Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mainosposti jaetaan suoraan roskiin - Minne voi valittaa?

Vierailija
20.12.2014 |

En löytänyt googlettamalla vastausta, mutta eiköhän AV:lla joku tiedä. Pahoittelut jo etukäteen pitkästä avautumisesta.

Eli asumme kerrostaloasunnossa. Meidän rapussamme suurimmalla osalla asukkaista on "Ei mainoksia"-kyltit ovessa, mutta meillä ei. Kaiken järjen mukaan meille siis jaettaisiin mainospostit. Niinä arkipäivinä, kun tulee "oikeaa" postia, tulee joskus mukana mainoksia (lähialueen ruokakauppojen mainoslehtiset). Jo parin vuoden ajan olen huomannut, että mainospostin jakaja, joka jakaa postia joinakin arki-iltoina ja lauantaisin, vie mainokset suoraan roskakatoksemme paperinkeräyslaatikkoon. Joskus näen siis isot pinot mainoksia rappukäytävän rappujen alla ja sitten nämä samat avaamattomat isot pinot löytyvät taloyhtiön roskiksestamme.

On pitänyt jo useaan kertaan valittaa jonnekkin asiasta, mutta aina olen ajatellut, ettei se nyt niin tärkeää ole. Emme me tarvitse mainoksia, mutta joskus niitä on kiva selailla. Lelulehdet kävin kyllä lapsille hakemassa sieltä paperiroskiksesta (tiedän, hyi).

Eniten tässä asiassa ärsyttää siis se, että joku on jo pari vuotta saanut palkkaa mainostenjaosta, vaikka todellisuudessa käy heittämässä koskemattomat mainokset roskiin. Moni tunnollinen ihminen varmasti olisi tuota lisätienestiä vailla ja hoitaisi mainostenjaon kunnolla. Ja noita mainoksia on paljon (varmaan koko asuinalueelle), joten paperiroskis on aina täynnä.

Eli minne tästä mainostenjakajan toiminnasta voi valittaa? 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 siis Ap

Vierailija
2/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt samaa! Meidänkin roskiksessa on isoja nippuja jakamattomia mainoksia. Tietenkin voisi vain kohautella olkiaan, mutta jos kaikki aina tekee niin, hukumme paskaan ja jätteeseen lopulta. Olen itsekin ollut saamaton asian suhteen, mutta kiitos ap kun otit asian esille. Esim. jakelufirman nimi voisi löytyä niistä ilmaislehdistä/mainoksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa se jakelu, kai siinä joku ilmaislehti jaetaan samalla? Ja sinne sitten yhteyttä.

Vierailija
4/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tietyillä asunalueilla (huonommilla) näkyy rappukäytävässä isoja pinoja aamulehteä tai juuri mainoksia :D

Vierailija
5/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Turussa Turku-palvelu Oy, googlaa kaupunkisi nimi ja ilmaisjakelu, jo löytyy firma.

Vierailija
6/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 15:57"]

En löytänyt googlettamalla vastausta, mutta eiköhän AV:lla joku tiedä. Pahoittelut jo etukäteen pitkästä avautumisesta.

Eli asumme kerrostaloasunnossa. Meidän rapussamme suurimmalla osalla asukkaista on "Ei mainoksia"-kyltit ovessa, mutta meillä ei. Kaiken järjen mukaan meille siis jaettaisiin mainospostit. Niinä arkipäivinä, kun tulee "oikeaa" postia, tulee joskus mukana mainoksia (lähialueen ruokakauppojen mainoslehtiset). Jo parin vuoden ajan olen huomannut, että mainospostin jakaja, joka jakaa postia joinakin arki-iltoina ja lauantaisin, vie mainokset suoraan roskakatoksemme paperinkeräyslaatikkoon. Joskus näen siis isot pinot mainoksia rappukäytävän rappujen alla ja sitten nämä samat avaamattomat isot pinot löytyvät taloyhtiön roskiksestamme.

On pitänyt jo useaan kertaan valittaa jonnekkin asiasta, mutta aina olen ajatellut, ettei se nyt niin tärkeää ole. Emme me tarvitse mainoksia, mutta joskus niitä on kiva selailla. Lelulehdet kävin kyllä lapsille hakemassa sieltä paperiroskiksesta (tiedän, hyi).

Eniten tässä asiassa ärsyttää siis se, että joku on jo pari vuotta saanut palkkaa mainostenjaosta, vaikka todellisuudessa käy heittämässä koskemattomat mainokset roskiin. Moni tunnollinen ihminen varmasti olisi tuota lisätienestiä vailla ja hoitaisi mainostenjaon kunnolla. Ja noita mainoksia on paljon (varmaan koko asuinalueelle), joten paperiroskis on aina täynnä.

Eli minne tästä mainostenjakajan toiminnasta voi valittaa? 

[/quote]

Ihan oikein tekee tyyppi. Nyt kun saisi vielä niiden mainosten tekemisenkin loppumaan niin niitä ei sinne roskikseenkaan tarvitse heittää

Vierailija
7/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaute osoitetaan joko jakelufirmalle, jonka yhteystiedot löytynevät nipussa olevasta ilmaisjakelulehdestä, tai sitten jokaiselle mainostajalle yksitellen. Esim. Lidlin viikottaisen mainoksen puuttumisesta voi jättää palautetta Lidlin omilla nettisivuilla.

Vierailija
8/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:05"]

Mä oon miettinyt samaa! Meidänkin roskiksessa on isoja nippuja jakamattomia mainoksia. Tietenkin voisi vain kohautella olkiaan, mutta jos kaikki aina tekee niin, hukumme paskaan ja jätteeseen lopulta. Olen itsekin ollut saamaton asian suhteen, mutta kiitos ap kun otit asian esille. Esim. jakelufirman nimi voisi löytyä niistä ilmaislehdistä/mainoksista.

[/quote]

Mitä sä horiset? Hukut jätteisiin ihan samalla tavalla jos sinulle jaetaan mainoksia ja sinä heität ne roskiin. Nyt jakaja vaan heittää ne suoraan roskiin. Katsos niitä mainoksia tehdään sama määrä jaettiin niitä tai ei. 

Vierailija
9/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella löydät varmaankin alueesi ilmaisjakelusta vastaavan toimijan (esim. "ilmaisjakelu Turku"). Sivuilta  yhteystiedot, johon voit ottaa yhteyttä. Nämä ilmaisjakelufirmat toimivat niin, että lähettävät jakajalle lehdet nipuissa, jakelija lajittelee ne ja jakaa alueensa osoitteisiin. Jakelufirmoilla on yhteistyökoteja, jotka tarkkailevat postin jakamista (eli onko tullut vai ei) ja ilmoittavat firmalle. Ilmeisesti teidän yhtiössänne ei tällaista ilmoittajaa ole kun on jo pitkään jatkunut. Tämä jakaja tekee varmaankin niin, että jakaa osaan koteja tai jopa ei mihinkään ja heittää lehdet roskiin. Jakeluyrityshän ei voi mitenkään tietää, onko lehdet jaettu oikeaoppisesti, mikäli heille ei asiasta ilmoita. Toivottavasti löydät yrityksen, johon ottaa yhteyttä.

Vierailija
10/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kerran käräyttämässä yhden samanlaisen tyypin suoraan sille kauppiaalle, jonka mainoksia heitettiin suoraan paperinkeräykseen. Tuloksena oli muutaman vuoden mainostenjakotyö, joka oli koululaiselle kuin lottovoitto. 500 mainosta, palkka 50mk. Reilun parin tunnin työ.

Vierailija
11/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan valitin Helsingissä mainostenjakofirmalle, koska meille ei tullut mainoksia. Johtui siitä, että meidän ulko-ovi oli kummassa paikassa, ettei jakaja sitä löytänyt. Valitin puhelimella ja myös kirjallisesti, karttapiirroksen kera. Kerran tavoitin jakajan, jonka talutin ovellemme. Lupasi tuoda jos muistaa. Ei muistanut.

Siskoni kehitti tästä sketsihahmotelman, jossa valitan Karpolle, etten ole saanut minulle kuuluvia mainoksia. Korvauksena Karpo toisi minulle kaikki viimeisen viiden vuoden aikana ilmestyneet mainokset :-)

Vierailija
12/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakelupalaute.fi

Vierailija
13/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Taisin löytää oikean yrityksen (HJEX täällä espoossa?). Ehkä kuitenkin jatkan saamattomuuttani vielä hetken, ettei kukaan saa potkuja näin joulun alla.

-Ap

Vierailija
14/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuhesaria olen jakanut opiskeluaikoina. Riistotyötä, ei yölisää ja palkka maksettiin neljän jakotunnin mukaan 02-06. Esim. Sittarin ja prisman mainokset kuului jakoon välillä ja niitä ei yksinkertaisesti ehtinyt toimittaa kaikille tuossa ajassa. Eli kyllä, en tehnyt ilmaistyötä ja jaoin välillä suoraan roskikseen. Tärkeintä kuitenkin saada maksullinen lehti tilaajille aikataulussa. Työnantaja oli siis Itella.

Vierailija
15/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:24"]

Kiitos vastanneille. Taisin löytää oikean yrityksen (HJEX täällä espoossa?). Ehkä kuitenkin jatkan saamattomuuttani vielä hetken, ettei kukaan saa potkuja näin joulun alla. -Ap

[/quote]

HJEXin ohjeissa nimenomaan sanotaan, ettei jakamattomia lehtiä saa heittää roskiin, vaan HJEX hakee ne pois samalla kun tuo jakajalle uudet.

Vierailija
16/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:05"]

[/quote]

Mitä sä horiset? Hukut jätteisiin ihan samalla tavalla jos sinulle jaetaan mainoksia ja sinä heität ne roskiin. Nyt jakaja vaan heittää ne suoraan roskiin. Katsos niitä mainoksia tehdään sama määrä jaettiin niitä tai ei. 

[/quote]

Ehkä painosta voisi pienentää, jos olisi tieto, että suurin osa mainoksista jää jakamatta muutenkin.

Vierailija
17/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:07"]

Täälläkin tietyillä asunalueilla (huonommilla) näkyy rappukäytävässä isoja pinoja aamulehteä tai juuri mainoksia :D

[/quote]

???? Aamulehtien tilaajat maksavat tilauksistaan, luulisi jo valittaneen asiasta...

Vierailija
18/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaan palautetta huijarijakajaa säälimättä niin saadaan tunnolisempi jakaja tilalle(on näitä veijareita ollut ennenkin):

http://hjex.fi/jakelupalaute/

Vierailija
19/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:23"]

Aikoinaan valitin Helsingissä mainostenjakofirmalle, koska meille ei tullut mainoksia. Johtui siitä, että meidän ulko-ovi oli kummassa paikassa, ettei jakaja sitä löytänyt. Valitin puhelimella ja myös kirjallisesti, karttapiirroksen kera. Kerran tavoitin jakajan, jonka talutin ovellemme. Lupasi tuoda jos muistaa. Ei muistanut.

Siskoni kehitti tästä sketsihahmotelman, jossa valitan Karpolle, etten ole saanut minulle kuuluvia mainoksia. Korvauksena Karpo toisi minulle kaikki viimeisen viiden vuoden aikana ilmestyneet mainokset :-)

[/quote]

Haha! Ihana! :D <3

Vierailija
20/53 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa.. Jakeluyritys ei välttämättä anna potkuja vaan laittaa muistutuksen, että TÄHÄN OSOITTEESEEN ERITYISHUOMIO, että lehdet toimitetaan :) Tein teininä näitä töitä ja jakelulistassa oli tällaisia huomioita välillä. Erityisesti jos oli jäänyt joku koti epähuomiossa välistä. Tahallaan en mitään jättänyt, mutta omakotitaloalueella osa taloista oli niin sekavasti enkä niin nuorena aina keksinyt, missä joidenkin talojen postilaatikot sijaitsivat.. En mikään kauhean hyvä jakaja siis ollut :D Voin kyllä tunnustaa, että kaatosateessa lehtikärryjä työnnellessä tuli mieleen, että jos työntäisi koko kärryn sisällön roskikseen. Pelotti sen verran nämä jakamattomista lehdistä ilmoittavat yhteistyökodit, että hoidin hommat kunnialla loppuun.