Onko minulla ahmintahäriö
BMI on kylläkin 20.7 paikkeilla, mutta noin kerran viikossa siis ruoan himo kasvaa niin pahaksi, että pystyn syömään itteni siihen pisteeseen että makaan sängyllä kyljellään vatsa täynnä.
Esim viime viikolla olin tässä tilassa.
Päivän ruoat oli aamulla puuro, lounas pastaa ja tonnikalaa, ja vähän lasagnea. Muffinsseja ja brownieita. Suklaata. Lasagnea päivälliseksi. 2 annosta muroja. Sämpylä. Lisää brownieita ja muffinseja. Olin ihan ähkyssä. Ja tätä tapahtuu kerran viikossa tai kahdessa.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Et kuitenkaan oksenna lopuksi?
En oksenna. Tietääkseni se on bulimia, eli eri sairaus.
Tiedän että tämä voi johtua siitä että arjessa syön alle 1500kcal, koska ei vaan jaksa/viitsi syödä enempää, ja sitten kostautuu… kuukautisen oli viimeksi kesällä eli n 4kk sitten.
Liikaa nopeita hiilihydraatteja. Kokeile vaikka linssikeittoa alkukeitoksi ja puuron kanssa marjoja + kananmuna.
Syöt liian vähän muina päivinä, siksi tulee ahmimista kerran viikossa, ja etenkin tuota sokerista. Syö tasaisemmin ja vähän enemmän.
No kyllä tuo vähän häiriintyneeltä kuulostaa. Rajoitatko syömistäsi muutoin paljon? Ehkä juttelu ammattilaisen kanssa voisi olla paikallaan.
Et kuitenkaan oksenna lopuksi?