Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ultraan kaksi tukihenkilöä?

Vierailija
21.12.2014 |

Hei!

Minulla on piakkoin rakenneultra naistenklinikalla ja miehen lisäksi eräs ystävä olis kiinnostunut tulemaan mukaan. Saako ultrassa olla kaksi tukihenkilöä mukana?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton tukea siellä tarvitaan kun mahaa hinkataan kepillä? Eihän se edes satu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se ole mikään yleisötapahtuma ja mitä helvettiä anopit ja kaverit haluaa toisen lääkärikäynnille, pikkisen pimeää touhua. Mene yksin.

Vierailija
4/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en pysty menemään yksin. Viineksi kun olen ultrassa käynyt niin todettiin että lapsi oli kuollut. En kestäisi sitä toista kertaa yksin. Asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin te luulette!
Ei ap

Vierailija
5/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi tulla mukaan. Kunhan ei ota koko sukua, jotta itte lääkäri ei mahu huoneeseen :)

Vierailija
6/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä päästetään vain yksi henkilö ultrattavan tueksi ja kyllä sen pitäisi riittää.

Vierailija
7/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:10"]

Joo ei se ole mikään yleisötapahtuma ja mitä helvettiä anopit ja kaverit haluaa toisen lääkärikäynnille, pikkisen pimeää touhua. Mene yksin.

[/quote]

Ei mulla ainakaan ultraa ole tehnyt lääkäri kuin synnytystapa-arviossa. Muuten sen tekee kätilö.

Se, saako ultraan tulla enemmän kuin yksi tukihenkilö, riippuu sairaalasta. Löytyisköhän sairaalan sivuilta? Meidän sairaalan käytäntö on, että ultraan ja synnytykseen vain yksi tukihenkilö.

Vierailija
8/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi henkilö mukaan ultraan!

T.kätilö

Vierailija
9/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultra tehdään usein alakautta, enpä haluis siihen muuta kuin mieheni.

Vierailija
10/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina koko perhe mukana. Hyvin on mennyt.

Vierailija
11/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:18"]

Np-ultra tehdään usein alakautta, enpä haluis siihen muuta kuin mieheni.

[/quote]

Niin tehdään, mutta se tuskin liittyy mitenkään tähän avaukseen.

Vierailija
12/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:10"]Joo ei se ole mikään yleisötapahtuma ja mitä helvettiä anopit ja kaverit haluaa toisen lääkärikäynnille, pikkisen pimeää touhua. Mene yksin.
[/quote]

Miksi pitäisi mennä yksin? Ettet vaan sinä olisi niin pimeä tapaus ettei ketään kiinnostanut tulla mukaasi ja katkerana kitiset?

Vierailija
13/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi ei voisi ottaa kahta? Ei ne huoneet nyt niin pieniä ole, etteikö sinne mahtuisi vaikka nurkkaan seisomaan ylimääräinen ihminen. Itse asiassa huoneet joissa mut on ultrattu on kaikki olleet sen kokoisia, että sinne olisi mahtunut ongelmitta vaikka pieni kuoro laulamaan joululauluja, ilman, että olisivat olleet kenenkään tiellä yhtään.

Synnytyksessä täytyy jättää "toimintatilaa", jos tulee yllättäen hätätilanne ja tarvitaan myös lisäväkeä paikalle. Mutta ei ultrassa sellaiseen tarvitse varautua

Vierailija
14/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:18"]Np-ultra tehdään usein alakautta, enpä haluis siihen muuta kuin mieheni.
[/quote]
Jaa, ei ainakaan minulla tehty. Toisaalta synnytyksessäkin oli mukana ystäväni, ei paljoa haitannut kun näki alasti suihkussa tai reva levällään synnyttämässä, taisi häntä(kin) kiinnostaa enemmän se lapsi :)

Vierailija
15/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:12"]No minä en pysty menemään yksin. Viineksi kun olen ultrassa käynyt niin todettiin että lapsi oli kuollut. En kestäisi sitä toista kertaa yksin. Asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin te luulette!
Ei ap
[/quote]

No menet miehen kanssa? Ei sinne varmaan koko sukua ja ystäväpiiriä tarvitse raahata. Itse en todellakaan haluaisi että huonoja uutisia saadessa mukana ois ketään muu kuin mies.

Vierailija
16/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:12"]No minä en pysty menemään yksin. Viineksi kun olen ultrassa käynyt niin todettiin että lapsi oli kuollut. En kestäisi sitä toista kertaa yksin. Asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin te luulette! Ei ap [/quote] No menet miehen kanssa? Ei sinne varmaan koko sukua ja ystäväpiiriä tarvitse raahata. Itse en todellakaan haluaisi että huonoja uutisia saadessa mukana ois ketään muu kuin mies.

[/quote]

Niin, sinä et haluaisi, mutta tässä onkin kyse siitä, mitä ketjun aloittaja haluaa. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
17/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden "ei tietenkään saa tulla ihan pimeetä touhua" kommenttien takana on selvästi joku katkera ihminen joka ei ole läheinen kenenkään kanssa. Toisille ystävät ja anopit on tärkeitä ja läheisiä (vaikka palstan mukaan kaikki anopit on hulluja ja ystävät pettureita). Miksi heitä ei saisi ottaa mukaan tapahtumaan joka kuitenkin yleensä on ihan iloinen. Ja jos jotain sattuisikin niin olisi tukihenkilöt paikalla. Ymmärrän kyllä miksi se ultra pelottaa joitakin. Toisille se on ylitsepääsemättömän vaikeaa mennä sinne pelon takia. Varsinkin jos takana on esim.kohtukuolema. Tätä ei toki tuollaiset kylmät ihmiset ymmärrä.

Vierailija
18/23 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:12"]No minä en pysty menemään yksin. Viineksi kun olen ultrassa käynyt niin todettiin että lapsi oli kuollut. En kestäisi sitä toista kertaa yksin. Asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin te luulette!
Ei ap
[/quote]

No menet miehen kanssa? Ei sinne varmaan koko sukua ja ystäväpiiriä tarvitse raahata. Itse en todellakaan haluaisi että huonoja uutisia saadessa mukana ois ketään muu kuin mies.
[/quote]
Jos mies ei pääse mukaan vaikka kuinka haluaisi. Ja hei, 2 ihmistä mukana ei ole koko ystäväpiiri. Toisilla on enemmänkin ystäviä. Kukaan ei puhunut kuin kahdesta henkilöstä, sinä paisuttelet asiaa todella suuriin mittakaavoihin. Hah, jos anoppi ja ystävä mukana niin kenen mielestä se oikeasti on koko suku ja ystäväpiiri. Aika vähän läheisiä ihmisiä täytyy sinullakin olla.

Vierailija
19/23 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistui tuo asia, että naistenklinikalla ainakin saa kaksi henkilöä olla mukana. Soitin ja varmistin asian :)

Vierailija
20/23 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta antaa selkeät ohjeet, että YKIS tukihenkilö mukaan, eikä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan