Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voisin tulla hyväksytyksi ns. kunnollisena?

Vierailija
21.12.2014 |

Olemukseni on vähän "jäinen" ja olen aika mietteliäs ja hajamielinen luonteeltani. Olen saanut aina huonoa palautetta tietynlaisilta ihmisiltä siitä, etten ole tarpeeksi "reipas". Minkä itselleen tekee? En ole koskaan varastanut kaupasta, silti minua on usein epäilty rikolliseksi. En käytä päihteitä, mutta olen ilmeisesti luonnostaan pilvenpolttajan oloinen tai muuten vain en näytä ihan tavalliselta. Miten voisin olla hyväksytty kanssaihminen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulle pikku salaisuus esittämisellä et mitään saa. Ole oma itsesi.

Vierailija
2/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet niin hidas että vaikutat kulkevan pilvessä, niin mistä se mahtaa johtua? Sulatko välillä? Miten paljon pystyt kommunikoimaan? Mitä jos opettelisit muutaman vakiolauseen, joilla voit rikkoa vaikutelman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 05:25"]

Mulla on sulle pikku salaisuus esittämisellä et mitään saa. Ole oma itsesi.

[/quote]

En ymmärtänyt pointtia, mitä tarkoitat esittämisellä? Kun nimenomaan tuossa yritin sanoa, että omana itsenäni en ole tullut hyväksytyksi. ap

Vierailija
4/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 05:31"]

Jos olet niin hidas että vaikutat kulkevan pilvessä, niin mistä se mahtaa johtua? Sulatko välillä? Miten paljon pystyt kommunikoimaan? Mitä jos opettelisit muutaman vakiolauseen, joilla voit rikkoa vaikutelman?

[/quote]

Olen aika puheliaskin toisinaan, eikä tuntemattomille puhuminenkaan ole mahdotonta. Toisaalta uppoudun helposti omiin ajatuksiini. ap

Vierailija
5/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on hyvin kapea käsitys siitä, millainen on kunnon ihminen. Heillä on myös suurin tarve yrittää patistella muitakin ihmisiä siihen samaan kapeaan karsinaan, koska yksin siellä on melko tylsää ja ahdistavaa olla. Kun ei salli itselleen sitä omaa keskeneräisyyttään tai laiskuuttaan, ei salli sitä muille. Muiden keskeneräisyys muistuttaa siitä, että elämässä ei vaan saa mitään palkintoa vaikka suorittaisi elämäänsä hampaat irvessä, vaan päin vastoin...

Minä olen olemukseltani hyvin rauhallinen, ja saanut kuulla siitä. Silloin yleensä katson sitä arvostelijaa ja mietin, että mitä sellaista konkreettista hyvää se ihminen on loputottomalla puuhastelullaan saanut aikaan, mitä minä en ole saanut aikaan rauhallisemmalla tyylillä. Yleensä en keksi mitään,  ja totean että aika pieni on ihmisellä elämä, kun ei kestä muiden tapaa elää ja olla. 

Vierailija
6/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ryhti kuntoon, pidä katse skarppina ja hymyile leveästi silloin tällöin, jos nyt kuljet naama aina peruslukemilla, tai vastaavasti jos näytät liian iloiselta, vähennä hymyilyä.

Vierailija
7/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 05:40"]

Laita ryhti kuntoon, pidä katse skarppina ja hymyile leveästi silloin tällöin, jos nyt kuljet naama aina peruslukemilla, tai vastaavasti jos näytät liian iloiselta, vähennä hymyilyä.

[/quote]

Tuolla tavoin nyt ainakaan ei tule omana itsenään hyväksytyksi.

Vierailija
8/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 05:34"]

Joillakin ihmisillä on hyvin kapea käsitys siitä, millainen on kunnon ihminen.

[/quote]

Tämä on asian ydin. En tiedä mikä on se ihmisryhmä, joka tällaista harrastaa, mutta joillakin ihmisillä jo olemus riittää luokitteluun syyksi. Voi olla, että lähes kaikilla on jonkinlainen käsitys siitä, millainen ihmisen tulisi olla jo olemukseltaan. Itse kiusaamisen uhrina en mene kuitenkaan sanomaan, että "älä välitä mitä muut ajattelevat" tai muuta kliseistä.

Vierailija
9/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vain keskimääräistä rennompi. Moni kokee tällaisen laiskuudeksi ja kunnollisuuden vastakohdaksi. Opettele arvostamaan itseäsi sellaisena kuin olet.

Vierailija
10/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! Itse olen yrittänyt muuttaa tilannetta pukeutumalla rennon siististi, olemalla kohtelias, pidän ovea auki ihmisille jne. Tuntuu vain usein siltä, että tietynlaiset ihmiset herättävät osassa jo luonnostaan vastareaktion. Masennuksen ja unettomuuden aikaansaama näkyvä väsymys ei myöskään auta asiaa. On kuitenkin hyvä muistaa, että vain itseään voi muuttaa eikä kaikkia voi koskaan miellyttää.

Vierailija
11/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Ole vain ilolla mitä olet.

Vierailija
12/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattasko alkaa polttaa sitä pilvee? Rentouttas sunkin olemusta mukavasti? Jos oot valmiiksi jo sellasen näköinen niin ei sulla oo mitään hävittävää?

Vierailija
13/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 06:13"]

No kannattasko alkaa polttaa sitä pilvee? Rentouttas sunkin olemusta mukavasti? Jos oot valmiiksi jo sellasen näköinen niin ei sulla oo mitään hävittävää?

[/quote] Perhe, hauras mielenterveys ja rahatilanne. Yritän pitää nämä asiat kasassa viimeiseen asti. Jos ihmiset eivät hyväksy tai ymmärrä kunnollisuuttani, se ei tarkoita, etteikö olisi mitään hävittävää. ap

Vierailija
14/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi omia vahvuuksiasi, kehitä niitä, hae elämääsi oikeita ihmisiä, joille kelpaat. Kaikki meistä eivät ole samasta puusta veistettyjä, mikä on toisaalta hyväkin asia.

Vierailija
15/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala soittamaan rockia, siinä voit hyödyntää olemustasi ja ehkä jopa menestyäkin jos hyvin sattuu.

Vierailija
16/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa toisinpäin: miksi muiden pitäisi hyväksyä sinut? Mikset sinä voisi ajatella muista samoin?

Vierailija
17/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla sellainen kuin olet. Teet parhaasi ja sen on pakko riittää.

Vierailija
18/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "kunnollinen". Ilmeisesti käsität sen kokonaisvaltaisemmin kun muut yleisesti ottaen taroittavat sillä juurikin tuota ulkokuorta.

Vierailija
19/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntokysymys

Vierailija
20/33 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon seurasta, missä liikkuu, millaiset ihmiset missäkin hyväksytään osaksi yhteisöä.