Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat päätti sitten mitä tahdon joululahjaksi

Vierailija
20.12.2014 |

Olivat päättäneet, että tahdon kannettavan tietokoneen ja tietenkin saan kaikkea turhaa krääsää monen sadan euron edestä. Itse olisin tahtonut pöytäkoneen, enkä mitään muuta krääsää. Pöytäkoneen siksi, että pystyisin pelaamaan sillä ja voisin tarvittaessa päivittää osia parempiin.
Vanhempani perustelevat kannettavaa sillä, että olen menossa ammattikorkeaan ensi syksynä. Mä en edes tahdo opiskella pidemmälle, vaan aion valmistuttuani mennä töihin. Jos nyt kuitenkin menen ammattikorkeaan, niin voin varmasti ostaa jonkun halvan paskaläppärin itse, jolla pystyy kirjoittamaan muistiinpanoja.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinä kiitollinen. Myy kannettava joulun jälkeen ja osta omat koneesi.

Vierailija
2/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhempasi eivät halua että pelaat ympäri vuorokauden. Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskiainen

Vierailija
4/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:56"]Oletpas sinä kiitollinen. Myy kannettava joulun jälkeen ja osta omat koneesi.
[/quote]
no sillä krääsän hinnalla voisi ostaa hyvän pöytäkoneen.

Vierailija
5/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen mitä saat. Opiskelijana huomaat, miten pieneen täytyy tyytyä. Ja kannettava on kätevä kun opiskelee. Vanhempani sen minulle ostivat kun lähdin ammattikorkeaan. Kiitollinen olen kaikesta mitä olen saanut. Saisit hävetä.

Vierailija
6/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:59"]

Ole onnellinen mitä saat. Opiskelijana huomaat, miten pieneen täytyy tyytyä. Ja kannettava on kätevä kun opiskelee. Vanhempani sen minulle ostivat kun lähdin ammattikorkeaan. Kiitollinen olen kaikesta mitä olen saanut. Saisit hävetä.

[/quote]

Ap juuri sanoi, ettei aio opiskella pitemmälle.

Vierailija
7/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien lahjan saaja on saanut päättää mitä hänelle annetaan? :D hei se on lahja, ostaja saa valita ihan mitä tahtoo.

Vierailija
8/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono rovo

Vierailija
9/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:02"]

Mistä lähtien lahjan saaja on saanut päättää mitä hänelle annetaan? :D hei se on lahja, ostaja saa valita ihan mitä tahtoo.

[/quote]

Kyllä minä olen kysynyt lahjansaajan mielipidettä, jos olen jotain kallista lahjaa ostamassa. Kurjaa se on kummallekin, jos lahja ei ole mieleinen. Jotain kympin parin juttuja olen sitten ostanut ihan oman mielen mukaan.

En minäkään pitäisi, jos joku ostaisi minulle lahjaksi oman hevosen tai ison huonekalun.

Vierailija
10/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävän kiittämätön kakara. Tukehdu läppäriis.

Vierailija
11/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta vielä kovin kypsältä, mutta vanhempasi vaikuttavat ihan järkeviltä. Ole kiitollinen kun saat niin hienon lahjan, sille tulee varmasti paljon kaikenlaista käyttöä.

Jos sun on pakko käyttää aikaasi pelaamiseen, se kyllä onnistuu varmasti myös kannettavalla.

Vierailija
12/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan samalla tavalla täällä nilittämässä, että kiittämätön kakara, jollen olisi itse saanut äidiltäni lahjoja, jotka ovat hänen mielensä mukaisia. Eivät olleen mitään kalliita tosin ja joku muu varmaan pitäisi niitä ihan kivoina, mutta minusta ne ovat rumia ja muistutus siitä, että äiti ei ole koskaan ollut kiinnostunut minusta itsestään erillisenä persoonana ja tuntemaan millainen ihminen olen, vaan olen hänelle jokin hänen oman persoonansa jatke, lemmikki, jolle voi ostaa samaa roinaa, josta hän itse pitää.

Läppärilahja on vain osoitus, että ap:n vanhemmat haluavat hänen toteuttavan heidän haaveitaan koulutuksesta.

Vierailija
13/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri ei ole ainakaan insinööri tieteitä varten

Vierailija
14/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 20:49"]Et vaikuta vielä kovin kypsältä, mutta vanhempasi vaikuttavat ihan järkeviltä. Ole kiitollinen kun saat niin hienon lahjan, sille tulee varmasti paljon kaikenlaista käyttöä.

Jos sun on pakko käyttää aikaasi pelaamiseen, se kyllä onnistuu varmasti myös kannettavalla.
[/quote]
vaan kun peruskannettava ei pyöritä läheskään kaikkia pelejä.

Vierailija
15/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:52"]

Olivat päättäneet, että tahdon kannettavan tietokoneen ja tietenkin saan kaikkea turhaa krääsää monen sadan euron edestä. Itse olisin tahtonut pöytäkoneen, enkä mitään muuta krääsää. Pöytäkoneen siksi, että pystyisin pelaamaan sillä ja voisin tarvittaessa päivittää osia parempiin. Vanhempani perustelevat kannettavaa sillä, että olen menossa ammattikorkeaan ensi syksynä. Mä en edes tahdo opiskella pidemmälle, vaan aion valmistuttuani mennä töihin. Jos nyt kuitenkin menen ammattikorkeaan, niin voin varmasti ostaa jonkun halvan paskaläppärin itse, jolla pystyy kirjoittamaan muistiinpanoja.

[/quote]

Olivatko vanhempasi kysyneet sinulta joululahjatoiveita? Mikäli ovat ja silti ovat ostaneet sinulle epämieluisia tavaroita, täytyy vaan todeta, että siinäpä vasta vanhemmat, kun sivuuttavat lapsensa toiveet. Minä en olisi voinut mentellä noin lasteni kohdalla. Yleensä kysyn lahjatoiveita, ja hankin mieluisat, mikäli minulla on niihin varaa. Ellei ole, sovitaan, että annan rahaa ja toivottu isompi hankinta tehdään sitten, kun tarvittava raha on kasassa.

Lahjathan saa usein palauttaa. Pyydä vanhemmiltasi kuitit ja käy palauttamassa ne, osta saamillasi rahoilla tarvitsemasi pöytäkone. Toinen - paljon parempi - vaihtoehto on, että koska et aio jatkaa opiskelua vaan menet töihin valmistuttuasi, rupeat säästämään pöytäkoneeseen palkkarahoistasi. 

Mitä muuta tulevaisuudensuunnitelmiisi kuuluu kuin työnhakua ja pelaamista? Oletko ottanut huomioon, että pelkällä toisen asteen koulutuksella ei työpaikka irtoa kovin helposti. Jos valmistut ammattikoulusta, työmahdollisuudet ovat sentään jonkinlaiset, mutta lukiotaustalla on ihan turha haaveilla työpaikasta nykyaikana. 

Vierailija
16/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nyt kuitenkin, että sinne ammattikorkeaan ei niin vain mennä. Pääsykokeissakin pitää pärjätä ja niihin pitää valmistautua. Omaan kouluuni pääsi 7-8 % hakijoista. Jätä pelamonen vähemmälle ja tsemppaa yo-kirjoituksiin nyt aluksi, pääsykokeisiin sitten sen jälkeen.

Vierailija
17/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules aasi ap, vanhempasi ovat viisaita ihmisiä.

Vierailija
18/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:52"]

Olivat päättäneet, että tahdon kannettavan tietokoneen ja tietenkin saan kaikkea turhaa krääsää monen sadan euron edestä. Itse olisin tahtonut pöytäkoneen, enkä mitään muuta krääsää. Pöytäkoneen siksi, että pystyisin pelaamaan sillä ja voisin tarvittaessa päivittää osia parempiin. Vanhempani perustelevat kannettavaa sillä, että olen menossa ammattikorkeaan ensi syksynä. Mä en edes tahdo opiskella pidemmälle, vaan aion valmistuttuani mennä töihin. Jos nyt kuitenkin menen ammattikorkeaan, niin voin varmasti ostaa jonkun halvan paskaläppärin itse, jolla pystyy kirjoittamaan muistiinpanoja.

[/quote]

Olivatko vanhempasi kysyneet sinulta joululahjatoiveita? Mikäli ovat ja silti ovat ostaneet sinulle epämieluisia tavaroita, täytyy vaan todeta, että siinäpä vasta vanhemmat, kun sivuuttavat lapsensa toiveet. Minä en olisi voinut mentellä noin lasteni kohdalla. Yleensä kysyn lahjatoiveita, ja hankin mieluisat, mikäli minulla on niihin varaa. Ellei ole, sovitaan, että annan rahaa ja toivottu isompi hankinta tehdään sitten, kun tarvittava raha on kasassa.

Lahjathan saa usein palauttaa. Pyydä vanhemmiltasi kuitit ja käy palauttamassa ne, osta saamillasi rahoilla tarvitsemasi pöytäkone. Toinen - paljon parempi - vaihtoehto on, että koska et aio jatkaa opiskelua vaan menet töihin valmistuttuasi, rupeat säästämään pöytäkoneeseen palkkarahoistasi. 

Mitä muuta tulevaisuudensuunnitelmiisi kuuluu kuin työnhakua ja pelaamista? Oletko ottanut huomioon, että pelkällä toisen asteen koulutuksella ei työpaikka irtoa kovin helposti. Jos valmistut ammattikoulusta, työmahdollisuudet ovat sentään jonkinlaiset, mutta lukiotaustalla on ihan turha haaveilla työpaikasta nykyaikana. 
[/quote]
Ammattikoulusta valmistun ja todennäköisesti tällä alalla työllistyy.

Vierailija
19/19 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:44"]Muista nyt kuitenkin, että sinne ammattikorkeaan ei niin vain mennä. Pääsykokeissakin pitää pärjätä ja niihin pitää valmistautua. Omaan kouluuni pääsi 7-8 % hakijoista. Jätä pelamonen vähemmälle ja tsemppaa yo-kirjoituksiin nyt aluksi, pääsykokeisiin sitten sen jälkeen.
[/quote]
vaan kun en tahdo ammattikorkeaan tai yliopistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän