selittäkää VELAt!
mikä on teidän elämän sisältö koko elämän ajan, kun tämä lapsellisen elämän pääsisältö on n20-30 vuoden ajan lapset? tilanteet kuitenkin muuttuu koko ajan kun katras kasvaa ja tulee uudet haasteet. lapset tuo mukanaan paljon vaikutteita muualta, kun kasvavat.
miten teidän elämä menee, ettekö koe tyhjyyttä tai toistoa?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:43"]
VELA ei tarkoita yhtään mitään. Kukaan ei tunne sitä sanaa tämän palstan ulkopuolella, paitsi niillä muilla palstoilla, minne kirjoittaa sanan keksijä. Sen on ottanut käyttöön täällä yksi naikkonen, joka on mielestään keksinyt hienon uutuustermin ja yrittää nyt epätoivon vimmalla ja pakkomielteisesti levittää keksintöään. Aina, kun joku puhuu VELASTA/ LASSUKASTA/ LAASASESTA/ WT:stä, kyseessä on tämä yksi ja sama pakkomielteinen naikkonen.
[/quote]
Eikä ole. Kyseessä on 2010-luvulla vakiintunut lyhenne jota käytetään ihan oikeassa elämässäkin
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:53"]
ap takaisin linjalla. en koe tyhjyyttä siitä, etten ole ihmisten kanssa tai minulla ei ole tekemistä. paremminkin ahdistaa ihmisten kanssa pyöriminen. perheen kanssa viihdyn, mutta ilman perhettä olisin varmasti kotona ja yksin, koska tykkään olla kotona.
tyhjyys tulee siitä, että en tiedä mitä elämässä oikeasti pitäisi tehdä. ainakaan itse en tee mitään merkityksellistä, paitsi lapset. kaikki muu on vain itseäni varten ja koen sen melko turhaksi kuitenkin. lapset luovat tärkeimmän sisällön elämääni. ja lapsenlapset varmaan sitten jatkossa.
[/quote]
Kuulostaa äärettömän tylsältä. Mutta niin varmaan minunkin elämäni sinun korviisi.
Minä en ole lapseton, mutta en silti ole ap.n kanssa samaa mieltä. Minun elämäni pääsisältö ei ole lapset, vaikka heitä minulla onkin. Ensimmäiset vuodet voi ollakin, mutta tuo 20-30 vuotta on kyllä todella ylimitoitettu arvio. Esikoiseni on 24v ja kuopus 14v, eivätkä he ole olleet elämäni pääsisältö enää vuosiin.
VELA ei tarkoita yhtään mitään. Kukaan ei tunne sitä sanaa tämän palstan ulkopuolella, paitsi niillä muilla palstoilla, minne kirjoittaa sanan keksijä. Sen on ottanut käyttöön täällä yksi naikkonen, joka on mielestään keksinyt hienon uutuustermin ja yrittää nyt epätoivon vimmalla ja pakkomielteisesti levittää keksintöään. Aina, kun joku puhuu VELASTA/ LASSUKASTA/ LAASASESTA/ WT:stä, kyseessä on tämä yksi ja sama pakkomielteinen naikkonen.
[/quote]
Ärsyttää aivan suunnattomasti nää typerät lyhenteet. En käytä mitään niistä, viestiketjun aloittajakin on aloittaja.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 23:07"]
[/quote]
Eikä ole. Kyseessä on 2010-luvulla vakiintunut lyhenne jota käytetään ihan oikeassa elämässäkin
[/quote]
No, mä en ainakaan ole näitä kuullut tämän palstan ulkopuolella enkä haluakaan kuulla!
En ole koskaan ollut varsinaisesti vela mutta ensimmäisen lapseni sain vasta 34v. Alkoi mun elämä toistaa jotenkin itseään. Oli sama työpaikka 10v. Lomilla reissuun, ihan minne vaan. Sekin alkoi jotenkin maistumaan puulta. Paikat alkoi tuntumaan loppujen lopuksi aika samalta. Ehdin harrastaa aivan kaikkea kamppailulajeista korujen punontaan. Nyt vapauteni on mennyt täysin.. kyllä mä pidän mun nykyisestä elämänvaiheesta. Kaikki pn uutta ja sain pitkästä aikaa elämääni erilaista sisältöä. Mä tosin todellakin ymmärrän myös ihmisiä jotka nauttivat elämästään täysin tuntematta että jopas tää toistaa itseään vuodesta toiseen. Maailmassa on hienoja paikkoja, valtavan paljon kaikkea mielenkiintoista johon mä taas tässä elämän tilanteessa liiemmin pääse käsiksi. Meidän kaikkien pitäs muistaa että nautimme eri asioista. .toinen vaikka vapaudesta tehdä milloin vaan mitä ja missä haluaa, toinen tuhisevasta pienestä vieressä. On hölmöä väitellä millainen elämä on sitä parasta.
Hauiskääntö. En voi saada lapsia, kun vedin niin paljon horkkaa
Velat: velka sanan monikko.
Wikipedia:
"Velka on velallisen velvoite, jonka sisältönä on jokin varallisuusarvon omaava suoritus velkojalle eli velkasuhteen toiselle osapuolelle.[1] Suorituksen täyttämättä jättäminen aiheuttaa oikeudellisen vastuun."
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:32"]Hauiskääntö. En voi saada lapsia, kun vedin niin paljon horkkaa
[/quote]
Paras selitys koskaan!
Siis jos ihminen ei hanki lapsia, hänellä ei ole mitään tekemistä? Kukaanhan ei käy töissä, luo uraa, opiskele, matkustele, harrasta mitään, vietä sosiaalista elämää.
Ilmeisesti lapselliset sitten todellakaan eivät tee mitään muuta kuin niitä lapsia, kun kysymykset on noin tyhmiä......
Carlos Vela: http://cdn.eldeforma.com/wp-content/uploads/2014/03/2012.05.31-vela.jpg