Miten voisin tulla hyväksytyksi ns. kunnollisena?
Olemukseni on vähän "jäinen" ja olen aika mietteliäs ja hajamielinen luonteeltani. Olen saanut aina huonoa palautetta tietynlaisilta ihmisiltä siitä, etten ole tarpeeksi "reipas". Minkä itselleen tekee? En ole koskaan varastanut kaupasta, silti minua on usein epäilty rikolliseksi. En käytä päihteitä, mutta olen ilmeisesti luonnostaan pilvenpolttajan oloinen tai muuten vain en näytä ihan tavalliselta. Miten voisin olla hyväksytty kanssaihminen?
Kommentit (33)
Melko paljon on sellasia arvostelevia ihmisiä, puhutaan pahaa het ku on oikea hetki.Koko elämä pyörii sen oman huonon olon ympärillä ja se purkautuu pahan puhumisena toisista ihmisistä.
Sääliksi käy, kyllä ei ole tällaisella ihmisellä hyvä olo itsensä kanssa juuri koskaan..
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:39"]
Ala soittamaan rockia, siinä voit hyödyntää olemustasi ja ehkä jopa menestyäkin jos hyvin sattuu.
[/quote]
Tämä tai yo-proffa, myös tutkija tai kirjailija käy riippuen kyvyistä ja vahvuuksistasi.
Älä välitä mitä muut ajattelee tai sanoo.
Ei aina tarvitse olla reipas. Olkoon sitten nämä ihmiset ihan keskenään, pitäköön tunkkinsa ellei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:13"]No kannattasko alkaa polttaa sitä pilvee? Rentouttas sunkin olemusta mukavasti? Jos oot valmiiksi jo sellasen näköinen niin ei sulla oo mitään hävittävää?
[/quote] Justhan aapeella oli jo rento polttelijan olemus.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:39"]Ala soittamaan rockia, siinä voit hyödyntää olemustasi ja ehkä jopa menestyäkin jos hyvin sattuu.
[/quote] :D
Eipä meitä ns. kunnollisia oikein hyväksytä sittenkään, vaikka emme edes näytä myymälävarkailta tai pilvenpolttajilta. Me olemme muiden mielestä tylsiä, kun emme riehu viinapäissämme "hauskoissa" kekkereissä. Koska emme käytä viinaksia, niin jätämme nuo kekkerit väliin. Monilla ei ole edes halua tutustua meihin, jos kuulevat jo etukäteen, että emme juo, polta tai käytä huumeita ja muutenkin elämme siivosti.
Ehkä ongelmasi on itsevarmuuessa. Et ole kylliksi tehnyt muille selväksi että sinä olet sinä ja hoidat omat asiasi. Hoitakoon muut omansa.
Tuollainen ihmistyyppi tai luonne vain herättää joissakin vastareaktion. En tiedä miksi.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:51"]
Riippuu niin paljon seurasta, missä liikkuu, millaiset ihmiset missäkin hyväksytään osaksi yhteisöä.
[/quote]
Kaikki eivät voi valita työyhteisöään, naapureitaan, sukulaisiaan, asuinpaikkaansa...