Lapsiperhe lastenvanuissaan, osti isoa tölkkiä olutta ja siiderin.
Tuli heti mieleen että mikähän ongelma heillä on ja eivätkö he tajua ettei alkoholi ole sopivaa vauvaperheelle. Melkein huomautin asiasta kassajonossa, mutta sitten hillitsin itseni.
Kommentit (70)
Uskovaisille pitäisi perustaa omat kaupat.
Minä katselen aina mitä muut ostaa. Läskit ostaa leivoksia, kakkuja, kinkkuja vaikkei ole joulu. Litra tolkulla limsoja...
Harmaan väriset ihmiset ostaa tiskillä kolme askia röökiä.
Kaupassa oppii myös tuntemaan alkoholistit. Taitavat alkoholistit ostavat lähiseudun eri kaupoista mietonsa, ettei epäilys herätä. He varjelevat kaikella pientä salaisuuttaan pullossa. Joskus se särkyy ja kaikki valuu kuulolle. Silloin minä olen paikalla.
Ihan normaali aikuinen minustakin kasvoi, vaikka vanhemmat joivat silloin tällöin siiderin/kaljan tai kaksi, saunassa tai esim. elokuvaa katsellessa..
Ennemminkin tiedän nyt hyvän alkoholinkäytön rajat, eri asia olisi ollut jos olisivat oikeasti ryypänneet.
Naurattaa...viime vuonna juhannuksena. Menin siskoni, hänen miehensä ja heidän vauvansa kanssa ABC:lle ostamaan jätskiä ja muuta herkkua. Ostin YHDEN garagen, siskoni miehineen jätskiä, mentiin ulos nauttimaan lämpimästä kelistä. Siskoni ja hänen miehensä nauttivat jäätelöistään, puuhasivat jätskipapereiden kanssa kauempana ja minä aukasin sen yhden ainoan garagen parkkiksella. Vahdin heidän vauvaansa sen aikaa. Voi luoja sitä paheksuvat tuijotuksen määrää, yksi meinasi ajaa kolarin pysäköityihin autoihin, kun oli pakko oikein jäädä tuijottamaan paheksuvasti. Se oli ainut garage, tai alkoholijuoma, mitä join koko jussina. Eikä muksu edes ollut minun.
Mieheni kävi eilen kaupassa ostamassa korvikemaitoa ja pari olutta. Sanoinkin jo kotona ennen kuin lähti, että siellä varmaan ihmset kyylää paheksuvasti :D Oikeassa olin siis..
TÄmän takia en ikinä osta alkoholia jos olen vauvan kanssa liikenteessä vaikka ne tulisi mun miehelle, koska ahdistaa muiden ihmisten kyyläys.
Mua tuttu kassa mulkoili, kun ostin 4 pulloa olutta ja todellakin mun annos on noin kaksi pulloa olutta VUODEN aikana. Tiesi et mulla kotona kaksi koululaista. Jotain rajaa sentään ja no saanpa ruokani ja olueni Prismasta ja kukaan ei mulkoile. Tämä sama kassa järkyttyi, kun lapseni kulki ekalla luokalla koulumatkansa yksin ja rauhallisella alueella asutaan.
Kaikki vitun kyylät ällöttää jotka on puuttumassa muiden normaaliin elämään. No olkoon lähikauppa ilman rahojani.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:05"]
Mieheni kävi eilen kaupassa ostamassa korvikemaitoa ja pari olutta. Sanoinkin jo kotona ennen kuin lähti, että siellä varmaan ihmset kyylää paheksuvasti :D Oikeassa olin siis..
TÄmän takia en ikinä osta alkoholia jos olen vauvan kanssa liikenteessä vaikka ne tulisi mun miehelle, koska ahdistaa muiden ihmisten kyyläys.
[/quote]
Eli tiedostat miten väärin teet. Ei lapsiperheen aikuisen pidä juoman alkoholia! Miksi toimit vastoin omaatuntoasi?
Ap
Minä laitan yleensä miehen tai ystävät ostamaan alkoholini tai sitten vaihtelen kauppoja, koska tiedostan miten muut tuijottavat ostoksiani.
Alkoholia on kuitenkin saatava.
NE VARMAA VETI HIRVEET PERSEET. ei ssssssssssssss, kyllä pitäisi tämä lailla kieltää.