Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut maailmanlaajuisesti suurin uutinen teidän elinaikananne?

Vierailija
19.10.2021 |

Minulla lienee tsunami.

Kommentit (1189)

Vierailija
301/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elviksen kuolema

Ai niin!👍

Ja Monacon Gracen ja Dianan.

Nuo tietysti ja se, ettei Monacon Charlene ole vieläkään päässy kottiin ja harvase päivä lehdet siitä ympäri mualimoo uutisoi.

Mikähän ruhtinatarta oikein vaivaa? 🙄

Juu!😂 Hyvä kevennys on paikallaan.

Vierailija
302/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole osannut  ajatella tätä koronaa kovin kumallisena. Ei vaikuta meillä  mitään. Normaalisti ulkoilen ,käyn kaupassa  omalla autolla  muutenkin aina. En  käytä  julkisia.On omaa pihaa  ja naapureitten kanssa  jutellaan normaalisti. En ole  pelännyt  pienessä flunssassa  olevia  lastenlapsiakaam. Olen nähnyt  Aasialaisen ja  Honkonngilaise n 1968--67. pandemiat. Oli meillä sillonkin hengityskoneessa  potilaita , lähnnä  vanhoja  n. 90  vutoiai.ta., jakyllä niitä  kuoli keuhkokumeeseen, Kuoli tuttujakin. Omaiset toivat  kukkia ja suklaata minulle  olin sairaanhodon opiskelija  vielä ja tykkäsin työstäni Meillä oli  mukava osasto  ja osasotnhoitaja  koulutti ja  opetti  lisää.Melahti. Olin saksassa kun Berliin muuri  yht" äkkiä rakennettiin.. Se oli tosi synkkä aikaa Keski-Eurooppa jaettin kahtia. Itävallan ja  Italian rajalla  oli hankaluuksia  loppukesästä. Olimme autolla  matkalla Venetsiaan ja sieltä SanRemoon.Viikon olimme Wienissä. Wtc tornien  terrori-isku  vaikutti matkailun  vaikeutumiseen. ja yhden  hullnu  tekemä  joukkomurha Norjassa oli  yksin  hirveä teko kun uhritkin olivat kaikki niin nuoria.Luonnon katastrofeja tulee aina ja pandemioita. Kuolee jos on kohtalo kuolla.Nykyään on jo hoitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsunami 2004, siinähän kuoli satoja tuhansia ihmisiä.

11.9.2001 siinä kuoli muutama tuhat ihmistä.

Tsernobyl, en tiedä kuolon määriä.

Dianan kuolema 1997.

Vierailija
304/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9/11 nyt varmaan suurin, mutta nämä jääneet kotimaasta eniten mieleen

Konginkankaan linja-autoturma

Jokelan ammuskelu

Turun terrori-isku

Otsikkona on "maailmanlaajuisesti suurin uutinen teidän elinaikana".

Hyvin harva Suomessa tapahtunut asia on koskaan ylittänyt maailmanlaajuisen uutisen kynnystä. Luultavasti Suomen talvisota 1939-1940 ja ETYK 1975.

Ja nuoko tapahtuivat sinun elinaikanasi?

Kyse on siitä että pitäisi katsoa vähän Suomen rajojen ulkopuolelle, jotta olisi kyse maailmanlaajuisesta uutisesta. Kouluammuskelut, liikenneonnettomuudet tai terrori-iskut ovat harvoin ainutlaatuisia paitsi ehkä Breivikin tekemät murhat Norjassa.

Vierailija
305/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristus on ylösnoussut.

Itelläkin jöpötti tässä eräs aamu mutta avopuoliso hoiti sen asian.

Vierailija
306/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne -87 syntyneelle ole aika lailla olleet Neuvostoliiton hajoaminen, 9/11 ja sen seuraukset sekä korona.

Neljävuotias suomalainen varmaan koki Neuvostoliiton hajoamisen oikeinkin merkittävänä.

No joo joo, ihan tätä näkökulmaa ei haettu.

