Arvostatko vanhuksia?
Mä yleisesti ottaen arvostan, mutta kyllä näissä on yksilötasolla semmosia joita ei todellakaan voi arvostaa. Kaikenlaisia luonnevikaisia kusipäitä jotka ovat tehneet koko ikänsä läheistensä elämästä surkeaa, jotka yrittävät hallita jälkeläistensä elämää ja kohtelevat lapsiaan tai vähintään jotain miniää huonosti, arvostelevat kaikkea jne. Sitte on joitakin joiden pitää olla koko ajan marisemassa ja nurisemassa ja valittamassa omaa surkeuttaan ja syyllistämässä ja ahdistamassa muita ihmisiä. Ja vanhuudenhöperöt oma lajinsa, joita ei enää osaa pitää arvostettavina kun ei ne (ainakaan) enää olemisessaan ilmennä mitään arvostettavaa.
Kommentit (5)
Arvostan samalla tavalla kuin muitakin ihmisiä.
Ja ihmisarvo ei katoa, vaikka olisi kuinka vihannes, säilyy hautaan saakka
T. Edellinen hoitsu
Sama homma, yleisesti mun arvomaailmaan kuulu ajatus vanhempien ihmisten kohdalla. Näihin kuitenkin pätee myös se, että en minä vittuilua ja paskaa ala ottamaan niskaani pelkästään siksi että sen antaja sattuu olemaan vanhus. Jos kunnioitat mua, minäkin kunnioitan sua.
Todellakin arvostan, vaikka on myös vittumaisia vanhuksia. Mut vittumaisia on joka ikäluokas. Ja kyl ny kaikenlaiset tunteet kuuluu elämään, myös negatiiviset. Ei kaikki mummot ole aina niin herttaisia.
T. Hoitaja