Rosa Meriläinen ikävöi lastaan, entäs lapsi sitten?
Iltalehti tänään: " - Ensimmäisenä päivänä on lähinnä sellainen olo kuin teuraalle olisin lähtenyt.
- Aion joka ilta olla kotona niin, että ehdin nähdä vauvani hereillä."
Rosan haluaa, että näkee vauvansa päivittäin hereillä ennen nukkumaan menoa. Hänelle se riittää? Milloin tähän maahan saadaan oikea laki lasten oikeuksista? Miksi vauvan pitää alistua moiseen? Rosa on hankkinut lapsen, ja nyt hänelle kuitenkin riittää, että näkee jälkikasvuaan iltaisin hereillä.
Minulla tuo menee yli maalaisjärjen, kirjaviisauskaan nyt auta.
Käsi pystyyn, kenelle riittää, että näkee vauvansa joka ilta hereillä??
Minä: Ei ikinä! Haulan elää lapseni kanssa! Haluan ennen kaikkea sitä, että lapsellani on äiti, äiti siinä lähellä.
Kommentit (43)
Tai molempien sukupuolten vapaa-ehtoista.
Mutta oikeasti, kovin moneksi vuodeksi ei kaikilla ole mahdollisuutta jäädä kotiin. Joillekin se on rahakysymys. Joidenkin on pakko jossain vaiheessa alkaa sitä uraa luoda, jos ylipäänsä aikoo elämässään muutakin tehdä, kuin olla kotona. Jos on takana pitkät opinnot, perheen perustaminen ja pari lasta, joita on hoitanut kotona ensivuodet, alkaa olla jo sen verran ikää, että töihin on mentävä ja lapset vietävä hoitoon.
Vierailija:
Mielestäni pitkät lomat eivät korvaa kuukausien äidittömiä/isittömiä päiviä.ap
Sähän olet ihan sekaisin. Ei missään ole sanottu, että esim. Rosan lapsi olisi ilman äitiään yhtään päivää.
29
Muuten hän on niin Frangen niin Frangen virkamieslookissaan, sonnustautuneena tummaan pukuun ja laseihin. Ainoa ero on, että rintarinkassa killittelee vauva.
Varmasti hän on hyvä isä, ja hoitaa nyt vuorostaan remmiin astuessaan hommansa mainiosti. Kyllä tuon ikäisen vauvan jo voi aivan hyvin siirtää isänsä pääasialliseen hoitoon. Meriläinen on kaikesta päätellyt hoitanut vauvaa antaumukselliesti 8 kk, ja nyt hän voi alkaa tehdä myös tärkeää kansanedustajan työtään.
Eihän äitiyslomakaan ole kuin 9 kk, jonka jälkeen moni joutuu viemään vauvansa hoitoon vieraalle päiväkotiin. Jos tätä vauvaa hoitaa isä ja sukulaiset, eikös hänen tilanteensa ole kadehdittavan hyvä?
Teit niin tai näin, aina väärinpäin :-/ Miehet osaavat tukea toisiaan eivätkä vain jauha paskaa ja puukota selkään.
Tuskin heitä perjantaisin paljon eduskunnassa näkee...Lisäksi kuten huomautettiin, heidän lomansa ovat ihan tajuttoman pitkiä.
Työmatka Tampereelta Helsinkiin ei ole mitenkään mahdoton. Se menee Pendolinolla puolessatoista tunnissa. Pääkaupunkiseudulla matkat ovat monesti vielä pitemmät.
Jotkut ovat, eivät läheskään kaikki. Mutta kuten Madeline Albright sanoi, Helvetissä on erityinen paikka sellaisille naisille, jotka eivät tue toisiaan.
Miksei täällä *koskaan* rutista niistä julkkismiehistä, jotka paahtaa töissä vaikk aon vauva kotona? tekevät vielä pahkeiset pitkiä työmatkoja jolloin eivät siis näe lastaan o l l e n k a a n ...
vaan ei: aina vaan se sama marina jos pikkulapsen äiti kehtaa käydä töissä
Vierailija:
Miksei täällä *koskaan* rutista niistä julkkismiehistä, jotka paahtaa töissä vaikk aon vauva kotona? tekevät vielä pahkeiset pitkiä työmatkoja jolloin eivät siis näe lastaan o l l e n k a a n ...vaan ei: aina vaan se sama marina jos pikkulapsen äiti kehtaa käydä töissä
Meriläisen tapauksessa kannattaa myös muistaa Paula Lehtomäki ja Piia-Noora Kauppi, joilla molemmilla työ vaatii jatkuvaa matkustamista ja jotka lopettivat äitiysvapaansa paljon aikaisemmin. Tai sitten ei kannata erikseen miettiä näitä äitejä, kun kukaanhan ei todellakaan täällä kritisoi Jyrki Kataista, Ville Itälää ynnä muita sellaisia isiä, jotka eivät ole lapsen kanssa kotona tuota kahdeksaa kuukautta, hyvä jos kahdeksan päivää. Entäs arvon av-mammojen omat miehet?
laita nyt se kyssälista rosalle! voit keksiä itse lisää vielä! ja saat tämän sydämeltäsi.
- voisitko sinä tehdä jotain asian hyväksi? Esimerkiksi haukkumisen sijasta toivottaa Rosalle voimia jaksaa ja että lapsi pärjää hoitajan kanssa ja että saavat asiat järjestymään niin, että Rosakin voisi viettää lapsen kanssa mahdollisimman paljon aikaa.
Voit olla varma, että Rosalle ei tule lisää voimia hoitaa lastaan, jos kaikki mollaavat ja haukkuvat, tuntemattomatkin.
Mielestäni pitkät lomat eivät korvaa kuukausien äidittömiä/isittömiä päiviä.
ap
Oon ihan sanaton, näänkö mä oikeesti oikeein mitä luen viestistä 30? Toivottavasti tuo ap on tsoukki, tosin aika huono sellainen. Vai oletko T.A Mikkosen puoliso?
Vierailija:
Mutta jos vanhemmat pitävät työtään lastaan tärkeämpänä, eivät he edes ole sopivia vanhempia! Miksi tehdä lapsia, jos ei halua kantaa vastuuta?Kyllä jokainen vanhempi voi joustaa urastaan lapsena hyväksi. Ei se montaa vuotta vie.
ap
En pidä ko. ihmisestä sinänsä, enbkä itse olisi todellakaan lähtenyt noin aikaisn töihin, mutta asia ei ole noin kuten te esitätte, että se muka tyytyis näkemään vauvaa niin vähän.
Alkuun, kun vauva in ihan pieni, hänet onkin helppo ottaa mukaan lähes mihin vain. Vähän isomman lapsen kanssa se onkin jo hankalampaa.
Työelämään paluu ja ero omasta lapsesta ei varmasti ole sen helpompaa julkkisäideille kuin meille muillekaan. Jokainen tekee kuitenkin ratkaisunsa itse.
Seison sanojeni takana. Meillä on tehty paljon järjestelyjä, jotta voisimme molemmat kasvattaa lapsemme.
ap
Minusta on aivan typerää ja ilkeää veivata jonkun ihmisen asioita täällä, kun faktoista ei ole mitään tietoa!!
Rosalle terkut :D
21
Tai kasvattaa vauvan ensin taaperoksi ja tehdä sitten uraan. Rosallakin on oikeus vapaaseen lapsen hoidon vuoksi.
Hoitaja kotona. Minullakin särähti korvaan, että riittää, että näkee illalla hereillä...
stella80:
Jep, selkis! Minä kuulun siihen harvaan joukkoon aikuisia, jotka asettavat lapsensa koulutuksen/uran/elintason edelle.
Mitä väärää siinä on, jos arvojärjestyksessä lapsi on työn edellä?
ap, edelleen ihan järkevä aikuinen ihminen