Vierailija
307/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristus on ylösnoussut.

Siinä varsinainen unikeko. Ei tainnut prinsessa Ruususellakaan ihan noin kauaa mennä.

Vierailija
308/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten ensimmäinen hajoamiskerta. Suurin tulee olemaan se toinen ja siis lopullinen!

Myös Jussi Halla-Luiki-Ahon pakoonluikinta herätti kovia riemuntunteita sydämessä...

Vierailija
309/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

This is a small step to a man, but a giant leap for mankind.

Vierailija
310/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

internetin synty

Vierailija
311/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinin muuri murtui kun olin ihan pieni vauva, sen jälkeen Neuvostoliiton hajoaminen on olleet isoja juttuja. Mutta suurin uutistapahtuma jonka muistan kunnolla on ehdottomasti 9/11. Tsunamin muistan myös ja estonian hämärästi. Ja toki korona kokonaisuudessaan on iso juttu, mutta se ei ole samalla lailla uutistapahtuma vaan pidemmän ajan juttu 🤔

Vierailija
312/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuban ohjuskriisi 1962 ja John F. Kennedyn murha 1963. Vaikka kummankin tapahtuman aikaan olen ollut pikkutyttö (olen syntynyt 1955), muistan aikuisten jännittyneisyyden elävästi.

Vierailija
313/1189 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freddie Mercuryn kuolema.

Onks se kuollu?

Vierailija
314/1189 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

internetin synty

Internet on oikeasti mullistanut maailman, mutta ei ole koskaan ollut iso uutinen.

Se on tullut osaksi ihmisten elämää vähitellen.

Vierailija
315/1189 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsernobyl, Estonia, Diana.

1980

Vierailija
316/1189 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanlaajuisesti en osaa sanoa, ehkä 9/11 sekä Estonia ja Aasian tsunami.

Eniten muistan kuitenkin järkyttyneeni Lapuan patruunatehtaan räjähdyksestä, olikohan vuosi 1976. Se tuntui silloin tosi kamalalta. Olin silloin 10-vuotias. Moni lapsi jäi ilman toista tai molempia vanhempia.

Vierailija
317/1189 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuban ohjuskriisi

Presidentti Kennedyn murha

Ensimmäinen kuukävely

Tsernobyl

Olof Palmen murha

Berliinin muurin murtuminen

Neuvostoliiton hajoaminen

Estonian uppoaminen

Syyskuun 11 pvä terroriteot

Tsunami

Fukushiman ydinvoimalaonnettomuus

Korona

1961

Vierailija
318/1189 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti se kun Pentagon myönsi että heillä on ollut kosketus alieneihin.

Se että vieraiden sivilisaatioiden avaruusaluksia vierailee planeetallamme on tuhat kertaa isompi uutinen kun joku 9.11 tai tsunamit. Se on isompi asia kuin se jos Jeesus nousisi kuolleista (mikä on tietenkin todellisuudessa puhdasta fiktiota)

Selasin koko ketjun läpi ja löytyi sentään yksi, joka vastasi Pentagonin ufopaljastukset. Se on vain niin megalomaanisen iso uutinen ettei se edes ole uutinen - täysin uskottavat lähteet kertovat täysin uskottaviasa medioissa, että niitä havaittuja laitteita ei ole ihminen mitenkään voinut valmistaa - ja mitä tapahtuu? Ketään ei kiinnosta. Ja miksi ketään ei kiinnosta? uutinen on niin iso, ja se horjuttaa maailmankuvaa niin rajusti, että on helpompi naureskella koko asialle ja unohtaa koko juttu.

Vierailija
319/1189 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tshernobyl.

9/11 on jotain mitä jenkit tekee kaiken aikaa, mutta josta cnn ei raportoi livenä eikä Hollywood tee ohjelmia.

Kieltämättä 9/11 ja Estonia jäivät hyvin mieleen kun niitänseurattiin livenä töissä koko päivän.

Vierailija
320/1189 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokolahden leijona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi