Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua vanhemoieni omaisjoitajaksi

Vierailija
11.01.2015 |

Saako he sitten automaattisesti laitospaikan? Ovat eronneet joten eivät hoida toisiaan. Pärjäävät vielä mutta puankis tuo tarva tulee eteen, ovat nyt 75v

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ketään pakoteta omaishoitajaksi.

Vierailija
2/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitospaikka ja vierailet siellä. Ei mullakaan mitenkään mahdollisuutta jäädä pois töistä vanhempien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon laitospaikkoja. Joten hoid etaan jotenkuten kotiin, ja sä joudut joko sulkemaan silmäsi tai huolehtimaan heidän asioistaan, ja katonaan etteivät ole kovin surjkealla hoidolla.

Vierailija
4/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole yhteiskunnan taholta heitteillejättö jos hoitopaikkaa ei löydy?

Vierailija
5/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään, jos tarkoitat ihan virallisesti omaishoitajuutta, ainakin yleensä pitäisi asua samassa taloudessa, etkä voi saada omaishoidontukea kuin yhdestä henkilöstä.

Toiseksi, kotisairaanhoito on keksitty ja ruokapalvelu vanhuksille Ym. Eli kotona voi käydä hoitaja vaikka kolme kertaa päivässä ja lämmin ruoka tulla päivittäin. Ei tietysti mitään ihan halpaa palvelua tämä.

Monissa kunnissa laitospaikat on "kiven alla", eli ei sekään mitään automaattista ole.

Vierailija
6/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako omaishoitajat jotain korvauksia?

Vierailija
7/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:16"]Ensinnäkään, jos tarkoitat ihan virallisesti omaishoitajuutta, ainakin yleensä pitäisi asua samassa taloudessa, etkä voi saada omaishoidontukea kuin yhdestä henkilöstä.

Toiseksi, kotisairaanhoito on keksitty ja ruokapalvelu vanhuksille Ym. Eli kotona voi käydä hoitaja vaikka kolme kertaa päivässä ja lämmin ruoka tulla päivittäin. Ei tietysti mitään ihan halpaa palvelua tämä.

Monissa kunnissa laitospaikat on "kiven alla", eli ei sekään mitään automaattista ole.
[/quote]
Mutta jonkun nekin pitää järjestää, ei ne itsestään tule

Vierailija
8/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluan omaishoitajaksi. En kestä nähdä enää yhtään läheistä vahusta laitoksessa.

Äitini on tehnyt niin paljon minun ja lasteni hyväksi, kukaan muu ei olisi lapsia niin rakkaudella hoitanut kuin mummi. Jos hän oli lähes perheenjäsen terveenä niin on hän sitä vanhana ja sairaanakin.

Olen sunnitellut ottavani hoitajakäynnit mitä saa kaupungilta, teinit on luvanneet auttaa kun mummi on heillekin läheinen ja rakas. Ei tietenkään mitään vaippoja tarvitse lasten vaihtaa mutta esim jos tarvitaan tulevaisuudessa jotain vahtivuoroja niin tetä joku on aina iltaisin kotona. Ehkä ostan siten jotain palvelua vielä omallakin rahalla mutta näin yritetään pärjätä.

Vierailija
9/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni hakkasi, kosketteli vääristä paikoista ja oli ison osan ajasta juovuksissa. Äitikin oli kännissä, ei yhtä usein mut kuitenkin, ja hakkasi, siis ei pelkästään huitaissut tai tukistanut vaan hakkasi esim. käsivarret mustelmille. En ole kohta kuuteen vuoteen ollut missään tekemisissä vaikka se lehmä on yrittänyt mm. väkipakolla tunkeutua kotiimme päästäkseen näkemään lapsemme ja käynyt käsiksi minuun ja uhkaillut ja levittänyt paskapuhetta mieheni työpaikkaa myöten, kuinka minun mieheni pitää minua vankina. Että mulle se on se ja sama, menevätkö laitokseen vai homehtuvatko sinne maalaistaloonsa, mä en tule tekemään niiden eteen MITÄÄN. He tulevat kuolemaan yksin ja hylättyinä. En ole heille mitään velkaa. Että juu, ei ole velvollisuutta omaishoitaa.

Vierailija
10/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoittkin, että laitospaikat on kiven. Meidän mummu sai paikan vasta, kun oli ensi tullut vesivahinko asuntoon. Sekään ei riittänyt, vasta kun palokunta kävi sammuttamassa asuntopalon, niin uskoivat, että mummu ei pärjää yksin kotona. Meidän äiti oli ainut lapsi ja kuoli syöpään 15 vuotta sitten. Siskoni asuu ulkomailla ja minäkin Helsingissä. Nyt mummulla on hyvä olla, kiva huone palvelutalossa ja kertoilee, mitä ohjelmaa heille järjestetään. Mutta se oli raastavaa yrittää saada hänelle laitospaikka. :(

Vierailija
11/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota jatkamaan elämää, jos se ei tunnu enää mielekkäältä.

Vierailija
12/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:27"]

Mun isäni hakkasi, kosketteli vääristä paikoista ja oli ison osan ajasta juovuksissa. Äitikin oli kännissä, ei yhtä usein mut kuitenkin, ja hakkasi, siis ei pelkästään huitaissut tai tukistanut vaan hakkasi esim. käsivarret mustelmille. En ole kohta kuuteen vuoteen ollut missään tekemisissä vaikka se lehmä on yrittänyt mm. väkipakolla tunkeutua kotiimme päästäkseen näkemään lapsemme ja käynyt käsiksi minuun ja uhkaillut ja levittänyt paskapuhetta mieheni työpaikkaa myöten, kuinka minun mieheni pitää minua vankina. Että mulle se on se ja sama, menevätkö laitokseen vai homehtuvatko sinne maalaistaloonsa, mä en tule tekemään niiden eteen MITÄÄN. He tulevat kuolemaan yksin ja hylättyinä. En ole heille mitään velkaa. Että juu, ei ole velvollisuutta omaishoitaa.

[/quote]

Kosto elää, jeeeee! Saavat vihdoinkin sen minkä ovat ansainneet.

Eiväthän ne antaneet sulle kuin elämän.

Vierailija
13/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tule minäkään vanhempiani hoitamaan. Ei ole minun juttuni.