Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen aikuisia, jotka lasten kuullen arvostelee muitten ulkonäköä

Vierailija
19.10.2021 |

Ihmettelin monesti, kun 5 vuotias tyttö jatkuvasti huomautteli milloin mistäkin ulkonäköön liittyvästä asiasta, ei pelkästään minun, vaan myös muitten perheenjäsenten ja tuntemattomienkin.
Vaikka aina sanottiin, että lopettaa sen, koska se on loukkaavaa.

No olen jo vuosia sitten päässyt eroon lasten isästä, ja lapset ovat hällä jokatoisen viikon.
Tänään tämä pikku tyttö yhtäkkiä sanoi mulle, että isänsä on sanonut minua pulleaksi.

Okei, mua ei kiinnosta pätkääkään mitä exä minusta ajattelee. Olen vain nykyään äärettömän onnellinen, koska olen naimisissa maailman ihanimman ja komeimman miehen kanssa. Hän ei hauku koskaan ketään, ja minuakin hän vain jaksaa aina kehua kauneimmaksi prinsessakseen. Ihana mieheni.

Mutta tajusin, mistä nämä lapsen jatkuvat kommentoinnit johtuu. Siitä, että isänsä puhuu noin toisista. Luulen että hänellä itsellään on niin paha olla, että purkaa sitä tuolla tavalla.
Vaikka osasi hän hyvin lytistää ja painaa alas, kun yhdessä oltiin. Siksi en toisaalta ihmettele käytöstään.

Olen pitänyt itse huolen, että lapsille en hauku isäänsä enkä mollaa ulkonäköään, koska se ei ole oikein. Aivan sama vaikka en hänestä pitäisikään.

Nyt pääsen sitten opettamaan lapsille, etteivät ota mallia noin huonosta käytöksestä. Ja ihmettelen, miten aikuiset eivät osaa käyttäytyä ja kohdella toisia kunnioittavasti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen on niin yleitä että lapsen kautta yritetään kiusata toista vanhempaa, lapsi siinä vaan kärsii, mutta eihän mustasukkainen ihminen sitä ymmärrä.

Vierailija
2/18 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio. Ja muutenkin muiden ihmisten haukkuminen ja heistä pilkallisesti puhuminen lasten kuullen on yllättävän yleistä. (Mielensä saastuttaminen muiden ivaamisella on toki typerää, vaikka lapsia ei olisi lähimaillakaan.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö heitä itseään yhtään hävetä, kun haukkuvat ja arvostelevat? Pidän todella nolona tuollaista käytöstä.

4/18 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini nyt 80v on niin kauan kuin muistan arvostellut ihmisten vaatteita, tapoja, työpaikkoja, asuntoja ja ihan kaikkea mahdollista.

Nuorempana pidin tätä ihan normaalina, kun en muusta tiennyt.

Vierailija
5/18 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisä saunassa syntyneitä. Noitahan nyt on suomessa ja ranskassa ihan erityisen paljon. 

Vai pullukka, nam..

mies53v

Vierailija
6/18 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein arvostella, mutta huomaatko tekeväsi sitä itsekin? Jostain syystä koit tarpeelliseksi mainita _komeimman_ miehesi kehuvasi sinua _kauneimmaksi prinsessaksi_. Kolikolla on kaksi kääntöpuolta. Joku muu on nyt vähemmän komea ja joku toinen vähemmän kaunis.

Vierailija
7/18 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään koskaan arvostella kenenkään ulkonäköä tai ominaisuuksia kotona. Päinvastoin. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin sitten on mieluummin hiljaa.

Vierailija
8/18 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein arvostella, mutta huomaatko tekeväsi sitä itsekin? Jostain syystä koit tarpeelliseksi mainita _komeimman_ miehesi kehuvasi sinua _kauneimmaksi prinsessaksi_. Kolikolla on kaksi kääntöpuolta. Joku muu on nyt vähemmän komea ja joku toinen vähemmän kaunis.

Ei, minä en hauku exän ulkonäköä, vaikka sanoisin aviomieheni olevan silmissäni maailman ihanin ja komein mies. Se ei tarkoita, että pitäisin muita rumina.

Aviopuolisot saavat kehua toisiaan niin paljon kuin haluavat, se ei ole muilta pois.

Eikö lapsille pitäisi mieluummin opettaa , että puhuvat kauniisti muista ihmisistä. Jos isällään he kuulevat vain pelkkää rumasti arvostelua, niin meillä sitten kuulevat positiivista. Tähän ainakin pyrkiä.

Vierailija
9/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä aloitus ja lisään tähän, että juuri aikuiset, jotka omien lastensa läsnä ollessa puhuvat rumasti muista, ovat KOULUKIUSAAJIEN VANHEMPIA. Tämä on todettu kymmenissä keskusteluissa opettajan, koulukuraattorin, kiusaajan vanhempien ja kiusatun vanhempien välillä. Nämä kiusaajien vanhemmat tipahtavat pyllylleen kun sen tajuavat, mutta sen myöntämiseen meneekin sitten aikaa! Eiväthän itsekään ole penaalin terävimpiä kyniä...

Vierailija
10/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
11/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikalla on keski-ikäinen eli 56-61 ikäluokan naismafia jotka arvostelee toisten ihmisten painoja. Huvittavinta että itse eivät todellakaan ole sieltä keveimmästä päästä, mutta juttunsa ovat "kato onko tuokin lihonut", "onko tuo laihtunut, onkohan sillä jokin sairaus" ja "kato tuon mahaa miten turvonnut, vai onko se raskaana?"

Siis ihan käsittämätöntä ja monta kertaa viikossa, minun mielestäni tuollainen on työpaikkakiusaamista mutta siihen osallistuu tilanteista riippuen myös yksi tai kaksi esimiestä!

Kiitos koronan, niin on voinut tehdä etänä, tuon takia en välittäisi mennä konttorille kun joku alkaisi taivastelemaan ihmisten "koronakiloja", ja kun itsellänikin niitä kertynyt pari ylimääräistä niin varmaan olisin heidän mielestä salaa paksuna.

Voisivat oikeasti katsoa itseään peiliin, ennen kuin avaavat länkyttävät suunsa muiden painoista.

Kai tuollainen on kotoa opittu, ja lampaina muut itseensä tyytymättömät lähtee mukaan sellaiseen?

Vierailija
12/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset pissikset kasvattavat lapsistaan tulevia pissiksiä

Vierailija
13/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin aika erikoista että joitakin aikuisia kiinnostaa toisten ulkonäöt noin paljon? Luulisi heillä olevan edes jotain parempaa tekemistä, jotain ei-ulkonäkökeskeisiä harrastuksia jne.

Vierailija
14/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa tullut vastauksia, kun muistin että olin käynyt kirjoittamassa täällä, ja tulin katsomaan 🙂

Mielestäni meidän pitäisi oikein ruveta tarkkailemaan, kuinka puhumme ihmisistä.

Minua ei haittaa, vaikka tämä 5 vuotias tyttö on tokaissut joskus kassalla, että ompa kaunis tyttö (kassaneiti), ja mieheni on vain sitten tytölle myöhemmin sanonut, että minä, hänen vaimonsa, on hänen silmissään kaunein nainen.

Tietysti olen pohtinut, onko sekään hyvä, että ylipäänsä puhuu yhtään mitään kenenkään ulkonäöstä. Vaikka olisikin tosi kaunis. Minun mielestäni jokaisessa on jotakin hyvää, en koskaan katso ketään, edes koditonta alkoholistia, ja ajattele, että "ompas ruma".

Mutta puhutaan mieluummin hyvää kuin pahaa.

Kysyin eilen myös vanhemmalta lapselta, puhuuko isänsä muutenki pahaa minusta, ja lapsen eleistä huomasin, että ei halunnut myöntää näin olevan. Exä ei tajua, että haukkumalla minua, lapsille rakasta äitiään, hän voi vain aiheuttaa sen, että lapset eivät kohta arvosta isäänsä.

Lapsille surullista jos joutuvat kuuntelemaan kun isänsä mollaa toisia. Se voi myös ehkä vaikuttaa lasten itsetuntoon, en tiedä arvosteleeko lapsiakin samalla tavalla...eivät ainakaan ole kertoneet.

Mutta, tosiaan, jos aikuiset näin huonosti käyttäytyvät, niin miten voimme vaatia lapsilta parempaa?

Vaikka joskus voi olla näin, että lapsetkin osaavat paremmin käyttäytyä, kuin aikuiset. Aikoinaan kun omat kaksi vanhinta lasta olivat ihan pieniä, asui yläkerrassa yh-äiti, joka aina huusi ja kiros lapsiaan olemaan hiljaa, kun olivat kotonaan.

Kerran sitten omat lapseni nukkuivat rattaissa ulkona.

Tämä äiti ja hänen poikansa kävelivät ohi. Tämä äiti puhua kailotti kovaan ääneen ja pojat puhuivat melkein kuiskaten ja sanoivat äidilleen, että vauvat nukkuu. Äitiä ei kiinnostanut, vaan jatkoi kovaäänistä möykkäämistään.

Olin ihmeissäni miten hyväkäytöksisiä nuo pojat olivat. Ja surullinen heidän puolestaan, millainen äiti heillä oli.

Ap

Vierailija
15/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Äitini nyt 80v on niin kauan kuin muistan arvostellut ihmisten vaatteita, tapoja, työpaikkoja, asuntoja ja ihan kaikkea mahdollista.

Miten noilla ihmisillä rypyt, suonikohjut, valesokkelitalot jne.?

Vierailija
16/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Sama juttu. Myös minua arvostellut, koskaan ei ole kehunut mutta ne negatiiviset asiat huomioitu heti. Sisarukseni erinomaisuutta korostanut aina minulle. Luulen ja tiedänkin että mielenterveysongelmani ja syömishäiriö liittyy tuohon. Nuorempana en minäkään tajunnut että ei se normaalia ole. Nyt tajuan miten epävakaassa ympäristössä olen joutunut kasvamaan joka aiheuttanut minulle sen että en pidä itseäni minään, en usko että pärjään tai onnistun missään.

Vierailija
17/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin aika erikoista että joitakin aikuisia kiinnostaa toisten ulkonäöt noin paljon? Luulisi heillä olevan edes jotain parempaa tekemistä, jotain ei-ulkonäkökeskeisiä harrastuksia jne.

On tosi outoa. Mutta oli myös tosi outoa, kun lapsi sanoo 3 vuotiaana olet läski äidille. Ymärtämättä mitä sana tarkoitaa. Sinä perhessä jatkuvasti mies ja miehen äiti laihdutti,joten he sylisiä lapsen puhe!. Vaaka nostetin siihen lapsen äidin eteen ,kun punitsivat itseään. Mies oli kihlannut ja vihille viennyt lihavan naisen.Ja tuon pelleilyn aloitti kun lapsi aikoinaan syntyi heti äitinsä kanssa. Siitä on jo vuosia,mutta mies on itse tänä päivänä lihava ja mikään hoikka ei miehen äitikään ole.Heille ihan oikein. Hävetköön.

Vierailija
18/18 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosi outoa. Mutta oli myös tosi outoa, kun lapsi sanoo 3 vuotiaana olet läski äidille. Ymärtämättä mitä sana tarkoitaa. Sinä perhessä jatkuvasti mies ja miehen äiti laihdutti,joten he sylisiä lapsen puhe!. Vaaka nostetin siihen lapsen äidin eteen ,kun punitsivat itseään. Mies oli kihlannut ja vihille viennyt lihavan naisen.Ja tuon pelleilyn aloitti kun lapsi aikoinaan syntyi heti äitinsä kanssa. Siitä on jo vuosia,mutta mies on itse tänä päivänä lihava ja mikään hoikka ei miehen äitikään ole.Heille ihan oikein. Hävetköön.

Entäs lyhyet vanhemmat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi