Huomasin äsken kaulassani kasvavan pitkän, mustan ja kiharan KARVAN?
Olen sokissa. Olen siis parikymppinen nuori nainen. Hyi saatana, ällöttää. Mitä tämä voi olla? Muistan muutama viikko takaperin kosketelleeni kaulaani, ja sormeeni osui karva. Yritin löytää sen uudestaan, mutta en löytänyt ja ajattelin sen olleen vain hius. Nyt ajatuksissani hiplailin taas kaulaani, ja sormeeni osui tämä samainen karva. Menin peilin eteen, ja kahukseni huomasin kaulassani (melko ylhäällä) olevan mustan, noin sentin pituisen kiharan karvan. Karva oli paksuhko, näytti häpykarvalta. Nyppäsin sen pois. Oksettaa. Ymmärrän että saattaa kuulostaa hauskalta, mutta olen aivan kauhuissani. Voiko testosteronitasoni tms olla liian korkealla? Ei kai mitkään vaihdevuodetkaan vielä voi alkaa? Mitä mulle tapahtuu?
Kommentit (10)
Ihan tavallistahan tuo on. Itse olen nyppinyt tuollaiset pois pinseteillä, muutaman kerran jälkeen karvan kasvu hidastuu. Koska kyse on yksittäisestä karvassta, ei siitä kannata huolestua. Minä olen nyt keski-iässä ja nypittäviä karvoja on alle kymmenen.
Tota tapahtuu, ihmisen ruumis on sellainen, tulee yllätyksiä. Jos karvoja on vain yksi, se ei liiyy hormoneihin. Nyt muistat vaan aina nyppästä sen pois.
Ihan normaalia, sinusta on tulossa turkkilainen mies. Anteeksi, siis turkkilainen pizza.
Mä olen 37 v ja huomasin kanssa parikymppisenä, että keskeltä kaulaa kasvaa vaalea pitkä karva. Nyppäsin juurineen pois. Aina se siihen vain kasvaa takaisin. On varmaan 5 cm pitkä :D. Muita tuollaisia ei ole muualla.
Minäkin huomasin ehkä vuosi sitten poskessani kasvavan yksittäisen pitkän vaalean hiuksen. Nyppäisin järkyttyneenä pois. Ei ole kasvanut takaisin.
Minulla kasvaa tuollainen kaulassa, leuassa ja otsassa. Nypin ne aina pinseteillä pois. Sinun ikäisenä huomasin ensimmäisen kerran, eli 15 vuotta olen niitä nyt nyppinyt. Ihan normaalia kai.
Minulla kasvaa yksinään polvitaipeessa kuin musta ripsi! Ihokarvat muuten vaaleahkoja.
Tuossa iässä yleensä tulee se ensimmäinen, ja sen jälkeen tulee lisää ja lisää. Vanhoilla mummoilla sitten on jo kunnon viikset ja partahaivenet. Niitä joutuu vaan nyppimään, kaikki niin tekevät. Yleensä tästä ei haluta puhua eikä kukaan julkisesti myönnä, että nyppii.
Auttakaa?