Onko mykkäkoulu henkistä väkivaltaa?
Mies syytti mua eilen asiasta mitä en muista menneen ihan niin. Teki riidan. Nyt ei puhu mulle kuin yksitäisiä sanoja jos niitäkään. Miten tässä nyt kuuluu elää? Yhteiset lapset ja talous. On siis ennenkin ollut mykkäkoulua, ei ole eka kerta. Mutta ei näin pitkään. Itellä työ joka asiakaspalvelua. Väkisinkin vaikuttaa taustalla siihen
Kommentit (23)
On.
Aikalisän ottaminen on ok ja toisinaan suotavaakin, mutta ei silloinkaan yhteyttä kokonaan katkota.
Sinä eilen et suostunut puhumaan vaan menit nukkumaan. Kyllä sinun käytös oli henkistä väkivaltaa.
Se on just sitä, se on väkivaltaa, henkistä.
Sitä ei tarvitse sietää.
Aikuiset ei käyttäydy niin.
Elät niin kuin ennenkin. Anna miehen mököttää. Niin minäkin teen vastaavassa tilanteessa.
Henkistä väkivaltaa muka? Pikemminkin hermolepoa kun saa pari päivää olla ihan hiljaa ja rauhassa.
Kai se on. Eri asunnotko? Harmi jos asia ei selvinnyt ja vaikea selvittää. Toinen syyttäjätyyppiä parisuhteessa vai harvinaista? Mulla taas äiti oikeasti mokailee joskus ja ei muista, mutten syyttele.
Jotkut eivät puhu kumppaneilleen päivä-, tai viikkokausiin. Kirjoittavat lapuille asiansa, jonka jättävät pöydälle.
Jos mies sitä tekee niin on mutta jos nainen sitä tekee niin ei kun jollain tavalla naisen pitää saada mies ymmärtämään mitä teki väärin naisen mielestä tai jätti jotain tekemättä.mitä nainen halusi.
Totuus on kuitenkin se että pikkulapset harrastaa mykkäkoulua, aikuiset kommunikoi puhumalla asiallisesti mihin nykyaika hyvin moni ei kykene.
Minä ja minun tunteet millään muulla ei ole merkitystä
Vierailija kirjoitti:
No näin väitetään, mutta olen toista mieltä. Itse menen joskus riitatilanteessa vain niin lukkoon, että en pysty puhumaan enää.
Onhan tuo juuri sitä kun et suostu kommunikoimaan ja yrität saada toisen lukemaan sinun ajatuksia kun kuitenkin vaadit/haluat että se toinen korjaa tilanteen sinun mieliksi että sinun itse ei tarvi kantaa vastuusta ongelmista
Vierailija kirjoitti:
No näin väitetään, mutta olen toista mieltä. Itse menen joskus riitatilanteessa vain niin lukkoon, että en pysty puhumaan enää.
Mykkäkoululla kai tarkoitetaan vähän eri asiaa. Se jatkuu kun riita on ohi. Toinen osapuoli kieltäytyy selvittelystä tai ylipäätään mistään kommunikaatiosta.
Siis mies ei kerro miksi ei puhu ja ei tietoa milloin taas puhuu normaalisti. Elää ja on yksinään. Henkisesti mulle raskasta.
Ap
Nainen valittaa, nalkuttaa, vaatii, huutaa, kiukuttelee ja kitisee sitten kun miehellä palaa hermo tuohon jatkuvaan kitinään niin nainen loukkaantuu ja aloittaa mykkäkoulun siihen asti että mies pyytämään anteeksi että pääsee jatkamaan sitä valitusta, nalkutusta kitinää ja kiukuttelua ilman että naisen tarvii miettiä omaa käytöstään. Mykkäkoulu on henkisen manipuloinnin taktiikka ja jokainen nainen harrastaa tuota henkistä manipulointia että saa muut tekemään niin kuin nainen haluaa
On. Ja sen lisäksi erittäin lapsellista.
Mitä mun pitäisi tehdä tilanteessa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sitä tekee niin on mutta jos nainen sitä tekee niin ei kun jollain tavalla naisen pitää saada mies ymmärtämään mitä teki väärin naisen mielestä tai jätti jotain tekemättä.mitä nainen halusi.
Totuus on kuitenkin se että pikkulapset harrastaa mykkäkoulua, aikuiset kommunikoi puhumalla asiallisesti mihin nykyaika hyvin moni ei kykene.
Minä ja minun tunteet millään muulla ei ole merkitystä
Olen samaa mieltä. Tosin ihan yhtä hyvin voisi sanoa, että pikkulapset huutaa suuttuessaan, aikuiset kommunikoi puhumalla asiallisesti.
Eli jos on tekemisissä huutajan kanssa, niin yleensä huuto ei lopu ellei toinen vaikene täysin. Huutajalle kun vastailee niin huuto sen kun jatkuu ja jopa yltyy. Ja huutaja yleensä päästelee muutenkin täysillä ja estoitta, jolloin jutut voivat olla niin paksuja, että niistä ei rakentavaa riitelyä saa millään. Niinpä on parempi vaieta, ja keskustella sitten kun huutajakin siihen kykenee.
Se voi olla vasta seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellekin käy välillä noin. En voi sille mitään enkä tarkoita sillä pahaa. Kun olen päässyt tuosta yli, otan itse kontaktia ja tarvittaessa pyydän anteeksi.
Mutta jotkut eivät mene lukkoon vaan alkavat vaan ihan mielenosoitukseksi möksätä. Se on vallankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellekin käy välillä noin. En voi sille mitään enkä tarkoita sillä pahaa. Kun olen päässyt tuosta yli, otan itse kontaktia ja tarvittaessa pyydän anteeksi.
Mutta jotkut eivät mene lukkoon vaan alkavat vaan ihan mielenosoitukseksi möksätä. Se on vallankäyttöä.
Mulle käy noin, jos mua loukataan pahasti. En halua nähdä sitä toista tai puhua sille. En vaan voi.
Annatko pillua? jos et, niin se on henkistä ja fyysistä väkivaltaa.