Miksi psyykkisesti sairaat väsyvät helposti kaikesta?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:38"]
En minäkään jaksa jutella. En vaan jaksa. En edes yritä. Mieluummin keskityn meditaatioon ja muuhun rauhoittavaan toimintaan. Miksi edes avautua muille? Ei se auta. Itseni on minun kuitenkin ne inkkarit istutettava kanoottiin.
[/quote]
Minä luin tämän jostain psykologian kirjasta, mutta puhuminen ilman tunteiden läsnä oloa ei ole kovin tehokasta.
Toiseksekseen jos esim. jos puhuu psykologille, jonka tehtävä on pysyä tyynenä, vaikkapa seksuaalisesta hyväksikäytöstä tai jostain muusta kärsimyksestä, niin tavallaan sen tunnereaktion puuttuminen tältä toiselta ihmiseltä vääristää sitä kokemusta minusta. Tämä uhri on oppinut olemaan ilmaisematta tunteitaan ja psykologi antaa ihmisenä esimerkkiä että tunteita ei ilmaista. Sen sijaan jos näkisi vaikka rakkaan ihmisen kasvoilta heijastuksena sen kärsimyksen, mitä itse ei ole myöntänyt, niin pystyisi hyväksymään ja sanomaan itselleen että "minulle todella tehtiin vääryyttä". Esimerkiksi äiti, joka saa kadonneen lapsensa syliinsä ilmaisee myös lapselleen itkullaan ja huolellaan tälle mikä arvo lapsella on äidille.
anteeksi 25, alapeukutin vahingossa! puhut asiaa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 14:30"]
anteeksi 25, alapeukutin vahingossa! puhut asiaa.
[/quote]
No problem ;)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 12:04"]
Koska aivot tekevät kaksi kertaa enemmän töitä, kun ne pyörittävät sekä ulkoista että sisäistä stressiä samaan aikaan.
[/quote]
niinpä ja usein vielä kahdella rikkonaisella pytyllä neljänehjän sijaan.
Nelonen tarkoitti normaalilla sitä tasoa, mihin ko.hlö asettuisi ilman sairauttaan tai vammaansa tai traumaansa tai suruaan. Eli verrattuna omaan normaaliin.