Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin sitä urbaanilegendaksi, mutta...!

Vierailija
20.12.2014 |

Tänään kuulin ihan livenä kun joku luuseri totesi että kyllä hänkin veronsa maksaa työttömyyskorvauksesta, olin kuolla nauruun.. tai no, ensin itkuun, ja sitten nauruun.. olin aina kuvitellut että tuo lausahdus on lähinnä töissä käyvien vitsi jolla mollataan pummeja, mutta ei! se onkin ihan oikea ajatus, jolla nämä työkkärin sankarit selittelee mistä bussikuskien palkka koostuu:DDD

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pyrograttinen järjestelmä :-D Menehän laskemaan sitä verotusta sinne, jos osaat :-D

Vierailija
42/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:19"]

Oletko ihan tosissasi? Herranjumala, eihän sitä, mikä siinä on niin hauskaa voi selittää ihmiselle joka ei sitä tajua.  Kuvitellaanpa tilanne että sinä annat minulle ILMAISEKSI rahaa, sanotaan nyt vaikka 100 euroa, ja pyydät siitä 20 taxia varten että pääset kotiin, olenko silloin maksanut sinun taksimatkasi, vai annoitko minulle vain 80€ alunperinkin? niin.. se tässä on niin hauksaa. että tytöötömyyskorvaus koostuu verorahoista, joku muu siis maksaa 100% sinun ilmaisesta rahastasi, ja sinä maksat siitä valtiolle hieman takaisin, ja olet sitä mieltä että olet kantanut kortesi kekoon.. voi jeeesus.. ja mä en edes ole mikään talousoikeistolainen... katsotaan paljonko maksat veroa, ilman valtion tukea.. niinpä, et yhtään...

[/quote]

Niin, tää nyt on kai työttömälle ihan selvä asia ilman, että hänen nenäänsä tarvii siihen hieroa. Iso osa työttömistä on muuten maksanut veroja tuloistaan ennen työttömäksi joutumistaan, eivät he kaikki mitään ikuisia veronmaksajien elättejä ole. Samoin valtaosa opiskelijoista käy töissä ja maksaa näistä töistään - tadaa - veroja!

Kyllä sinäkin olet varmasti ikäsi aikana tältä valtiolta enemmän netonnut kuin maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:48"]

Okei, tämä näyttääkin olevan av:lla ihan yleinen näkemys että tukien verotus on verojen maksamista ihan sillä perinteisellä tyylillä. olen hämmentynyt miten hölmöjä ihmiset täällä on. Suurin osa ei ymmärtänyt pointtiani, vaan jäi jankkaamaan että kyllähän niistä maksetaankin, niin.. tiedän että maksetaan, mutta olen hämmentynyt miten tuilla elävät voivat vedota johonkin noin absurdiin asiaan, ja täysin pyrograttiseen järjästelmään.. menenpä tästä nyt laskemaan paljonko todellisuudessa maksoin veroja opintotuestani.. .over and out. 

nimim. tyrmistynyt  ap, joka ei ymmärrä heikkolahjaisten tapaa ymmärtää verotusta..

ps. ei tarvitse vastata..

[/quote]

Et viitsisi yrittää käyttää itsellesi liian vaikeita sanoja, aiheutat myötähäpeää.

Vierailija
44/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:20"]

Varmaan pointti tässä rahojen "kierrättämisessä" on se, etteivät asiat ole aina niin mustavalkoisia. Joku voi vaikka samana vuonna saada 6kk työttömyyskorvausta ja 6kk isoa palkkaa. Molemmista hän maksaa veroja, joten kokonaisverotus lasketaan vuoden päätyttyä. Ei välttämättä olisi oikeudenmukaista, jos kukaan ei maksaisi veroja näistä korvauksista, kun niidenkin saaminen on niin suuresti vaihtelevaa.

[/quote]

Ymmärrän sen oikein hyvin, että työttömyyskorvaukset ovat eri kokosia eri ihmisille, mutta jos olet maksanut veroja isosta palkastasi puoli vuotta, en usko että toteat maksavasi veroja työttömyyskorvauksesta.  Ajatus vaan on yksinkertaisesti niin sbsurdi.

ja selvennän nyt vielä, etten missään nimessä ole vastaan tukia, mielestäni ne on hino asia. Olen nostanut opintotukia ja opintolainaa, ja olen siitä kiitollinen, mutta en kuuna päivänä ajattelisi että maksoin yhteiskunnalle veroja tuona aikana, vaikka paperilla niin teinkin, käytännössä elin valtion pussista.

ap

[/quote]

Siis luuletko, etteivät työttömät ole koskaan olleet töissä, hyväpalkkaisissakin?

Vierailija
45/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja. Ennenkuin alkaa pilkata muita kannattaisi oppia kirjoittamaan. 3. luokkalainenkin kirjoittaa puhtaammin, tosin sivistyksesi taso ei jääne epäselväksi.

Vierailija
46/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:48"]

Okei, tämä näyttääkin olevan av:lla ihan yleinen näkemys että tukien verotus on verojen maksamista ihan sillä perinteisellä tyylillä. olen hämmentynyt miten hölmöjä ihmiset täällä on. Suurin osa ei ymmärtänyt pointtiani, vaan jäi jankkaamaan että kyllähän niistä maksetaankin, niin.. tiedän että maksetaan, mutta olen hämmentynyt miten tuilla elävät voivat vedota johonkin noin absurdiin asiaan, ja täysin pyrograttiseen järjästelmään.. menenpä tästä nyt laskemaan paljonko todellisuudessa maksoin veroja opintotuestani.. .over and out. 

nimim. tyrmistynyt  ap, joka ei ymmärrä heikkolahjaisten tapaa ymmärtää verotusta..

ps. ei tarvitse vastata..

[/quote]

Sun ulosanti on oikeasti tosi heikkoa, nyt näyttää siltä, että puhuit itsesi pussiin, ja siitä nolostuneena häivyt ketjusta.

- Työttömät maksavat veroa työttömyystuistaan.

- Työttömät eivät maksa tuloveroa, jos heillä ei ole tuloa. Tämäkö tässä oli se iso ongelma? Työttömällä voi kuitenkin olla tuloja, silloin he maksavat tuloveroa taulukon mukaan.

- Työttömät eivät ole nettoveronmaksajia. Nettoveronmaksajia ei ole iso osa töissäkäyvistäkään, monet töissäkäyvät saavat melko huomattavia tulonsiirtoja, vähintään lapsilisien muodossa.

Vierailija
47/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksanko minä työtön pummi sinun mielestäsi veroa, kun tankkaan autoa, jonka imemä bensa sisältää 1/3 litrahinnasta mm. Polttoaineveroa valtiolle, entä kun ostan niitä kalliita ruokia kaupasta tai vaatteeni, jousta on 24% arvonlisäveroa, jotka myyjä tilittää verottajalle.? Lopuilla hän voi edistää mm. Liiketoimintaansa, joka jää katteeksi menojen jälkeen. Kaikki me kannamme kortemme kekoon jossain muodossa. Kun te sairastutte, teidän lääkärikäyntinne maksaa työnantaja, tai käytte yksityisellä tukemassa yksityistä firmaa, minä maksan terveyskeskusmaksuni tukemaan kunnallista terveydenhuoltoa, joka ei tadaa. Olekaan ilmaista, vaan päivystyksessäkin minuutin piipahdus rokottaa n. 30€. Jostainsyystä silti minkään en laske työttömyyskorvauksistani otettavaa 20% verotuotoiksi.

Vierailija
48/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestäkin työttömyyskorvauksesta menee veroa 20% . Ei naurata, ei!

Vierailija
49/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:51"]

Vai että pyrograttinen järjestelmä :-D Menehän laskemaan sitä verotusta sinne, jos osaat :-D

[/quote]

Kas kun ei byromaaninen.

Vierailija
50/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteles näin päin. Se opiskelija voisi saada sen koko 300e itselleen, ilman mitään veroja. Mutta hänpä saakin vain 270, eli on maksanut 30e veroja. Ihan sama vaikka se raha kiertää valtiolta kunnille jne, mutta opiskelijalle itselleen hän maksaa hänelle kuuluvista rahoista veroja. Ei musta lainkaan naurettavaa tästä perspektiivistä.

Vierailija
51/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:04"]

Niistä pienistä tuista revitään tosiaan veroja, esim. opintotuki on 300€, mutta käteen jää verojen jälkeen 270... Että kyllä tässä samalla lailla maksetaan veroja, kuin työllisetkin...

[/quote]

Joo, mutta mistäs luulet sen opintotuen tulevan? AIVAN verorahoista! Et siis oikeasti maksa mitään veroja, siis sellaisia joista olisi lisää tuloa valtiolle, sillä se raha tulee valtiolta ja menee valtiolle.

[/quote]

Mistä sinä luulet palkkasi tulevan? Aivan! Muut ihmisethän sen rahan maksaa ostamalla työnantajasi palveluita suoraan tai välillisesti. Mistä heille tulee palkka? Muut ihmiset maksavat sen rahan ostamalle heidän työnantajansa palveluita suoraan tai välillisesti. Jne.

Eli siis, raha kiertää ympyrää. Et sinä sitä rahaasi itse tee.

Vierailija
52/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuessa kyse on siitä, että se on veronalaista tuloa josta pidätetään 10 % automaattisesti. Mikäli opintotuen saajalla ei ole tuloja -> eli saa nollaverokortin, niin voi tämän kortin toimittaa Kelaan jolloin saa opintotuen ilman pidätystä. 

Vierailija
53/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:04"]

Niistä pienistä tuista revitään tosiaan veroja, esim. opintotuki on 300€, mutta käteen jää verojen jälkeen 270... Että kyllä tässä samalla lailla maksetaan veroja, kuin työllisetkin...

[/quote]

Joo, mutta mistäs luulet sen opintotuen tulevan? AIVAN verorahoista! Et siis oikeasti maksa mitään veroja, siis sellaisia joista olisi lisää tuloa valtiolle, sillä se raha tulee valtiolta ja menee valtiolle.

[/quote]

Eli mielestäsi yksikään poliisi, sairaanhoitaja, tai palomies ei maksa senttiäkään veroa päätyöstään? 

Vierailija
54/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs itteään täynnä oleva työnarkomaani siellä huutelee? Eikös oo hyvä et opiskelijat saa tukea ja saadaan lisää työntekijöitä Suomeen? Heti jos ite oot syntyny kultalusikka suussa ja saanu suojatyöpaikan tarjottimella ni kannattaa huudella? Ja jos oot kaiken saanu vaikeimman kautta ni pitäis työttömiä ymmärtää (huom.ei elämäntapa). Mitäs jos joudut työttömäks ite? Mut etpä tietenkään koskaan varsinki jos suojatyö.