Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten näpäyttää kaveria, joka yrittää aina nolata muita?

Vierailija
21.12.2014 |

Toimintatapa on aina sama: ollaan jossain bileissä tai illanistujaisissa, ja tää "kaveri" sitten alottaa kertomaan jotain täysin aiheeseen liittymätöntä ja noloa juttua, jolla pyrkii saamaan huomion itseensä ja tarinan kohteen naurunalaiseksi. Ja siis ei kerro mitenkään hyväntahtoisesti tai hauskalla tavalla, vaan pyrkii oikeasti vain nolaamaan ja kiusaamaan. Tekee myös sitä, että juoruilee (erityisesti minusta) kaikille tutuilleen ja nää tutut sitten muodostaa niiden perusteella ei-niin-ruusuisen kuvan musta jo ennen kuin tavataan. Hänen kertomansa jutut ovat pääasiassa asioita joita tein 18-vuotiaana ja nykyään ollaan lähes 30.

Tiedän kyllä, että tällä kaverillani on huono itsetunto, ja ilmeisesti hän sitten koittaa pönkittää sitä pyrkimällä nolaamaan muita. Itse en helposti suutu, mutta tämä naurettava käytös alkaa jo kyllästyttää.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuule, olepa hiljaa. Ketään ei kiinnosta nuo sun jutut ajalta ennen nakkisotia".

Vierailija
2/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten tämä asia (joku tehnyt jotain noloa yli 10 vuotta sitten) vaikuttaa sinun tämänpäiväiseen elämääsi?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks oot tollaisen kakaran kaveri?

Vierailija
4/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:44"]

"Miten tämä asia (joku tehnyt jotain noloa yli 10 vuotta sitten) vaikuttaa sinun tämänpäiväiseen elämääsi?"

[/quote]

Tämän sanoin viimeksi kun kaverini alkoi (vieläpä monin järjestämissäni juhlissa) kertomaan niitä samoja sataan kertaan kuultuja tarinoitaan. Ikävä kyllä häneltä puuttuu kaikenlainen sosiaalinen älykkyys ja pelisilmä, eli hän vain jatkoi suu vaahdossa puhumista. -ap

Vierailija
5/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen aikuismaisen asiallinen suhtautuminen voisi olla paras. Siinä kohtaa, kun kaveri on taas kertonut tai aloittanut kertomaan noloa juttua jostakusta, voisit todeta, että "Oletko itse huomannut, että sulla on tapana kaivella esiin noloja juttuja muista ihmisistä? Miksi teet niin?".

Vierailija
6/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:45"]

[/quote]

Tätä olen miettinyt itsekin. Nykyään en tähän ihmiseen muutoin olekaan yhteydessä, mutta yhteinen kaveriporukka tekee sen että välttämättä joutuu kutsumaan isompiin illanviettoihin. -ap

Vierailija
7/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ajatella minkälaisia sun vihamiehet ovat jos kaverit ovat tuollaisia.

Miksi olet tuollaisen kusippään kanssa missään tekemisissä? Miksi kukaan on?

Alat vain aktiivisesti vältellä häntä, et mene mihinkään samoihin tilanteisiin hänen kanssaan.

Vierailija
8/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on "kaveri", nelikymppinen, jonka kanssa on oikeastaan pakko olla tekemisissä monien yhdistävien linkkien takia. Hän osaa aina mykistää taidollaan alentaa, naljailla ja saada toisen tyhmäksi jopa omissa silmissään. Hänelle on erikoinen taito aloittaa keskustelu muka hyvin ystävällisesti ja myötätuntoisesti, mutta yhtäkkiä toinen osapuoli saa huomata tulleensa johdatelluksi ansaaan, jossa on ihan altavastaajana.

Tyyli on niin typerryttävän törkeä ja naamioitu ylenpalttiseen ystävyyteen, että jään vuosi toisensa jälkeen sanattomaksi. Uskoisin, että hänellä on älykkyytensä lisäksi jokin persoonallisuushäiriö, jolla pötkii pitkälle vaikapa työyhteisössä. Osaa teeskennellä ihan mitä vain, muttei tunne omantunnontuskia muiden nolaamisesta. Jotenkin jopa nauttii peleistään. Olen kiitolinen uhri, koska omat käytöstapani ja moraalinin eivät salli edes taaisin iskemistä, vaikka joskus osaisinkin.

Vierailija
9/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on minusta myös tuo että koko porukan kuullen aletaan pohtimaan mikä tämän kaverin ongelma on. Minusta sinun ap kannattaisi jutella tämän kaverin kanssa ihan kaksin ja kysyä että miksi hän aina kertailee näitä yli 10v vanhoja tarinoita? Moni pahoittaa niistä mielensä.
Se voi huvin olla että ne tapahtumat 10v sitten olivat tämän kaverin elämän parasta aikaa, ja hän kertoilee näitä juttuja saadakseen teidät kaikki näihin tunnelmiin. Sosiaalisesti kömpelöt ihmiset eivät aina myöskään ymmärrä loukkaavansa muita.

Vierailija
10/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:50"]

[/quote]

Tätä olen miettinyt itsekin. Nykyään en tähän ihmiseen muutoin olekaan yhteydessä, mutta yhteinen kaveriporukka tekee sen että välttämättä joutuu kutsumaan isompiin illanviettoihin. -ap

[/quote] Et kutsu etkä mene jos on kutsuttu.

Vierailija
11/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlainen kaveri.. Varsinkin jos juttelen jonkun kivan miehen kanssa nin tulee väliin ja alkaa kertoo mun jostain yhden illan jutusta tai muusta... Onneksi aika usein hän on selvässä humalassa ja itse voin olla se fiksu hänen vierellään kun kaikki huomaa hänen olevan aivan järkyssä ääliö kännissä.

Vierailija
12/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:49"]Sellainen aikuismaisen asiallinen suhtautuminen voisi olla paras. Siinä kohtaa, kun kaveri on taas kertonut tai aloittanut kertomaan noloa juttua jostakusta, voisit todeta, että "Oletko itse huomannut, että sulla on tapana kaivella esiin noloja juttuja muista ihmisistä? Miksi teet niin?".
[/quote]

Mikä kohta tässä oli aikuismaista ja asiallista?
Samaa mollaamista kuin mitä tämä kaveri harjoittaa asialliseksi naamioituna.

Vierailija
13/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:55"]

Minullakin on "kaveri", nelikymppinen, jonka kanssa on oikeastaan pakko olla tekemisissä monien yhdistävien linkkien takia. Hän osaa aina mykistää taidollaan alentaa, naljailla ja saada toisen tyhmäksi jopa omissa silmissään. Hänelle on erikoinen taito aloittaa keskustelu muka hyvin ystävällisesti ja myötätuntoisesti, mutta yhtäkkiä toinen osapuoli saa huomata tulleensa johdatelluksi ansaaan, jossa on ihan altavastaajana.

Tyyli on niin typerryttävän törkeä ja naamioitu ylenpalttiseen ystävyyteen, että jään vuosi toisensa jälkeen sanattomaksi. Uskoisin, että hänellä on älykkyytensä lisäksi jokin persoonallisuushäiriö, jolla pötkii pitkälle vaikapa työyhteisössä. Osaa teeskennellä ihan mitä vain, muttei tunne omantunnontuskia muiden nolaamisesta. Jotenkin jopa nauttii peleistään. Olen kiitolinen uhri, koska omat käytöstapani ja moraalinin eivät salli edes taaisin iskemistä, vaikka joskus osaisinkin.

[/quote] Mulla on tällainen työkaveri olen vain alkanut vältellä hänen seuraansa ja jos joudun olemaan hänen kanssaan, niin en vain lähde juttelemaan mistään, en siis yhtään mistää, sillä se on tuhoon tuomittu teko. Hän kaivelee sitten jatkossa eslle asiota tyylii "sinähän itse sanoit..."

Vierailija
14/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:49"]Sellainen aikuismaisen asiallinen suhtautuminen voisi olla paras. Siinä kohtaa, kun kaveri on taas kertonut tai aloittanut kertomaan noloa juttua jostakusta, voisit todeta, että "Oletko itse huomannut, että sulla on tapana kaivella esiin noloja juttuja muista ihmisistä? Miksi teet niin?". [/quote] Mikä kohta tässä oli aikuismaista ja asiallista? Samaa mollaamista kuin mitä tämä kaveri harjoittaa asialliseksi naamioituna.

[/quote]

Asiaa ei siis saa ottaa puheeksi vai? En tarkoittanut, että pitäisi muun porukan kuullen välttämättä ottaa asiaa puheeksi. Miten itse ottaisit asian puheeksi niin, että se olisi mielestäsi asiallista, jos tuo ei ole?

Vierailija
15/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:44"]

[/quote]

Tämän sanoin viimeksi kun kaverini alkoi (vieläpä monin järjestämissäni juhlissa) kertomaan niitä samoja sataan kertaan kuultuja tarinoitaan. Ikävä kyllä häneltä puuttuu kaikenlainen sosiaalinen älykkyys ja pelisilmä, eli hän vain jatkoi suu vaahdossa puhumista. -ap
[/quote]

Voi ei, olet itse aivan yhtä tökerö. Jos aikomuksena on arvostella toisen käytöstä (oli se sitten oikeasti asiatonta tai ei) niin ne keskustelut kannattaa hoitaa ihan kahdenkesken ellei tarkoitus ole yrittää nolata tätä arvosteltavaa.

Vierailija
16/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt suoraan, että onko sulla oikeasti noin huono itsetunto, kun pitää yrittää joka tilanteessa nolota muita?

Vierailija
17/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:49"]Sellainen aikuismaisen asiallinen suhtautuminen voisi olla paras. Siinä kohtaa, kun kaveri on taas kertonut tai aloittanut kertomaan noloa juttua jostakusta, voisit todeta, että "Oletko itse huomannut, että sulla on tapana kaivella esiin noloja juttuja muista ihmisistä? Miksi teet niin?". [/quote] Mikä kohta tässä oli aikuismaista ja asiallista? Samaa mollaamista kuin mitä tämä kaveri harjoittaa asialliseksi naamioituna.

[/quote]

Asiaa ei siis saa ottaa puheeksi vai? En tarkoittanut, että pitäisi muun porukan kuullen välttämättä ottaa asiaa puheeksi. Miten itse ottaisit asian puheeksi niin, että se olisi mielestäsi asiallista, jos tuo ei ole?
[/quote]

Sanoisin tämän jutun kertomisen jälkeen että hei x, minulla on sinulle asiaa jonka jälkeen ottaisin puheeksi tämän asian. Kyllä tuosta aiemmasta tekstistäsi saa juuri sen kuvan että muun porukan kuullen aletaan arvostelemaan toista. Nämä asiat hoidetaan minustakin kahdenkesken, jos ei siihen kylene niin en lainkaan ihmettele tämän kaverin käytöstä.

Vierailija
18/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaako joku tässä ketjussa itsensä tuollaisena kaksinaamaisena lepertelijänä ja ystäviensä nolaajana, kun alapeukkuja satelee ihan asiallisiin kertomuksiin?

Vierailija
19/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kaveri on vaan sellainen vähän sosiaalisesti tökerö ja kömpelö tapaus, niin ihan ystävällinen kahdenkeskinen asiasta jutteleminen voisi auttaa. Jos ei vaan ole hoksannut tekevänsä noin. Kertooko koskaan itsestään vastaavia juttuja vai vaan muista?

Jos taas kaveri selvästi ilkeämielisyyttään haluaa nolata muita niin en itsekään välittäisi olla liian kiltti ja pehmeä vaan ihan hyvin voisin ihan täräyttää suoraan siinä tilanteessa, että mitä sä saat tuosta kun yrität aina nolata muita.

Vierailija
20/104 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:50"]

[/quote]

[/quote]

Et joudu kutsumaan, sinun ei ole todellakaan pakko. Jos itse kysyy jälkikäteen syytä kutsumattomuuteen, voit sanoa, että olet kyllästynyt pahoittamaan mielesi ja katsomaan muiden pahaa mieltä hänen käytöksensä takia. Jos on fiksu, ymmärtää muuttaa käytöstään. Jollei, niin hänen häviönsä.