Miksi vanhempani eivät voi hyväksyä, etten tahdo opiskella pidemmälle
Tuntuu pahalta, kun jatkuvasti painostetaan hakemaan ammattikorkeaan. Mä en halua. Tykkään tästä työstä, mihin valmistun. Mutta ei. Jatkuvasti painostetaan jatko-opintoihin. Mulle ammattikorkea on vain varavaihtoehto, jos en saa alani töitä. Ei mua kiinnosta siistit toimistotyöt.
Kommentit (6)
Sano suoraan vanhemmille, että sinä saat päättää ihan itse, mitä haluat elämältäsi, eikä siihen ole kellään toisella mitään nokan koputtamista.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:21"]Koska olet henkisesti laiska, ilmeisesti et kuitenkaan älyllisesti tyhmä ainakaan vanhempiesi mielestä.
Koska nelikymppisenä joku suorittava alipalkattu duuni alkaa ihan oikeasti vituttaa ja silloin sitä miettii että miksei käynyt kouluja nuorempana. Moni meneekin kouluun uudestaan 30+ vuotiaana vaikka sen amisduunin pitikin olla se loppuelämän unelmien täyttymys.
Koska vanhempien tehtävä on yrittää saada lapsensa välttämään niitä virheitä joita vanhemmat on mahdollisesti itse aikanaan tehneet.
Koska.. no en tiiä, ihmisillä on ihmeellisiä motiiveja välillä.
[/quote]
en ole tyhmä, mutta mua ei kiinnosta suunnittelu tai mikään muukaan insinöörin homma. Tykkään oikeasti tehdä työtä, jossa tulee hiki ja näkee konkreettisesti oman käden jäljen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:22"]Sano suoraan vanhemmille, että sinä saat päättää ihan itse, mitä haluat elämältäsi, eikä siihen ole kellään toisella mitään nokan koputtamista.
[/quote]
yritetty on, mutta sitten alkaa kiristys. :/ mä en jaksa.
Isäni on myös monesti sanonut, että häpeää mua, koska opiskelen miesten ammattiin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:21"]Koska olet henkisesti laiska, ilmeisesti et kuitenkaan älyllisesti tyhmä ainakaan vanhempiesi mielestä. Koska nelikymppisenä joku suorittava alipalkattu duuni alkaa ihan oikeasti vituttaa ja silloin sitä miettii että miksei käynyt kouluja nuorempana. Moni meneekin kouluun uudestaan 30+ vuotiaana vaikka sen amisduunin pitikin olla se loppuelämän unelmien täyttymys. Koska vanhempien tehtävä on yrittää saada lapsensa välttämään niitä virheitä joita vanhemmat on mahdollisesti itse aikanaan tehneet. Koska.. no en tiiä, ihmisillä on ihmeellisiä motiiveja välillä. [/quote] en ole tyhmä, mutta mua ei kiinnosta suunnittelu tai mikään muukaan insinöörin homma. Tykkään oikeasti tehdä työtä, jossa tulee hiki ja näkee konkreettisesti oman käden jäljen.
[/quote]
Aika harva nuorista aikuisista oikeasti tietää mitä haluaa tehdä. Monella on joku idea mutta maailma muuttuu ja ideat sen mukana vuosien mittaan.
Hiki menettää uutuudenviehätyksensä jossain vaiheessa :)
Koska olet henkisesti laiska, ilmeisesti et kuitenkaan älyllisesti tyhmä ainakaan vanhempiesi mielestä.
Koska nelikymppisenä joku suorittava alipalkattu duuni alkaa ihan oikeasti vituttaa ja silloin sitä miettii että miksei käynyt kouluja nuorempana. Moni meneekin kouluun uudestaan 30+ vuotiaana vaikka sen amisduunin pitikin olla se loppuelämän unelmien täyttymys.
Koska vanhempien tehtävä on yrittää saada lapsensa välttämään niitä virheitä joita vanhemmat on mahdollisesti itse aikanaan tehneet.
Koska.. no en tiiä, ihmisillä on ihmeellisiä motiiveja välillä.