Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelu ulkomailla, kokemuksia?

Vierailija
20.12.2014 |

Onko kukaan täällä ollut suorittamassa tutkintoon kuuluvaa työharjoittelua ulkomailla? Mikä oli opintolinjasi, missä olit harjoittelussa ja miten prosessi eteni? Täällä eräs yliopisto-opiskelija haaveilee työharjoittelun suorittamisesta ulkomailla, toiveissa olisi löytää jokin hr-alan harjoittelupaikka. Mitenkähän vaikeaa tällaisia harjoittelupaikkoja on löytää, jos ei ole mitään aiempaa kokemusta ko. alalta? Kokemusta löytyy lähinnä asiakaspalvelusta ja hanttihommista. Johonkin Eurooppaan haluaisin päästä muutamaksi kuukaudeksi harjoittelua suorittamaan ja itsenäisesti olen ajatellut paikkaa etsiä ja sitten hakea Erasmus-apurahaa. Onkohan noista harjoittelupaikoista realistista odottaa edes mitään minimaalista palkkaa vai täytyykö pärjätä apurahoilla ja opintotuilla? Olen googlaillut jo jonkun verran eri hakusanoilla harjoittelupaikkoja, mutta vinkit olisivat silti tarpeen miten kannattaisi lähteä etenemään. Englanninkielellä mielellään pitäisi harjoittelussa pärjätä. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuubassa olin tarjoilijana. Oli ihan ok.

Vierailija
2/5 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma ! Onko aloittaja vielä langoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän yliopistossa IASTEa? Heidän kautta on useita paikkoja jaossa, moni jää täyttämättä koska ovat ensisijaisesti tekniikan alan opiskelijoille. Kannattaa käydä yliopistosi KV-toimistossa kyselemässä vinkkejä. Ja sieltä saa myös stipendin matkakuluihin, ainakin minä sain.

Mitä tein opintoihin kuuluvan harjoittelun ulkomailla, ihan suomalaisen pörssiyhtiön kautta. Opiskelin tekniikan alaa. Suomalaiset firmat maksavat kyllä jotain, tosin jos järkkäävät asunnon niin sitten palkka on useimmin joku pienempi. Itse löysin oman paikkani näiltä kevään messuilta yliopistolle jonne firmat tulevat esittelemään työmahdollisuuksia, löysin siis paikan jota hain avoimen haun kautta ja parin haastattelukierroksen jälkeen paikka oli minun. Oli erittäin hyödyllinen ja hauska kokemus.

Hyvä vinkki on katsoa noita harjoitteluraportteja yliopiston intrasivuilta, siellähän jokainen kertoo miten paikan löysi.

Vierailija
4/5 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen amkissa, ja en ole koskaan kuullutkaan tuosta järjestöstä.

Vierailija
5/5 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko jossain opiskelijasolussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi