnistumisen pelkoa ylisuorittamisella?
[/quote]

Vaikka se saattaa kuulostaa melko kliseiseltä, saan iloa oppimisesta. Saan iloa ystävistä, perheestä ja harrastuksista. Miksi jatkaisin soittoharrastustani, jos en siitä nauttisi?

Tuli nyt mieleen, että suorittajateini on ehkä huono ilmaus kuvaamaan minua. En tekisi asioita, joita teen, jos en nauttisi niistä tai kokisin ne haastaviksi. "Suorittaminen" tulee luonnostaan.

En ylisuorita. Koulussa teen aina oman parhaani, se on minun normini. Välillä laiskottaa, mutta en syyllistä siitä itseäni. Joskus jätän soittoharkat väliin, jotta voin pitää vapaaillan. Ei haittaa. Silloin kerään voimia vaikka katsomalla Modern Familyä tai leipomalla, tai viettämällä aikaa ystävien kanssa.

Vierailija
13/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:22"]Vitun idiootti. Se asuu helsingissä ja luulee käyvänsä "hyvämaineista" koulua. Antakaa mun arvata että teidän vanhemmat ajelee mersuilla ja asutte kalliissa talossa? Ja olette pappa betalar tyyppejä?
[/quote]

Ei todellakaan. Mun vanhemmat on työttömiä ja meillä on 90-luvulta peräisin oleva auto. -4.

Vierailija
14/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:22"]Vitun idiootti. Se asuu helsingissä ja luulee käyvänsä "hyvämaineista" koulua. Antakaa mun arvata että teidän vanhemmat ajelee mersuilla ja asutte kalliissa talossa? Ja olette pappa betalar tyyppejä?
[/quote]

Ei todellakaan. Mun vanhemmat on työttömiä ja meillä on 90-luvulta peräisin oleva auto. -4.
[/quote]

Mutta ap:sta en tietenkään voi tietää.

Vierailija
15/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne menet lukioon?

Vierailija
16/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm miksi 14 vuotias käyttää pitkänmatikan kirjaa?? Eihän siitä löydy edes niitä asioita mitä 14 vuotias eli 8-9 luokkalainen opiskelee.Ja ei muuten suomessa kovin paljoa kouluja arvostella "hyvän ja huonon" maineella ;) jenkki leffoista keksinyt ehkä tuon, koska siellähän ne kalliimmat koulut ovat niitä hyvä maineisia ja päinvastoin :) ja hei ihan kiva jos 14 vuotias valmentaa muita ! Ei lisättävää.

Vierailija
17/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:22"]Vitun idiootti. Se asuu helsingissä ja luulee käyvänsä "hyvämaineista" koulua. Antakaa mun arvata että teidän vanhemmat ajelee mersuilla ja asutte kalliissa talossa? Ja olette pappa betalar tyyppejä?
[/quote]

1. En ole vitun idiootti.
2. Asun suurkaupungin lähiössä rivitalossa.
3. Koulu on yli satavuotias ja sinne pyritään kolmannelle luokalle pääsykokeilla. Yli 10 km koulumatka.
4. Itse asiassa vietettiin muutama vuosi tuossa aiemmin ilman autoa, tällä hetkellä käytetty kaupunkiauto.
5. Vanhempani ovat molemmat älykkäitä ja viisaita ihmisiä, sekä taidealalla. Rahaa ei siis koskaan ole kovin paljoa ollut. Pienestä pitäen on kasvatettu arvostamaan kulttuuria, politiikkaa, historiaa ja koulutusta. Isovanhemmat ja lapsilisät maksavat harrastuksistani.

Vierailija
18/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itsekeskeinen?

Vierailija
19/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:30"]Hmm miksi 14 vuotias käyttää pitkänmatikan kirjaa?? Eihän siitä löydy edes niitä asioita mitä 14 vuotias eli 8-9 luokkalainen opiskelee.Ja ei muuten suomessa kovin paljoa kouluja arvostella "hyvän ja huonon" maineella ;) jenkki leffoista keksinyt ehkä tuon, koska siellähän ne kalliimmat koulut ovat niitä hyvä maineisia ja päinvastoin :) ja hei ihan kiva jos 14 vuotias valmentaa muita ! Ei lisättävää.
[/quote]

Opettajamme totesi ettei 8. luokkalaisten kirjassa ole tarpeeksi haastavia tehtäviä. Toimimme niin että luemme pitkän matikan kirjoista samoista asioista kuin muutkin omistaan, mutta pääsemme syventämään tietojamme. Me poukkoillaan siis eri kurssien kirjojen välillä.

Hyvä maine= kielipainotus, kolmannella jo valikoitu oppilasaines, hyvä pärjääminen eri mittauksissa, ns. eliittikoulu.

Joo ja siis olen apuvalmentaja. Alkeisryhmissä. Paikalla täysikäinen päävalmentaja, joskus kaksi. Minä järjestän alkulämppää, venyttelyä jne.

Vierailija
20/24 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:38"]Oletko itsekeskeinen?
[/quote]

Olen vuoden ajan av-palstalle pyörinyt (loistavaa viihdettä), ja tämä on ensimmäinen kerta kun kehtaan tehdä keskustelun jossa kerron itsestäni. En pidä leuhkimisesta joten en sitä tee itsekään.