Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin sitä urbaanilegendaksi, mutta...!

Vierailija
20.12.2014 |

Tänään kuulin ihan livenä kun joku luuseri totesi että kyllä hänkin veronsa maksaa työttömyyskorvauksesta, olin kuolla nauruun.. tai no, ensin itkuun, ja sitten nauruun.. olin aina kuvitellut että tuo lausahdus on lähinnä töissä käyvien vitsi jolla mollataan pummeja, mutta ei! se onkin ihan oikea ajatus, jolla nämä työkkärin sankarit selittelee mistä bussikuskien palkka koostuu:DDD

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:20"]Varmaan pointti tässä rahojen "kierrättämisessä" on se, etteivät asiat ole aina niin mustavalkoisia. Joku voi vaikka samana vuonna saada 6kk työttömyyskorvausta ja 6kk isoa palkkaa. Molemmista hän maksaa veroja, joten kokonaisverotus lasketaan vuoden päätyttyä. Ei välttämättä olisi oikeudenmukaista, jos kukaan ei maksaisi veroja näistä korvauksista, kun niidenkin saaminen on niin suuresti vaihtelevaa.
[/quote]
Täh? Eikö se verokertymää ole ihan yhtä helppo tasata vuoden lopussa vaikka työttömyyskorvauksesta ei veroa maksettaisikaan?

Vierailija
2/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä saan ja mitä minun maksamani vero on, kun saan palkkiota enkä palkkaa? Voin saada samaan aikaan myös työttömyyskorvausta. Jos vero on vain toisen maksamaa veroa,niin miksi sitä maksetaan ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:48"]Okei, tämä näyttääkin olevan av:lla ihan yleinen näkemys että tukien verotus on verojen maksamista ihan sillä perinteisellä tyylillä. olen hämmentynyt miten hölmöjä ihmiset täällä on. Suurin osa ei ymmärtänyt pointtiani, vaan jäi jankkaamaan että kyllähän niistä maksetaankin, niin.. tiedän että maksetaan, mutta olen hämmentynyt miten tuilla elävät voivat vedota johonkin noin absurdiin asiaan, ja täysin pyrograttiseen järjästelmään.. menenpä tästä nyt laskemaan paljonko todellisuudessa maksoin veroja opintotuestani.. .over and out. 

nimim. tyrmistynyt  ap, joka ei ymmärrä heikkolahjaisten tapaa ymmärtää verotusta..

ps. ei tarvitse vastata..
[/quote]

Tiedätkö mitä heikkolahjainen tarkoittaa? Huomaatko itse käyttäväsi sanaa negatiivisessa tarkoituksessa lähes haukkumasanana?

Vierailija
4/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:02"]Tänään kuulin ihan livenä kun joku luuseri totesi että kyllä hänkin veronsa maksaa työttömyyskorvauksesta, olin kuolla nauruun.. tai no, ensin itkuun, ja sitten nauruun.. olin aina kuvitellut että tuo lausahdus on lähinnä töissä käyvien vitsi jolla mollataan pummeja, mutta ei! se onkin ihan oikea ajatus, jolla nämä työkkärin sankarit selittelee mistä bussikuskien palkka koostuu:DDD
[/quote]

Luuseri ja työkkärin sankari. Jopa on jollakin herrantertulla päässyt tekovaiheessa pissaa väliin.

Vierailija
5/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki ei ole ilmaista rahaa. Muutenhan se ei katkeais joillain opiskelijoilla, jos opintosuorituksia ei tule tarpeeksi.

Vierailija
6/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole ensimmäinen kerta kun joku soskun ikiasiakas kiroaa että minkä takia hänen pitää maksaa veroja kun hän ei niistä mitenkään hyödy.

Vierailija
7/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus tulee liitolta (eikö vain?). Moni työtön saa sitä enemmän kuin toiset työssäkäyvät palkkaa - ja maksavat siis myös veroa enemmän kuin työssäkäyvät.

Vierailija
8/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:02"]

Tänään kuulin ihan livenä kun joku luuseri totesi että kyllä hänkin veronsa maksaa työttömyyskorvauksesta, olin kuolla nauruun.. tai no, ensin itkuun, ja sitten nauruun.. olin aina kuvitellut että tuo lausahdus on lähinnä töissä käyvien vitsi jolla mollataan pummeja, mutta ei! se onkin ihan oikea ajatus, jolla nämä työkkärin sankarit selittelee mistä bussikuskien palkka koostuu:DDD

[/quote]

Osa meistä työttömistä ei vain yksinketaisesti ole löytänyt töitä. Turha yleistää saatanan kyrvänimijä.

Vierailija
9/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 17:08"]

Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus tulee liitolta (eikö vain?). Moni työtön saa sitä enemmän kuin toiset työssäkäyvät palkkaa - ja maksavat siis myös veroa enemmän kuin työssäkäyvät.

[/quote]

Valtio rahoittaa myös työttömyyskassojen toimintaa... Toki jäsenmaksuja peritään mutta ei ne pelkästään riitä kassojen pyörittämiseen.

Vierailija
11/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt sotkeko jukisen sektorin palkkoja työttömyyskorvauksiin, opintorahoihin yms. Palkka on vastiketta työstä.

Vierailija
12/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
13/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verothan siitä työttömyyskorvauksestakin maksetaa.

Vierailija
14/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä pienistä tuista revitään tosiaan veroja, esim. opintotuki on 300€, mutta käteen jää verojen jälkeen 270... Että kyllä tässä samalla lailla maksetaan veroja, kuin työllisetkin...

Vierailija
15/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa tyhmä. Jestas.

Vierailija
16/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niinpä, ihmettelen että mistä he luulevat sen lopun rahasumman koostuva.. ei varmaan ainakaan muiden maksamista veroista. valtio voisi poistaa sen verotuksen, laskea tukea sen verran, niin ei tarvitsisi samaa rahaa pyörittää ympyrää, ja sitten säästyttäisiin näiden talousnerojen viisauksilta..

Vierailija
17/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:04"]

Niistä pienistä tuista revitään tosiaan veroja, esim. opintotuki on 300€, mutta käteen jää verojen jälkeen 270... Että kyllä tässä samalla lailla maksetaan veroja, kuin työllisetkin...

[/quote]

Joo, mutta mistäs luulet sen opintotuen tulevan? AIVAN verorahoista! Et siis oikeasti maksa mitään veroja, siis sellaisia joista olisi lisää tuloa valtiolle, sillä se raha tulee valtiolta ja menee valtiolle.

Vierailija
18/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvauksesta läjtee 20% veroja. Et mikähän ap:n mielest täs nyt sit niin hauskaa olikaan?

Vierailija
19/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:04"]

[/quote]

Joo, mutta mistäs luulet sen opintotuen tulevan? AIVAN verorahoista! Et siis oikeasti maksa mitään veroja, siis sellaisia joista olisi lisää tuloa valtiolle, sillä se raha tulee valtiolta ja menee valtiolle.
[/quote]
Kai mä nyt sen tajuan! Jos opiskelijalle luvataan 300€: n tuki, mutta saakin käteen 270, ni kyllä sitä nyt ihan veroksi sanotaan!

Vierailija
20/54 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tosissasi? Herranjumala, eihän sitä, mikä siinä on niin hauskaa voi selittää ihmiselle joka ei sitä tajua.  Kuvitellaanpa tilanne että sinä annat minulle ILMAISEKSI rahaa, sanotaan nyt vaikka 100 euroa, ja pyydät siitä 20 taxia varten että pääset kotiin, olenko silloin maksanut sinun taksimatkasi, vai annoitko minulle vain 80€ alunperinkin? niin.. se tässä on niin hauksaa. että tytöötömyyskorvaus koostuu verorahoista, joku muu siis maksaa 100% sinun ilmaisesta rahastasi, ja sinä maksat siitä valtiolle hieman takaisin, ja olet sitä mieltä että olet kantanut kortesi kekoon.. voi jeeesus.. ja mä en edes ole mikään talousoikeistolainen... katsotaan paljonko maksat veroa, ilman valtion tukea.. niinpä, et yhtään...