Alkaako valkoinen lattia olla jo ihan out?
Kun olen ajatellut että jos meidän parketin maalaisi valkoiseksi.. Onko se jo menneen talven lumia, mitä mieltä olette?
Kommentit (26)
No hei se on parketti! Lautalattiaa yleensä maalataan mutta ei parkettia.
Minä maalasin ja tykkään tosi paljon!
Ämmät. Älkää ajatelko trendejä kun teette sisustusratkaisuja kiinteisiin rakenteisiin. Vaikka miten olisitte trendien edelläkävijöitä, viiden vuoden päästä olette wt juntteja.
Mä inhoan puunväriä. Meillä tosin laminaatti mutta harmaa-valkoinen. Tykkään älyttömästi. Kokeile mieluummin maalata kuultovalkoiseksi, siis niin että puukuviot näkyvät läpi mutta on kuitenkin vaalea.
Valkoinen lattia saa kaikki huonekalut ikäönkuin leijumaan ilmassa. Katsokaa tuota blogikuvaa. Hirveän näköistäja aiheuttaa pahoinvointia. Lattia saa mielellään olla tummin osa sisustuksessa.
Puunvärinen paras, lämmin ja kodikas. Minä en maalais valkoiseksi :)
Maalaus? Juuei.
Valkoista lakkaa tai vahaa olen omalle suunnitellut, mutta kumpi olisi parempi?
Häh? En ole koskaan nähny kenelläkään valkoista lattiaa? Laita kuva sellaisesta mitä meinaat.
No on todellakin out! Ei kande enää siihen junaan muodin takia lähteä..
Lattia pitää valita rakennuksen arkkitehtuurin ja sisustustyylin mukaan. Ei trendien ellei halua OKV:n kaltaista hullunmyllyä. Perus elementtikatto, maalaisromanttiset väliovet, blingbling seinät, moderni keittiö.
Valkoiseksi maalattu lautalattia esimerkiksi on tyylikäs, jos se on vanha ja patinoitunut. Joku valkoiseksi maalattu PARKETTI kuulostaa kyllä aika järkyltä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:37"]
Valkoiseksi maalattu lautalattia esimerkiksi on tyylikäs, jos se on vanha ja patinoitunut. Joku valkoiseksi maalattu PARKETTI kuulostaa kyllä aika järkyltä.
[/quote]
Onko tosiaan näin? Ajattelin että hyvin voisi parketin hioa ja maalata betoluxilla. Eikö kukaan teistä ole tehnyt niin? Mutta sitten mietin, että alkaako olla jo vähän out...
http://divaaniblogit.fi/kettukarkki/2012/08/28/parketti-valkoiseksi/
Tuossa siis esimerkki ap:n tarkoittamasta tyylistä...
Mistä itse tykkäät? Ihan kuule sen mukaan kannattaa mennä...
Mun mielestä tuo meni jo. Nyt on luonnollisen puun aika. :) Hio ja vedä joku väritön siihen päälle tai niin että luonnollinen puun sävy näkyy.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:58"]
Mistä itse tykkäät? Ihan kuule sen mukaan kannattaa mennä...
[/quote]
Tykkään tuosta itse kyllä, mutta pelkään että kohta se alkaa näyttää vanhalta omissa silmissäni. Siis että ei välttämättä kestä aikaa samalla tavalla kuin puunvärinen lattia. Ja on aikamoinen homma kuitenkin alkaa tehdä, joten pitää miettiä tarkkaan... -ap
Perus vaalea koivuparketti tuo ikävästi mieleen tunkkaisen alkuperäisessä asussaan olevan kasarikämpän... Joku tummempi puu tai valkoinenkin on parempi.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:24"]
Maalaus? Juuei.
[/quote]
Älä vaan vahaa laita. Sitä on melkein mahdoton saada lattiasta pois jos joskus kyllästytkin siihen ja/tai haluat vaihtaa lattian väriä. Lakan tai maalin saat hiottua pois, vahaa ei saa hiomalla pois. Valkoiseksi vahatun lattian puhtaanapito on erittäin hankalaa, siihen tarttuu lika tosi helposti ja se pinttyy pesusta huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:24"]
Maalaus? Juuei.
[/quote]
Älä vaan vahaa laita. Sitä on melkein mahdoton saada lattiasta pois jos joskus kyllästytkin siihen ja/tai haluat vaihtaa lattian väriä. Lakan tai maalin saat hiottua pois, vahaa ei saa hiomalla pois. Valkoiseksi vahatun lattian puhtaanapito on erittäin hankalaa, siihen tarttuu lika tosi helposti ja se pinttyy pesusta huolimatta.
[/quote]
No sillä ei ole mitään väliä, koska parketti on vanha enkä usko pinnan riittävän toiseen hiontaan. Joten toista kertaa ei tule. Mun mielestä jopa tämän lakatun parketin (aiemmin kokemus vain laminaatista) hyvänä pito on todella vaikeaa koiraperheessä. Laminaatti pysyi hyvänä vain peruspesulla, mutta lakattu parketti on mennyt huonoksi jo alle vuodessa. Tosin laadusta en tiedä kun on uusi asunto. Siksi vaihtoehtona joko hionta+vahaus tai laminaatti tilalle, kunnostus kun maksaa melkein saman kuin uusi laminaatti. :(
Ap on nyt kyllä tosi kahden vaiheilla tästä lattian maalauksesta! Kiitoksia kaikille kommenteista. Jännä huomata miten moni on sitä mieltä että maalattu parketti on kamala...