Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko ajan nälkä!

Vierailija
20.12.2014 |

Olen 20v 160cm 90kg ja mulla on nälkä koko ajan. Tässä mun eilisen syömiset. Millä kannattaisi täyttää mahaa? Vettä juon 3 litraa päivässä.

aamu: kaurapuuro, 2 ruispalaa, 4rkl raejuustoa, 4 kalkkunaleikettä, sulatejuusto, 2 juustosiivua, kurkkua, banaani, 4 kiiviä

välipala: 250g maitorahka + 100g mansikkaa + 100g mustikkaa, ruispala, sulatejuusto, 3 kalkkunaleikettä, purkki tonnikalaa vedessä+raejuustoa 200g

lounas: 500g wok vihanneksia, 2 kanapihviä, täysjyväriisiä 2dl, piimää, ruispala, sulatejuuso, kurkku, avokado

välipala: 250g maitorahkaa, kuppikeitto, kaurapuuro, 2 päärynää, 3dl maustamatonta jogurttia

päivällinen: 500g wok vihanneksia, 2 kananmunaa, feta salaattia, piimää, 2 ruispalaa, sulatejuusto, kurkku, 3 omenaa

iltapala: 4 näkkäriä, sinappi, kinkkuleike, 3dl kaakaota, kuppikeitto, banaani

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä sokeria ja lisää rasvaa.

Vierailija
2/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähennä nyt alkuun ruokamäärä puoleen ja hiilareitakin minimiin. Mä oon sua läskimpi enkä ikinä jaksais ssyödä noin paljon. Olen kyllä 20 cm pidempi, mutta painavampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, kukaan ei jaksa syödä noin paljon.

Vierailija
4/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:11"]

Provo, kukaan ei jaksa syödä noin paljon.

[/quote]

Miten kuvittelet, että esim. ne 250 kiloiset on kilonsa hankkineet? 

Niinpä.

Vierailija
5/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa aterialla ja venynyt vatsalaukku huutaa tyhjyyttään. Siirrä hedelmät pois itse aterioilta ainakin aluksi ja syö vaikka puolituntia ennen ateriaa vesilasillisen kanssa. Näin nälkä ei kasva hillittömäksi ja kun vatsalaukku pienenee, nälkäkin pysyy kauemmin pois.

Vierailija
6/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:16"]Syöt liikaa aterialla ja venynyt vatsalaukku huutaa tyhjyyttään. Siirrä hedelmät pois itse aterioilta ainakin aluksi ja syö vaikka puolituntia ennen ateriaa vesilasillisen kanssa. Näin nälkä ei kasva hillittömäksi ja kun vatsalaukku pienenee, nälkäkin pysyy kauemmin pois.
[/quote]

Niin siis 1 hedelmä, ei 3 omenaa kerralla jne.

Vierailija
7/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:16"]Syöt liikaa aterialla ja venynyt vatsalaukku huutaa tyhjyyttään. Siirrä hedelmät pois itse aterioilta ainakin aluksi ja syö vaikka puolituntia ennen ateriaa vesilasillisen kanssa. Näin nälkä ei kasva hillittömäksi ja kun vatsalaukku pienenee, nälkäkin pysyy kauemmin pois. [/quote] Niin siis 1 hedelmä, ei 3 omenaa kerralla jne.

[/quote]

Lisäksi niitä hedelmiä ei kannata mättää kaksin käsin vaan esim. 2 hedelmää/päivä on ihan kohtuullinen määrä, syötynä 1 kpl/kerrallaan.

Vierailija
8/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:16"]Syöt liikaa aterialla ja venynyt vatsalaukku huutaa tyhjyyttään. Siirrä hedelmät pois itse aterioilta ainakin aluksi ja syö vaikka puolituntia ennen ateriaa vesilasillisen kanssa. Näin nälkä ei kasva hillittömäksi ja kun vatsalaukku pienenee, nälkäkin pysyy kauemmin pois. [/quote] Niin siis 1 hedelmä, ei 3 omenaa kerralla jne.

[/quote]

Olen yrittänyt pienentää ruoka määriä, onnistumatta. Olen vaan alkanut korvata epäterveelliset ruuat hedelmillä ja proteiinilla. 

AP

Vierailija
9/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:20"]

[/quote]

Olen yrittänyt pienentää ruoka määriä, onnistumatta. Olen vaan alkanut korvata epäterveelliset ruuat hedelmillä ja proteiinilla. 

AP

[/quote]

Hakeudu ravintoterapeutille ennen kuin munuaisesi poksahtaa tuolla proteiinimäärällä ja kolesteroli tukkii suonesi.

Vierailija
10/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:18"]

[/quote]

AP
[/quote]

Olet hyvällä tiellä, älä luovuta! Kokeile asteittain pienentää annoksia ja vältä runsasta vedenjuontia aterialla. Ongelmasi luultavasti on venynyt vatsalaukku, joten nälkä ei tyydyty. Onko sinulla tarve tuntea itsesi kylläiseksi aterian jälkeen? Onko taipumusta ahmimiseen?

Ota tavaksi pitää pieni tauko ja kävele vaikka keittiö ympäri, aivosi saattavat tällöin havaita, että ruokaa olikin ihan riittävästi tai pienempi annos lisää riittäisikin. Pureskele porkkanaa hetki ja mieti. Olen taistellut saman ongelman kanssa. Tsemppiä! Se 1 hedelmä-kerralla-tyyppi

Vierailija
11/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:20"]

[/quote]

AP

[/quote]

Hakeudu ravintoterapeutille ennen kuin munuaisesi poksahtaa tuolla proteiinimäärällä ja kolesteroli tukkii suonesi.

[/quote]

Olen käynyt ravitsemusterapeutilla 2 vuotta, ja lihonut siinä ajassa 35kg, mikään sen neuvoista ei ole toiminut. Kolestroli on mitattu ja se on ok.

Vierailija
12/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolita syömäsi annosmäärä

Vierailija
13/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:18"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:16"]Syöt liikaa aterialla ja venynyt vatsalaukku huutaa tyhjyyttään. Siirrä hedelmät pois itse aterioilta ainakin aluksi ja syö vaikka puolituntia ennen ateriaa vesilasillisen kanssa. Näin nälkä ei kasva hillittömäksi ja kun vatsalaukku pienenee, nälkäkin pysyy kauemmin pois. [/quote] Niin siis 1 hedelmä, ei 3 omenaa kerralla jne. [/quote]   Olen yrittänyt pienentää ruoka määriä, onnistumatta. Olen vaan alkanut korvata epäterveelliset ruuat hedelmillä ja proteiinilla.  AP [/quote] Olet hyvällä tiellä, älä luovuta! Kokeile asteittain pienentää annoksia ja vältä runsasta vedenjuontia aterialla. Ongelmasi luultavasti on venynyt vatsalaukku, joten nälkä ei tyydyty. Onko sinulla tarve tuntea itsesi kylläiseksi aterian jälkeen? Onko taipumusta ahmimiseen? Ota tavaksi pitää pieni tauko ja kävele vaikka keittiö ympäri, aivosi saattavat tällöin havaita, että ruokaa olikin ihan riittävästi tai pienempi annos lisää riittäisikin. Pureskele porkkanaa hetki ja mieti. Olen taistellut saman ongelman kanssa. Tsemppiä! Se 1 hedelmä-kerralla-tyyppi

[/quote]

Ahmimista oli aiemmin, nyt olen vaan korvannut ne terveellisillä ruuilla. Painon nousu on onneksi pysähtynyt. Mutta tälläkin ruokavaliolla tulee nälkä ja välillä repsahdan syömään ihan kunnolla.. 

AP

Vierailija
14/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:32"]

Olen käynyt ravitsemusterapeutilla 2 vuotta, ja lihonut siinä ajassa 35kg, mikään sen neuvoista ei ole toiminut. Kolestroli on mitattu ja se on ok.

[/quote]

Ja lehmät lentää. Ensi kerralla sitten parempi provo, eiks je.

Vierailija
15/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:33"]

[/quote]

Olen näin kokeillut tehdä. Pari päivää onnistun kituuttamaan ja sitten alkaa ahminta. Tarvitsen jotain kevyttä jolla täyttää mahaa. 

AP

Vierailija
16/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:32"]

[/quote]

Ja lehmät lentää. Ensi kerralla sitten parempi provo, eiks je.

[/quote]

mitä et usko? kolestrolia vai 2v ravitsemusterapeutilla käyntiä?

AP

Vierailija
17/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:43"] 

mitä et usko? kolestrolia vai 2v ravitsemusterapeutilla käyntiä?

AP

[/quote]

Yhtään mitään mitä sinä näppikseltäsi suollat.

Vierailija
18/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ei riitä siihen että vatsalaukku pienentyy. Kokeile edes viikko ja lisää hyviä rasvoja esim. lohta ruokavalioon ja paljon vihanneksia, vähän hiilareita täysjyvän muodossa. Ruisleipä on tietty hyvä mutta syöt aika paljon sitä päivässä.

Vierailija
19/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ekana kuitenkin lääkäriin? Sulla voi olla kilpirauhasen liikatoiminta kun nälkä on jatkuva. Tai vaikka insulinooma.

Vierailija
20/36 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:33"]

[/quote]

Olen näin kokeillut tehdä. Pari päivää onnistun kituuttamaan ja sitten alkaa ahminta. Tarvitsen jotain kevyttä jolla täyttää mahaa. 

AP

[/quote]

Et tarvitse kevyttä, vaan ihan ruokaa. Syöt hillittömän määrän leipää ja hedelmiä. Ne vain lisäävät nälkää, eivät poista. Vähennä niitä ja syö ruokasi normaalirasvaisena.

Jos ravintoterapeutin ohjeet lihottavat, kannattaako niitä noudattaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän