Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mainosposti jaetaan suoraan roskiin - Minne voi valittaa?

Vierailija
20.12.2014 |

En löytänyt googlettamalla vastausta, mutta eiköhän AV:lla joku tiedä. Pahoittelut jo etukäteen pitkästä avautumisesta.

Eli asumme kerrostaloasunnossa. Meidän rapussamme suurimmalla osalla asukkaista on "Ei mainoksia"-kyltit ovessa, mutta meillä ei. Kaiken järjen mukaan meille siis jaettaisiin mainospostit. Niinä arkipäivinä, kun tulee "oikeaa" postia, tulee joskus mukana mainoksia (lähialueen ruokakauppojen mainoslehtiset). Jo parin vuoden ajan olen huomannut, että mainospostin jakaja, joka jakaa postia joinakin arki-iltoina ja lauantaisin, vie mainokset suoraan roskakatoksemme paperinkeräyslaatikkoon. Joskus näen siis isot pinot mainoksia rappukäytävän rappujen alla ja sitten nämä samat avaamattomat isot pinot löytyvät taloyhtiön roskiksestamme.

On pitänyt jo useaan kertaan valittaa jonnekkin asiasta, mutta aina olen ajatellut, ettei se nyt niin tärkeää ole. Emme me tarvitse mainoksia, mutta joskus niitä on kiva selailla. Lelulehdet kävin kyllä lapsille hakemassa sieltä paperiroskiksesta (tiedän, hyi).

Eniten tässä asiassa ärsyttää siis se, että joku on jo pari vuotta saanut palkkaa mainostenjaosta, vaikka todellisuudessa käy heittämässä koskemattomat mainokset roskiin. Moni tunnollinen ihminen varmasti olisi tuota lisätienestiä vailla ja hoitaisi mainostenjaon kunnolla. Ja noita mainoksia on paljon (varmaan koko asuinalueelle), joten paperiroskis on aina täynnä.

Eli minne tästä mainostenjakajan toiminnasta voi valittaa? 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:19"]

Mä kävin kerran käräyttämässä yhden samanlaisen tyypin suoraan sille kauppiaalle, jonka mainoksia heitettiin suoraan paperinkeräykseen. Tuloksena oli muutaman vuoden mainostenjakotyö, joka oli koululaiselle kuin lottovoitto. 500 mainosta, palkka 50mk. Reilun parin tunnin työ.

[/quote]

Mekin tehtiin lapsena sama homma eli käräytettiin se jakaja / jakelufirma (olivat heittäneet muutaman kuukauden ajan kaikki mainokset paperiroskikseen suoraan, vaikka alaovet olivat auki) ja saimme niiltä kauppiailta mukavia pikku tavarapalkintoja lahjaksi.

Vierailija
22/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:07"]

Täälläkin tietyillä asunalueilla (huonommilla) näkyy rappukäytävässä isoja pinoja aamulehteä tai juuri mainoksia :D

[/quote]

Jakelufirmat tuovat ne rappuihin, josta jakelija ne nappaa ja lähteen jakamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjexillä ainakin ne hakee pois jakamatta jääneet pois ja seuraavalla kerralla tuo sitten vähemmän jaettavaa.

Vierailija
24/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:26"]

Tähän vaan palautetta huijarijakajaa säälimättä niin saadaan tunnolisempi jakaja tilalle(on näitä veijareita ollut ennenkin):

http://hjex.fi/jakelupalaute/ Saatpahan siinä sädekehää kun soitat ilmiantopuhelimeen niin että joku Burkina Fason tason palkoilla juokseva lehdenjakaja saa potkut vähäisestäkin työmarkkinatuen kovalla työllä hankitusta lisästään. Mieti itse miten usein ja miten mota kiloa mainoksia toimittaisit talouksiin 150/kk. !

[/quote]

Vierailija
25/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 150 e. /kk

Vierailija
26/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:26"]

Tähän vaan palautetta huijarijakajaa säälimättä niin saadaan tunnolisempi jakaja tilalle(on näitä veijareita ollut ennenkin):

http://hjex.fi/jakelupalaute/ Saatpahan siinä sädekehää kun soitat ilmiantopuhelimeen niin että joku Burkina Fason tason palkoilla juokseva lehdenjakaja saa potkut vähäisestäkin työmarkkinatuen kovalla työllä hankitusta lisästään. Mieti itse miten usein ja miten mota kiloa mainoksia toimittaisit talouksiin 150/kk. !

[/quote]
[/quote]

"Kovalla työllä hankitusta lisästään", kun toimittaa mainokset suoraan roskiin? Sinä et taida tietää työnteosta mitään. Eihän toi palkka varmaan kummoinen ole, mutta jos ei töitään tee, ei mun mielestä ansaitse palkkaa ollenkaan.

Vierailija
27/53 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 19:59"]Itse en kyllä (vielä) ole noin tehnyt,mutta mainospostin jakajana uskon kyllä tietäväni tämän työn ja sen ansiot sinua paremmin. Se oli nyt vain  jonkun protestireaktio.

On muuten älyttömän turhauttavaa niputtaa ilotulitusmainoksia vietäväksi  vanhusten palveluasuntoalueelle  ja Kultakellon mainoksia työttömien lähiöihin jne. Varmaan on monta ostajaa niille tuotteille siellä!

Työtä olisi ihan riittävästi jo pelkässä lehdessä, ilman sitä usein lähes pienen puhelinluettelon paksuista mainosnippua.Täytyisi ainakin se 300 euroa saada neljän päivän työviikosta/kk. Kokeile itse (jos kuntosi kestää), niin sitten tiedät.  Jakajahan vei sitäpaitsi roskiin pelkät mainokset,vaan  ei lehteä.
[/quote]

Anteeksi epäselvyyteni, myös se lehti on siellä roskissa.
Ja uskon kyllä, ettei tuo työ mitään herkkua ole. Uskon myös, että on olemassa ihmisiä, jotka sen kuitenkin tekisivät rehellisesti ja kuten työnantajan kanssa on sovittu. Parin vuoden mittaiseksi venynyt "protestireaktio" tuntuu vähän liioitellulta.
-Ap

Vierailija
28/53 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis  ,ettei  ko. jakopiirissä ei KAHTEEN VUOTEEN kukaan ole saanut edes  lehteään?

Vierailija
29/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä (vielä) ole noin tehnyt,mutta mainospostin jakajana uskon kyllä tietäväni tämän työn ja sen ansiot sinua paremmin. Se oli nyt vain  jonkun protestireaktio.

On muuten älyttömän turhauttavaa niputtaa ilotulitusmainoksia vietäväksi  vanhusten palveluasuntoalueelle  ja Kultakellon mainoksia työttömien lähiöihin jne. Varmaan on monta ostajaa niille tuotteille siellä!

Työtä olisi ihan riittävästi jo pelkässä lehdessä, ilman sitä usein lähes pienen puhelinluettelon paksuista mainosnippua.Täytyisi ainakin se 300 euroa saada neljän päivän työviikosta/kk. Kokeile itse (jos kuntosi kestää), niin sitten tiedät.  Jakajahan vei sitäpaitsi roskiin pelkät mainokset,vaan  ei lehteä.

Vierailija
30/53 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:10"]Tarkoitatko siis  ,ettei  ko. jakopiirissä ei KAHTEEN VUOTEEN kukaan ole saanut edes  lehteään?
[/quote]
Siis sitä ilmaisjakelusanomalehteä? Alle kymmenen kertaa viimeisen kahden vuoden aikana se on tullut. Hesari tulee siis aamulla normaalisti.

Vierailija
31/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ja se on sikatörkeetä et et työntekijä saa palkkansa tekemättömästä työstä. Sellaset "duunarit" pitäs viedä saunan taa ja tehdä mitä täytyy sellasille.

Vierailija
32/53 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:10"]Tarkoitatko siis  ,ettei  ko. jakopiirissä ei KAHTEEN VUOTEEN kukaan ole saanut edes  lehteään? [/quote] Siis sitä ilmaisjakelusanomalehteä? Alle kymmenen kertaa viimeisen kahden vuoden aikana se on tullut. Hesari tulee siis aamulla normaalisti.

[/quote] Sinä tapauksessa ongelma on työntekijän ja työnantajan (lehtitalon) välinen ja se on selvitettävä paikallisesti. Omassa piirissäni jakeluhuomautus tulee kyllä helposti jos yhdenkään osoitteen jättää väliin ja jakopäivistä pidetään myös tarkasti kiinni.

Joka tapauksessa  ,kun  työpäiviä kertyy jakajille n. neljä viikossa ,niin palkalla pitäisi saada enemmän ja sen pitäisi vähän tilillä näkyäkin.

Mainos- ja ilmaislehtien jakajan kuukausipalkka hupenee kokonaan esim. siihen , jos sillä ostaa ihan tavalliset kengät ja sen lisäksi normaalin viikonlopun ruokakassin yhdelle hengelle.

Sellainen   palkka on melko kohtuuton kun ottaa huomioon ,että kuukaudessa joutuu käsittelemään satoja kiloja lehtiä ja ajamaan pyörällä  n.80 km säässä kuin säässä ja kuljettamaan n.20 kiloa postia  / jakokierros asiakkaille talouksiin.

Niin halvalla työtä ei pitäisi maassamme teettää kenelläkään. Monet vain joutuvat tekemään,että että pysyisivä edes jotenkin ´leivän syrjässä kiinni´.

Se työttömille luvattu 300e ansio  (työmarkkinatuen päälle) pitäisi mielestäni siitä kyllä  saada ihan  kokonaan.

Mainostoimistoilla olisi kyllä varaa siihen -ilman että ne siihen kaatuisivat.

Vierailija
33/53 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille jakajille maksetaan tunti palkaa luokkaa 4-8 €. Ei siinä paljoa kiinnosta yksittäisiä lehtiä kerrroksiin jakaa, oten sen talon lehdet automaattisesti roskiin

Vierailija
34/53 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kylmästi roskiin noilla liksoilla.

Vierailija
35/53 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene itse jakaan 4 €/h ja puhu sitten saunan taa menosta

Vierailija
36/53 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä viimeisimmät kommentoijat (esim. 41, 42, 43) sitä mieltä, että jos työstä maksetaan huonosti, sen saa tehdä huonosti?

Vierailija
37/53 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakeluhuomautus on helposti kierrettävissä. Kun alkaa uuden piirin jättää aina muutaman talon jakamatta kunnes kaikki talot olleet muutaman kerran jakamatta. Tässä vaiheessa yleensä valittaa ne, jotka mainokset haluavat. Sitten vaan jakaa aina ne luukut ja muihin miten kulloinkin huvittaa ja roskiin niin pljonkuin omatunto sallii.

Vierailija
38/53 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä työ pitää pääsääntöiseti huonollakin palkalla hoitaa. Mutta kun ollaan näissä mainostenjakelussa siinä tilanteessa jossa voidaan puhua jo hyväksikäytöstä ja alle minimipalkoista. Saat sen tasoista työtä mitä maksat, tuskin mitään super säntillisyyttä voidaan edes olettaa

Vierailija
39/53 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen Lidlin ssivuilta käynyt tekemässä ilmoituksen etten ole saanut mainosta

Vierailija
40/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille jakajalle? Tarvii heti olla valittamassa kaikkialle.