Onko oikeasti sen arvoista, että matkustetaan puoli vuorokautta
,ja liityntäkuljetuksineen paljon pidempäänkin, johonkin Thaimaahan ja sitten viikon päästä takaisin?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 15:21"]
Mites on Hesasta Lappiin omalla autolla? Ihan yhtä hullua.
[/quote]
No niin on, siksi en lappiin lähdekään autoilemaan.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 15:19"]
,ja liityntäkuljetuksineen paljon pidempäänkin, johonkin Thaimaahan ja sitten viikon päästä takaisin?
[/quote]
Viikon takia onkin aivan järjetöntä lähteä noin kauas, kaksi viikkoa on minimi mun mielestä. Eikä se itse matkustaminenkaan niin stressaavaa ole, kun osaa asennoitua ja varautua oikein. Meillä on ensi jouluksi suunnitelmissa 3 viikon matka Thaimaahan. Ollaan parissa kolmessa eri paikassa siellä. Tämän matkan aikana nuorin lapsemmekin on vasta parivuotias. Vanhemmat lapset 10 ja 12.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:22"]
No ei mihinkään Thaimaaseen matkustaminen ole kyllä minkään arvoista, mutta itse rakastan muunmuassa Kreikkaa ja sinne kyllä matkustan pari kertaa vuodessa ja vietän 2-3viikkoa. Ihanaa ruokaa, lämpöä, kaunista luontoa, historiaa ja kulttuuria ja avoimia ihmisiä :)
[/quote]
Huomattavasti lyhyempi lentoaika, ei kyllä voi verrata.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:31"]
Mielettömän epäekologista.
[/quote]
Vitut minä siitä välitän...
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:31"]
Mielettömän epäekologista.
[/quote]
Vitut minä siitä välitän...
[/quote]
no ilmastonmuutos pilaa meidän kaikkien elämän ihan tasa-arvoisesti. välität tai et.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:31"] Mielettömän epäekologista. [/quote] Vitut minä siitä välitän... [/quote] no ilmastonmuutos pilaa meidän kaikkien elämän ihan tasa-arvoisesti. välität tai et.
[/quote]
No eipä tuo minun tekosista ole kiinni. Kiina päästää paskaa ilmakehään kohta enemmän kuin muu maailma yhteensä. Ilmastonmuutoksen "torjuminen" ei vaikuta minun valintoihini millään tavalla.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 15:21"]
Mites on Hesasta Lappiin omalla autolla? Ihan yhtä hullua.
[/quote]
Ei ole läheskään yhtä rasittavaa. Ei stressiä kellonajoista, ei jonottamista lähtöselvitykseen ja turvaturkastukseen, ei turhauttavaa odottelua kentällä, ei huonoa lentokonesapuskaa, ei ahdasta istumista, ei turbulenssia... Mielummin kiireetön automatka omassa porukassa, omaan tahtiin, taukoja ja jaloittelua tarpeen mukaan, omavalintaisia pysähtymiskohteita, sapuskaa oman maun mukaan. Jne.
[/quote]
Pidän kyllä automatkustamista huomattavasti stressaavampana, kuin lentämistä kaukomaihin. Ja minä jopa tykkään ajaa autolla muuten.
[/quote]
Tuolla edellisen tyylillä ei päästä etelästä phjoiseen puolessa vuorokaudessa edes :D, liian leppoisaa heidän menonsa.
[/quote]
Lappiin on tullut matkustettua useita kertoja yhdessä päivässä. Kyse onkin ensisijaisesti hallinnan tunteesta: on oman itsensä herra, saa pysähtyä, kun siltä tuntuu. Lentomatkustamisessa stressaavaa on juuri nuo mainitut seikat. Itselläni on hyviä ystäviä Usassa. Kävisin heidän luonaan useamminkin, jos välissä ei olisi rasittavaa Atlantin ylitystä liityntälentoineen.