Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vesirokko ja joulunvietto pilalla? :(

Vierailija
21.12.2014 |

Kolme päivää sitten puhkesi molemmille lapsille (2&6v) näppylöitä. Tänään vielä muutama uusi tullut, ja kuume laskenut. Olemme olleet joka vuosi äidilläni viettämässä joulua, läheisten sukulaisten kanssa. Tärkeä ja kaikille meille rakkauden täyteinen aika vuodesta.
Mutta.. matkaa 300km. Junaliput ostettuna.
Joudumme siis viettämään joulun pois sieltä. Täällä kotona ei edes lahjoja ole. Kaikki valmiina äidilläni. Samoin ruoat, kuusi.

Itkettää niin kamalasti. Miten tästä nyt paremman joulun muovaa :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos kannustuksesta <3

Eihän tämä maailmanloppu tietenkään ole.
Kyseessä vain on juhla jota on jo pitkään"hypetetty", tottakai pettymys nostaa päätään. Olen äärimmäisen tunneherkkä.
Lapsille en pettymystä sysää. Lapset kestävät varmasti paljon paremmin kuin minä.

Jälkiviisaus ei nyt kyllä tässä auta. Rokotuksesta olen kyllä tietoinen, ja kesällä se oltais isommalle otettukin (neuvolan suositus) jos oltais sinne asti päästy ilman rokkoa.

Vesirokkovoiteet, antihistamiini ja kuumelääkkeet ovat hankittuna.
Tiistaille ovat liput, mutta koska näppyjä vieläkin ilmestyy niin en missään nimessä uskalla ottaa riskiä että sairastuttaisin sairastamattomia aikuisia/muita vakavalle taudille alttiita. Itsekin kun tunnen raskaana olevia ja jopa syöpähoitoja saaneen jotka eivät ole sairastaneet. Heille kyseessä on kuitenkin jopa elämästä, meillä vain joulun lykkääntymisestä.

Kyllähän tämän tästä vielä sisulla järkkää minijouluksi. Pienesti hankin jouluruokaa, naapuri lupasi pienen kuusen.
Pieni tunnepurkaus iski ja purin sen tänne palstalle tsemppien toivossa.
Kiitokset teille <3

Vierailija
22/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki sukulaiset kyllä infottu asiasta.
Osa täällä olettaa meidän menevän junalla? Vaikka nimenomaan aloituksessa märyän kun ei päästä. Parannellaan kyllä alta pois kunnolla ennenkuin mennään julkisiin paikkoihin.
Autoa meillä ei ole, joten se ei ole vaihtoehto.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:57"]Voi kiitos kannustuksesta <3

Eihän tämä maailmanloppu tietenkään ole.
Kyseessä vain on juhla jota on jo pitkään"hypetetty", tottakai pettymys nostaa päätään. Olen äärimmäisen tunneherkkä.
Lapsille en pettymystä sysää. Lapset kestävät varmasti paljon paremmin kuin minä.

Jälkiviisaus ei nyt kyllä tässä auta. Rokotuksesta olen kyllä tietoinen, ja kesällä se oltais isommalle otettukin (neuvolan suositus) jos oltais sinne asti päästy ilman rokkoa.

Vesirokkovoiteet, antihistamiini ja kuumelääkkeet ovat hankittuna.
Tiistaille ovat liput, mutta koska näppyjä vieläkin ilmestyy niin en missään nimessä uskalla ottaa riskiä että sairastuttaisin sairastamattomia aikuisia/muita vakavalle taudille alttiita. Itsekin kun tunnen raskaana olevia ja jopa syöpähoitoja saaneen jotka eivät ole sairastaneet. Heille kyseessä on kuitenkin jopa elämästä, meillä vain joulun lykkääntymisestä.

Kyllähän tämän tästä vielä sisulla järkkää minijouluksi. Pienesti hankin jouluruokaa, naapuri lupasi pienen kuusen.
Pieni tunnepurkaus iski ja purin sen tänne palstalle tsemppien toivossa.
Kiitokset teille <3
[/quote] Hyvää joulua teille. Vaikutat fiksulta ja mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
24/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokkorokotus ei kuulu rokoteohjelmaan. Tuskinpa ne sitä suosittelevat juuri siksi. Maksaa Muistaakseni 75e rokote. 2 rokotetta antaa suojan.

Vierailija
25/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:26"]

Jep jep!

Ja junassa on kiva sitten ruuhkassa tartuttaa kaikki riskiryhmät, vanhukset ja sylivauvat. Itse en kehtaisi matkustaa junalla vesirokko-toipilaiden kanssa. Tarttuu nimittäin vaikka kuinka on näpyt "kuivuneet".

[/quote]

Mistä tällainen "tieto"? Meille infottiin ihan lääkärissä, että kun näpyt ovat rupiutuneet, niin ei enää tartu. Toisin sanoen noin viidentenä päivänä näppyjen ilmaantumisesta (kuopuksella vasta kuudentena päivänä). Saatiin lupa ihan neuvolaan mennä kuopuksen kanssa tuona kuudentena päivänä ja "tartuttaa kaikki sylivauvat".

[/quote]

Aikoinaan sain 12-vuotiaana vesirokon, kun kävin naapurissa, jossa lapsi oli sairastanut sen. Lapsi oli jo parantunut eikä ollut vierailuaikaan edes kotona vaan niimpä sain tartunnan.

Ehkä nykyisin ei tartu sitten yhtä helposti. Tämä tapahtui vuonna 1975.

Vierailija
26/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta autoja voi vuokratakin. Toki ajokortti täytyy olla.

Vierailija
27/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole enää pikkulapsi etkä tosiaan holhouksenalainen äidistäsi! Nyt on korkea aika irrottaa napanuora äidistä ja viettää aikuismaisesti oma joulu omassa kodissa lasten kanssa! Ostat muutaman varalahjan ja loput lahjat saavat myöhemmin.

Vierailija
28/28 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T