Miksi jotkut on töykeitä vanhemmilleen vielä aikuisinakin?
En ymmärrä, miten jotkut tiuskii/käskyttää vanhempiaan vielä aikuisinakin julkisesti, kun on muita ihmisiä paikalla. Vaikka muuten "tylyttäjä" olisi kuinka fiksu ihminen tahansa. Tiedätte varmasti ihmistyypin. Itselle tulee aika kiusaantunut olo aina kun tollasta kattelee...
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:19"]Koska ne tekevät itsekin sitä.
[/quote]
kuka tekee mitä? Ei nämä vanhemmat yleensä käyttäydy mitenkään erikoisesti, mutta "lapsi" saattaa tyyliin napata tavaran vanhemman kädesta, "anna se!"
-ap
Koska faija on välinpitämätön ja ei yleensä vastaa, kun hänelle puhutaan. Yleensä suhtaudun aika passiivis-aggressiivisesti, eli en puolestani vastaa hänelle, jos jotakin kysyy.
Mutsi taas on ärsyttävä. Saattaa jäädä toistamaan ja jankkaamaan samaa asiaa tai sanaa vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Esim. töistä tullessaan hokee: "Tulin! Tulin! Tulin!" Hänelle on pakko jossakin vaiheessa huutaa, että turpa kiinni, kun ystävällinen: "Kuulin kyllä. Voisitko olla hiljaa?" ei tehoa.
Äiti yleensä vaikenee, jos hänen kanssaan yrittää puhua jostakin vakavasta asiasta. Joskus, kun olen kertonut hänelle itselleni kipeistä asioista, äiti on vain nauranut ja pistänyt kaiken leikiksi. Esim. kiusaajien minusta käyttämä lempinimi oli hänestä ratkiriemukas.
Jossakin vaiheessa heidän kanssaan pidempiä aikoja viettäessäni vain menee hermo, enkä osaa puhua enää niin kuin kunnon aikuisen pitäisi. Toki heissä on hyviäkin puolia ja rakkaita ovat, mutta välillä tuntuu raskaalta olla heidän kanssaan.
Meillä kans suvussa eräs tällainen nainen. Tiuskii äidilleen minkä ehtii, olettaa että passaa häntä, laittaa ruokaa, hoitaa hänen lapsiaan jne.. Ja tämä nainen on jo reilusti yli 30v.
Nämä aikuiset eivät ole vielä katkaisseet napanuoraansa.
Puhuin siis nimenomaan "julkiseata" tiuskimisesta ilman syytä, jos aiis vanhempi käyttäytyy ihan normaalisti. Näyttää aika nololta kun aikuinen ihminen käyttäytyy kuin teini. Niinkuin 5 kuvaa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 01:07"]
Vitustako minä tiedän.
[/quote]
Nyt ollaan villakoiran ytimessä. Jos osaisit analysoida käytöstäsi, voisimme ymmärtää paremmin muitakin tiuskijoita. Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei hermo pidä? Miksi moinen ylimielisyys?
Koska lapsuus oli sellaista helvettiä ettei tosiaan. Äiti julma ihminen, johon suhtaudun joka passiivisen vihamielisesti tai luimistelevan nöyrästi. Terapiassa käyn jo.
En muistaakseni ole ollut äidilleni töykeä julkisesti. Emme ylipäätään ole kovin paljon tekemisissä toistemme kanssa, tai siis minä en ole hänen kanssaan, en vastaa viesteihin jne.
Kohdallani tässä tosiaan taitaa olla kyse jostain kesken jääneestä murrosiästä. Äitini ei ollut kunnollinen äiti murrosiässä, vaan paremminkin jonkinlainen kaverini. Äiti esim. osti minulle alkoholia teinikännejä varten ja juttelimme avoimesti seksistä tms. Joskus kyllä sanoin, etten ehkä kuitenkaan tahdo kuulla hänen baaripanoistaan. Olen aina ollut melko kiltti lapsi, joten ehkä kunnollinen irrottautuminen on tullut nyt vasta kolmikymppisenä. En osaa arvostaa äitiäni äitinä ja kaveriksi en enää häntä halua.