Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako valkoinen lattia olla jo ihan out?

Vierailija
20.12.2014 |

Kun olen ajatellut että jos meidän parketin maalaisi valkoiseksi.. Onko se jo menneen talven lumia, mitä mieltä olette?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nyt kyllä tosi kahden vaiheilla tästä lattian maalauksesta! Kiitoksia kaikille kommenteista. Jännä huomata miten moni on sitä mieltä että maalattu parketti on kamala...

Vierailija
2/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei se on parketti! Lautalattiaa yleensä maalataan mutta ei parkettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maalasin ja tykkään tosi paljon!

Vierailija
4/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmät. Älkää ajatelko trendejä kun teette sisustusratkaisuja kiinteisiin rakenteisiin. Vaikka miten olisitte trendien edelläkävijöitä, viiden vuoden päästä olette wt juntteja.

Vierailija
5/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan puunväriä. Meillä tosin laminaatti mutta harmaa-valkoinen. Tykkään älyttömästi. Kokeile mieluummin maalata kuultovalkoiseksi, siis niin että puukuviot näkyvät läpi mutta on kuitenkin vaalea.

Vierailija
6/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen lattia saa kaikki huonekalut ikäönkuin leijumaan ilmassa. Katsokaa tuota blogikuvaa. Hirveän näköistäja aiheuttaa pahoinvointia. Lattia saa mielellään olla tummin osa sisustuksessa.

Vierailija
7/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puunvärinen paras, lämmin ja kodikas. Minä en maalais valkoiseksi :)

Vierailija
8/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaus? Juuei.

Valkoista lakkaa tai vahaa olen omalle suunnitellut, mutta kumpi olisi parempi?

Vierailija
9/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? En ole koskaan nähny kenelläkään valkoista lattiaa? Laita kuva sellaisesta mitä meinaat.

Vierailija
10/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todellakin out! Ei kande enää siihen junaan muodin takia lähteä..

Vierailija
11/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattia pitää valita rakennuksen arkkitehtuurin ja sisustustyylin mukaan. Ei trendien ellei halua OKV:n kaltaista hullunmyllyä. Perus elementtikatto, maalaisromanttiset väliovet, blingbling seinät, moderni keittiö.

Vierailija
12/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiseksi maalattu lautalattia esimerkiksi on tyylikäs, jos se on vanha ja patinoitunut. Joku valkoiseksi maalattu PARKETTI kuulostaa kyllä aika järkyltä.

Vierailija
13/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:37"]

Valkoiseksi maalattu lautalattia esimerkiksi on tyylikäs, jos se on vanha ja patinoitunut. Joku valkoiseksi maalattu PARKETTI kuulostaa kyllä aika järkyltä.

[/quote]

Onko tosiaan näin? Ajattelin että hyvin voisi parketin hioa ja maalata betoluxilla. Eikö kukaan teistä ole tehnyt niin? Mutta sitten mietin, että alkaako olla jo vähän out...

Vierailija
14/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://divaaniblogit.fi/kettukarkki/2012/08/28/parketti-valkoiseksi/

Tuossa siis esimerkki ap:n tarkoittamasta tyylistä...

Vierailija
15/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä itse tykkäät? Ihan kuule sen mukaan kannattaa mennä...

Vierailija
16/26 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo meni jo. Nyt on luonnollisen puun aika. :) Hio ja vedä joku väritön siihen päälle tai niin että luonnollinen puun sävy näkyy.

Vierailija
17/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:58"]

Mistä itse tykkäät? Ihan kuule sen mukaan kannattaa mennä...

[/quote]

Tykkään tuosta itse kyllä, mutta pelkään että kohta se alkaa näyttää vanhalta omissa silmissäni. Siis että ei välttämättä kestä aikaa samalla tavalla kuin puunvärinen lattia. Ja on aikamoinen homma kuitenkin alkaa tehdä, joten pitää miettiä tarkkaan... -ap

Vierailija
18/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus vaalea koivuparketti tuo ikävästi mieleen tunkkaisen alkuperäisessä asussaan olevan kasarikämpän... Joku tummempi puu tai valkoinenkin on parempi. 

Vierailija
19/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:24"]

Maalaus? Juuei.

[/quote]

Älä vaan vahaa laita. Sitä on melkein mahdoton saada lattiasta pois jos joskus kyllästytkin siihen ja/tai haluat vaihtaa lattian väriä. Lakan tai maalin saat hiottua pois, vahaa ei saa hiomalla pois. Valkoiseksi vahatun lattian puhtaanapito on erittäin hankalaa, siihen tarttuu lika tosi helposti ja se pinttyy pesusta huolimatta. 

Vierailija
20/26 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:24"]

Maalaus? Juuei.

[/quote]

Älä vaan vahaa laita. Sitä on melkein mahdoton saada lattiasta pois jos joskus kyllästytkin siihen ja/tai haluat vaihtaa lattian väriä. Lakan tai maalin saat hiottua pois, vahaa ei saa hiomalla pois. Valkoiseksi vahatun lattian puhtaanapito on erittäin hankalaa, siihen tarttuu lika tosi helposti ja se pinttyy pesusta huolimatta. 

[/quote]

No sillä ei ole mitään väliä, koska parketti on vanha enkä usko pinnan riittävän toiseen hiontaan. Joten toista kertaa ei tule. Mun mielestä jopa tämän lakatun parketin (aiemmin kokemus vain laminaatista) hyvänä pito on todella vaikeaa koiraperheessä. Laminaatti pysyi hyvänä vain peruspesulla, mutta lakattu parketti on mennyt huonoksi jo alle vuodessa. Tosin laadusta en tiedä kun on uusi asunto. Siksi vaihtoehtona joko hionta+vahaus tai laminaatti tilalle, kunnostus kun maksaa melkein saman kuin uusi laminaatti. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi