Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itken yksin

Vierailija
21.12.2014 |

Tajusin juuri, että minulla ei ole yhtään oikeaa ystävää. Että ei ole ketään, kehen tukeutua oikeasti hädän hetkellä.

Ja miksi minulla on hätä? Uskon, että käyn läpi suruja, pelkoja ja vihaa mitä en osannut lapsuudessani purkaa terveesti, vaan pakkasin sisääni. En osannut avautua aikuisille tai pyytää apua.

Toistan tuota sisäänpäin kääntämistä vieläkin. Olin eräässä ryhmässä, missä käsiteltiin tunteita. Muut ryhmässä tuntuivat osaavan luonnostaan hakea tukea toisiltaan ja saivat ystäviä. Minä käsittelin vaikeat tunteeni yksin. Petyn helposti ihmisiin.

Olen psykoterapiassa nyt neljättä kuukautta. MInun on ollut vaikea alkaa luottaa terapeuttiin. Terapeuttini on huomauttanut, että kannattelen itse omia asioitani enkä anna niitä hänelle. Vaikea päästää irti kontrollistani. Olen puhunut surullisista asioista, mutta en ole itkenyt vastaanotolla, esitän kovista ja pärjäävää.

Olen ollut murtunut tänään koko päivän. Voinko koskaan luottaa muihin?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:26"]

Tajusin juuri, että minulla ei ole yhtään oikeaa ystävää. Että ei ole ketään, kehen tukeutua oikeasti hädän hetkellä.

Ja miksi minulla on hätä? Uskon, että käyn läpi suruja, pelkoja ja vihaa mitä en osannut lapsuudessani purkaa terveesti, vaan pakkasin sisääni. En osannut avautua aikuisille tai pyytää apua.

Toistan tuota sisäänpäin kääntämistä vieläkin. Olin eräässä ryhmässä, missä käsiteltiin tunteita. Muut ryhmässä tuntuivat osaavan luonnostaan hakea tukea toisiltaan ja saivat ystäviä. Minä käsittelin vaikeat tunteeni yksin. Petyn helposti ihmisiin.

Olen psykoterapiassa nyt neljättä kuukautta. MInun on ollut vaikea alkaa luottaa terapeuttiin. Terapeuttini on huomauttanut, että kannattelen itse omia asioitani enkä anna niitä hänelle. Vaikea päästää irti kontrollistani. Olen puhunut surullisista asioista, mutta en ole itkenyt vastaanotolla, esitän kovista ja pärjäävää.

[/quote]

Luottaminen on joskus vaikeaa! Itse luotan ainoastaan Jeesukseen täysillä. Hänellä on aikaa ja lohtua, rakkautta ja ymmärrystä minullekkin!
[/quote]
Niin, kuolleella ei ole enää muita kiireitä, jotka menisivät ystävien edelle. Sen takia Jeesus on monille se tuki ja turva

Vierailija
42/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaikeaa aikaa yksinäisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasit juuri tuntemukseni. Et ole yksin.

Vierailija
44/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua rakastetaan .

Vierailija
45/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:44"]

Sinua rakastetaan .

[/quote]

Kuka muka?

Vierailija
46/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Luottaminen on joskus vaikeaa! Itse luotan ainoastaan Jeesukseen täysillä. Hänellä on aikaa ja lohtua, rakkautta ja ymmärrystä minullekkin!

Vierailija
47/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile joskus itkeä terapeutilla ja katso, mitä tapahtuu.

Vierailija
48/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:54"]

Kokeile joskus itkeä terapeutilla ja katso, mitä tapahtuu.

[/quote]

Ei ole tullut kyyneleitä, en pääse siihen herkkään tilaan siellä. Olen kuin muuri.

Vierailija
49/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri sama tilanne, paitsi että ei tulisi mieleenkään mennä puhumaan millekään terapeutille. Mun asiat on mun asioitani enkä jaa niitä vieraille, en jaksa olla taakaksi.

Vierailija
50/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele surullista musiikkia ennen terapiaa, ehkä se murtaa muurin

Vierailija
51/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään ketään kiinnosta. Näetkö miten karkoitat muut valituksella?

Vierailija
52/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se elämä meni. Ei ketään kaveria, ei puolisoa, ei ketään. Ja uskallapa purkaa ajatuksia netissä niin paskaa sataa niskaan.

Vierailija
53/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:49"]

Sinua rakastetaan .

[/quote]

Jeesus! ja minä, haluan vilpittömästi olla ystäväsi!

Kuka muka?

[/quote]

Vierailija
54/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan edes haluaisi kavereita. Yksin on paljon turvallisempi olla, kukaan ei satuta. Miksi sulla olisi tarve luottaa muihin? Mä en luota, enkä koe sitä mitenkään puutteena.

Vierailija
55/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyllä luottaa muihin. Valitse luottoystäväksesi perheesi, vanhempasi,siskosi, veljesi. Kerro heille painavat ajatuksesi tai sitten aukenet oikeasti psykoterapiassa.

Onko sinulla puolisoa, lapsia?.. 

kirkossa käydessäni mieleeni vahvasti jääneet lauseet jotka kannatelleet vaikeina päivinä....vaikka minä kulkisin pimeitä laaksoja en minä pelkäisi mitään pahaa sillä sinä olet minun kanssani. Nämä sanat ovat pelastanee monta yksinäistä hetkeä. 

Voimia sinulle!

Vierailija
56/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:08"]

Ei täälläkään ketään kiinnosta. Näetkö miten karkoitat muut valituksella?

[/quote]

Mua kiinnostaa oikeesti!

Vierailija
57/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:49"]

Sinua rakastetaan .

[/quote]

Jeesus! ja minä, haluan vilpittömästi olla ystäväsi!

Kuka muka?

[/quote]

Minä, ystävä, lähimmäisesi! Olen tosissani! Minäkin tartten ystäviä, Jeesuksen lisäksi on kiva vaihtaa ajatuksia vaikka sun kans!

[/quote]

Vierailija
58/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan sinulle kaikkea hyvää, Olen samassa tilanteessa.

Vierailija
59/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran viikossa itken itseni uneen koska maailma on paska paikka.

Mies, 29-v.

Vierailija
60/74 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:36"]

Muutaman kerran viikossa itken itseni uneen koska maailma on paska paikka. Mies, 29-v.

[/quote]

Miten elät asian kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi