TAMMENTERHOJEN keskiviikko
En ainakaan huomannut tälle päivälle vielä pinoa, joten aloitanpa sellaisen. Ja jos sellainen jo oli, niin syytetään niitä kadonneita aivosoluja ;)
-äitiliini ja masukki 23+1
Kommentit (51)
Nyt kyllä käytän vähän työaikaa, että san jotain kirjoiteltua.. Ihan kauheesyi en varmaan muista teidän juttuja kommentoida, koska en voi nyt ihan mahdottomasti käyttää aikaa kuulumisten lukemiseen:)
Sinda: Eikös tyttömaha yleensä kasva sivuillekin, kun taas poikamaha kasvaa eteen sellaiseksi palloksi. Miulla nää molemmat on poikamallisia mahoja, ekasta tuli tyttö saa nähdä kumpi tästä..
Myös miulla on vähän sellainen kuva, ettei suoria vatsalihaksia suositella tehtävän sen takia kun ne lihakset erkanee toisistaan raskauden aikana. Ainakaan synnytyksen jälkeen niitä ei kannata heti tehdä, että lihakset palautuu normaaliin kuosiin.
Kohta on rakenneultra ja jännitän ihan kauheesti:( Miulla on inha tunne, ettei tuolla alaosastolla kaikki ole ok.. Ihmeellistä painon ja turvotuksen tunnetta ja muuta kummaa. Soittelinkin jo eilen äitipolille ja kerroin huolesta, pelkään että miulla on kohdunlaskeuma.. Ei kuulemma voi asialle mitään raskausaikana tehdä. Seurataan vain kohdunsuun+kaulan tilannetta..KIva, viikkojakin on niin vähän ettei vauvalla ole mitään mahkuja selviytyä, jos synnytys käynnistyy:( Käsikivät vaan eilisen lepäillä ja tänään sitten ultrassa nähdään kohdunkaulan tilanne ja tarvittaessa saadaan lääkärikin paikalle. Mutta ihan kauhea olo oli eilen ja yöllä näin hirveää painajaista, että lapsivedet meni ja synnytys käynnistyi ja vauva kuoli...
Juu, eli vähän synkät on fiilikset nyt. Ja sit vielä mahassa on alkanut vähän juilimaan ja sekin tietty nyt pelottaa onko ne suppareita vai mitä.
Mutta onneksi kohta olen asiantuntijoiden käsissä ja ainakin saan tilanteesta tietoa.
Palaan myöhemmin, nyt on pakko tehdä töitä vaikka kommentoitavaakin olisi vielä ollut.
tikru ja tiuhti rv 20+5
[color=A020F0]..tieteskää saa tehdä vatsalihasliikkeitä. En mä silleen oikeesti ja kunnolla tehny, kokeilin vaan hieman yläkroppaa nostaa patjasta irti. Eihän siltä naurulta olis ees voinu mitään liikkeitä tehäkään =) [/color]
[color=8B2500]Tsemiä aivan kauheesti [b]Tkrulle[/b] !! Toivottavasti kaikki on hyvin ja nuo tuntemukset niitä normaaleja apua-fiiliksiä joita ainakin mulle tulee just ennen jotain ultraa yms.
Musta tuntuu että tässä puolivälissä tapahtuu jotain erikoista ja kohtu alkaa kasvaan ulospäin eri tavalla kun noita kipujakin on aika monella just näillä viikoilla.
[color=68228B] Mä näin kanssa jotain ihmeunta viime yönä, en vaan yhtään muista mitä! Kun olin kunnolla hereillä niin huomasin että itkettää ihan vietävästi ja posket oli ihan märät. Parempi kun ei muista.. [/color]
Tää menis ny töihin tai oikeestaan taidan lähteä syömään =)
Mary
on takana mullakin. Näin unta, että vessassa paperiin jäi jotain vaaleanpunaista, joka lopulta muuttui ihan kirkkaanpunaiseksi vereksi. Lähdin samantien synnytyspolille, mutta heräsin ennenku ehdin unessa sinne saakka. Olin hiestä nihkeenä... Ehkä stressaan tuota etistä istukkaa enemmän, ku myönnänkään? Itse asias lasken jatkuvasti viikkoja/päiviä siihen, että 30 viikkoa on kasassa, enkä edes mökille uskalla lähteä enää. Sieltä saaresta ku oliski vähän huono ehtiä sairaalaan, jos oikein pahaks tilanne äityis. Just joo, nautittavaa raskausaikaa!
Esikoinen oli oikein riiviötuulella eilen illalla ja tänään aamulla ja sain pilattua päiväni sen kanssa het herätessä. Ei herätä, ei nukuta, ei syödä, ei juoda, ei pukeuduta, ei pestä hampaita, ei mennä hoitoon, eikä tehdä sit niin yhtään mitään, kunnes lopetat ehdottelun ja komentelun. Sit on väsy, nälkä, pissahätä, kakkahätä, jalka kipee, huono olo ja kiire playschooliin, kaikkia vuorotellen tai vaikka samanaikaisestikin... Siinä välissä juostaan karkuun, paiskotaan leluja ympäri kämppää, istutaan kippurassa keittiön pöydän alla jemmassa ja piilotellaan vaatteita vessanpöntön taakse... Huh, huh... Huumori meinas loppua kahden tunnin hyvällä ja pahalla rauhoittamisen jälkeen. Tänään ekaa kertaa suorastaan huokasin helpotuksesta, ku laitoin koulun oven kiinni ja olin yksin ulkona. Karmea äiti... Menin yksin aamukaffille keskustaan ja istuin siellä tunnin lukemassa lehteä ja tekemässä ei-mitään. Johan helpotti ja käyrä tasaantu. Taidan mennä hakemaan sen typyn vähän aikasemmin kotiin tänään...
Mulla kans muuten sitä paksua colostrumia/esimaitoa tihkuu rinnoista ja jämähtää oikein ikävästi kiinni. Illalla rinnat sit haiseekin sellaselta happemelta maidolta ja suihkussa saa rapsutella sitä nänneistä pois oikein urakkalla. Inhaa touhua ja nännit on välillä tosi arat...
Se blogi-juttu oli oikein hyvä idea! Oon kyllä siellä yahoon listoillakin, mutten sinne ikinä kirjoittele. Tipuin kärryiltä hetä alkuunsa. Oiskin kiva, jos saatais blogiin vähän tiiviimpi ryhmä. Tuosta Liberon sivusta sen verran, että kaverini kirjoitteli sinne aikoinaan ja olis lopulta halunnu tulostaa itselleen ne samat tarinat vauvakirjaa varten ihan tekstimuodossa ilman sivuhörhelöitä ja mainoksia, mut sepä ei onnistunutkaan. Olis pitäny kopioida kaikki tekstit erikseen jonnekin tekstinkäsittelyyn ja sitä kautta printata ne pihalle. Niin isoon urakkaan ei lähteny, vaan blogi jäi vaan nettiin lopulta. Eli jos on tarvetta moiseen, niin ei ehkä ole se suositeltavin emäntä blogille.
Nyt jatkamaan kämpäm siivousta, blaah... Jaksamisia!
¨c¨
Mulla taitaa sitten olla aika outo neuvolalääkäri :( Esikoisen raskausaikana olin vielä ihan himourheilija. Kamppailulajit jätin tietty tauolle ihan vauvan parhaaksi, mutta muuten liikuin paljon ihan laskettuun päivään saakka. Kyselin useaan otteeseen neuvolalääkäriltäni saako noita suoria vatsalihasliikkeitä tehdä, kun niistä niin ristiriitaista ohjetta tuntuu olevan. Ja AINA lääkäri vakuutti, että kaikkea mikä tuntuu itsestä hyvältä, VOI tehdä!! Niinpä mä sitten tein aika paljon myös vatsalihasliikkeitä ja luulen, että niistä synnyttäessä sitten ponnistusvaiheessa oli paljonkin apua. MUTTA vatsa mulla kasvoi tosi hitaasti ja vauvalla oli syntyessään ihan vääntyneet ja siniset jalkaterät :( Tietysti näin voi olla muutenkin, mutta kyllä tuo vähän pisti miettimään, että oliko lääkäri sittenkään oikeassa...
Tuo samainen lääkäri ihmetteli, kun en ollut aloittanut kaikkia urheiluharrastuksia uudelleen heti synnytyksen jälkeen, vaan halusin odottaa jälkitarkastusta ja " lupaa" . Vaikka kerroin, että harrastukset on fyysisesti aika rankkoja. No, aloitin sitten thainyrkkeilyn 2 kk synnytyksestä ja kun siinä kovasti hypittiin, niin kyllä tuntui välillä, että kohtu valuu polviin :O
Nyt mulla on tuo sama lääkäri, mutta osaan kyllä jättää muutamat hänen kommenttinsa omaan arvoonsa ja luottaa omaan järkeensä... Muuten on kyllä pätevä ja asiantunteva, mutta ihme urheiluhullu tuntuu olevan!!
NIMIMERKKIGALLUP: Tuo ariella tuli ihan siitä, kun bongasin tänne kirjautuessani Pienen Merenneidon mainoksen tästä sivuilta. Että tosi omaperäistä... :D
NIMIGALLUP: Mulla on alustavat nimet jo sekä tytölle että pojalle, mutta en oo vielä alkanut markkinoimaan miehelle, ovat kuitenkin hieman erikoisia. Esikoisen nimen löysin jo yläasteella lukiessani Mika Waltarin Sinuhea ja siinä oli myös vähän markkinoimista miehelle. Nyt ollaan molemmat sitä mieltä, ettei meidän tyttö voisi mikään muu ollakaan!
YÖSYÖTÖT: Toivottavasti imetys sujuu yhtä hyvin kuin esikoisesta, jolloin ilman muuta minä hoidan syötöt. Aika hölmöä, jos miehen pitäisi lähteä lämmittelemään maitoja, kun mun ei tarvii muuta kuin nostaa vauva kainaloon. Ja miehellä on pitkä työmatka, niin en halua hirveää riskiä ottaa, että nukahtaa rattiin... Tosin nyt on hoitanut esikon satunnaiset yöheräilyt, kun mäkin olen töissä. Ja kaikki vapaat taidan pitää minä, rahallisesti järkevää, vaikka tasapuolisuuden nimissä ois kiva jakaa. Esikoisesta olin kotona tasan vuoden, nyt kun on kaksi pientä, niin olen varmaankin pidempään, ainakin 1,5 v. Niin mies jää nyt osittaiselle hoitovapaalle esikon kanssa ja isyyslomat pitää tietty myös!
Hauskaa keskiviikkoa, meillä on täällä töissä kohta kakkukahvit, nam!
ariella rv 19+?
Kyllähän noita unia on täälläkin tullut nähtyä, toissa yönä olin juuri saanut järjesteltyä isäni hautajaiset, kun aloin järjestään äidin hautajaisia ( siis samassa unessa) ja loppuyöstä en sitten nukkunutkaan. Ja kyllä joka raskaudessa ja vauva-aikoina olen nähnyt unta, että vauva kuolee, useasti se kuolema tapahtuu putoamalla, joku unitieteilijä voisi kertoa mitä se tuo putoaminenkin tarkoittaa...
Kovia olette kyllä kirjoitteleen, pahus kun tämä työ vie tätä vapaa-aikaa, ei millään tahdo keritä rupatteleen niin paljon kuin haluaisi.
Tikru: kyllä siellä masussa hyvin voidaan, tunnustan kyllä itsekkin, että huoli aina välillä kasvaa mahdottomiin mittasuhteisiin ja mies saakin oikein kunnolla rauhoitella, onneksi edes tuo toinen puolisko on rauhallisempi.
(.) voi paksusti ja olo on tällä hetkellä mainio, puolessa välissä ollaan lauantaina. Huomenna olisi neuvola, on ihan kiva käydä kuuntelemassa vaavin sydänääniä.
Takki G: onneksi omistan yhden suuren untuvatakin jonka olen ostanut esikkoa odottaessani, ja nämä meidän prinsessathan ovat syntyneet talvella joten sen kaivan taas kaapin pohjalta.
Tuumin tässä yksi päivä, että ompa hyvä kun kaikki lapset ovat samaan vuodenaikaan syntyneitä, niin voi samalla kertaa tilata kaikille neuvolaan ajat, kolme kärpästä samalla iskulla ;)
Piti alkaa kirjottaan, kun tuosta blogista oli kyse. Msn:ssa on tosi selkeet ja kivat mahdollisuudet tehä oma yhteisö. En tiedä mikä on blogin ja yhteisön ero, mut siellä on mahdollisuus tehdä täysin " salainen" muilta pääsemätön sivusto. Niitä pystyy myöskin muokkailemaan omien tarpeiden mukaan jonkin verran. Mutta rajoitetusti. Kuvia voi laittaa albumeihin ja kirjoitella viestejä.
Omista kuulumisista sen verran, et ollaan pojan kans juostu aamu asioilla ja nyt ois pitäny lähtä uudelleen juoksemaan miehen verojuttujen takia, mutta saapi selvitellä itse, kun saapuilee Venäjältä. Ollaan nimittäin poitsun kans kahden tämä viikko, kun isäntä on opintomatkalla rajan takana. Saas nähä millaset laskut pukkaa matkan jälkeen, kun ollaan tekstailtu. Ei viitti soitella, ku on tähtitieteellisen kallista.
Tänä aamuna hoksasin, et poitsu oli saanut jostain taas flunssan. Aaargghh. Meillä poitsu sairastaa infektioastmaa ja korvatulehduskierre on ollut päällä puolivuosikkaasta lähtien. Jos nyt menee korviin niin en ala. Putkituskin on siirtynyt jo kertaalleen astman oirelun takia. Nyt jos se siirtyy vielä niin sitä ei varmasti saada koko syksynä tehtyä kun varsinainen infektioaika alkaa....
Omassa navassa on ollut rauhaisaa tänään onneksi. Mukavaa, kun välillä on ihan tavallinen olo eikä supistele. Toivotaan, että tämä tästä rauhoittuisikin....
Nimimerkki G: Mun nimimerkki on väännös mun etunimestä ja entisestä sukunimestä. Se on vain jäänyt käyttöön vaikka naimisiin mentiinkin.
Marylle onnittelut ekoista liikkeistä. Se on kiva seurailla pikkuisen elämää liikkeitä seurailemalla. Tutulta kuulostaa tuo masulle taputtelijat. Mulla pistää kans niin kiukuttamaan, kun tullaan masua taputtelemaan. Pitää seuraavallla kerralla taputtaa takasi...
Täällä kans vetää suonta aina varsinkin aamuyöstä. Oon huomannu et ku ottaa purkista magnesiumia, se auttaa. Kylmä tekee ainaki mulle hallaa.
Tikrulle tsemppiä polille!!! Hengessä mukana.
Nimistä kun on ollut puhetta, niin en ole juuri mietiskellyt asiaa. Haluan nähdä tulokkaan ensin ja sitten tosissaan mietiskellään. Niin kuin joku jossain mainitsi, niin voip olla ettei se suunniteltu nimi passaakaan tulokkaalle.
Yösyötöistä huolehdin minä, koska joutuisin muutoinkin nousemaan yöllä sitten lypsämään. Esikoinen ei alkuun edes huolinut pulloa, joten luonnollisesti tissit omistavana huolehdin vauvan ruokinnan. Viikonloppuisin ollaan sitten noustu vuorotellen, että toinen saa venyttää aamua sängyssä.
Minä olen suhtautunu tuohon sf-mittaan aina vähän epäilevästi, koska jos on vaikka kaks eri mittaajaa niin voipi saada aivan eri tuloksia. Mulla peräjälkeen mittas terkka ja lääkäri ja saivat monen sentin heiton omissa tuloksissaan. Enemmän olen laittanut painoa ultran antamiin tuloksiin. minusta tuntuu, että jossain vaiheessa tuo masun mittailu jää pois kokonaan.
Tuisku ja kirppu rv23
Takeista jotain? En aio ostaa talvitakkia, on kakkosen raskauden jäljiltä olemassa.
Tänään palaverissa alkoi epeli möyryämään oikein kunnolla. Hassu tunne. Meni ajatukset ihan solmuun ja varmaan vaan toljotin hölmö hymyilevä ilme naamalla loppuajan.
Tuolla meidän kakkonen (2 1/2v) laskee pikkuautoja; ytsi, katsi, kolme, neljä, pitsa, kuusi... :D
Täytyy ruveta siivoomaan. Vieraita tulee illalla ja täällä on ihan järkky sotku. Mulla muuten tippuu hiukset päästä, hiuksia on joka paikka täynnä. taidan leikata lyhyeksi niin ei samalla tapaa näy.
Kirjotelkaahan taas, hauska lukea teidän juttuja. M
Tänään pitäis lähtee takkiostoksille, saas nähdä tuleeko reissusta mitään kun toi alaselkä on niin pirun kipee ja alamahaa juilii. Vein pojan tarhaan ja olen tähän asti koittanut nukkua ja huilata kun viime yö meni taas aivan harakoille. Mutta eipä toi uni tullut, supisteli taas aika kipeesti ihan maatessakin ja tosiaan tota alaselkää jomottelee kokoajan. Onneksi rääpäle tuntuu liikkuvan tänään taas enemmän. Tuossa oli pari hiljaisempaa päivää ja ehdin jo huolestumaan. Taitaa vauveli viihtyä eri asennossa tuolla mahassa kun potkut tuntuu oikealla sivulla enemmänkin. Huolettaa noi supistelut ja mahakipuilut. saas nähdä mitä neuvolalääkäri sanoo perjantaina. Sais nyt vaan sen takin hommattua, rupee oleen sen verran kylmiä ilmoja, ettei enää tarkene neuletakeilla ja oma tuulitakki kiristää jo niin että hankala pitää, muut takit on niin kapeemallisia ettei puhettakaan että menis.
ZATU:Kyllä mulla varmaan on jotain jumissakin tuolla selässä. Keväällä lääkäri oli sitä mieltä, että siellä on yliliikkuvuutta jossain nikamavälissä ja siitä johtuisi nää tällaiset. Hierojalla kävin muutaman kerran noitten päänsärkyjen takia ja sanoin sielläkin noista alaselkä vaivoista, mutta hän ei lähtenyt käsitteleen alaselkää ollenkaan nyt raskauden takia. Ainoastaan hartioita ja niskoja.
Beijaflor: Älä nyt murehdi tuon kohdun kasvun vuoksi. Mulla on pari kaveria joilla oli todella pieni maha ja taisi sf-mittakin olla alarajoilla koko raskauden, mutta ihan normaalikokoisia vauvoja saivat. Ja maha otti kasvupyrähdyksen sitten loppuajasta. He olivat muutenkin niin hoikkia ja pitkiä, että kai se vaikutti.Ilmeisesti sinäkin olet. Tai no, mikäs minä oon sanomaan kun itse murehdin liian isosta mahasta. Toisaalta mua on lohduteltu, että kun oon niin pienikokoinen muuten niin sen takia maha kasvaa isoksi. Tiedä noista sitten.
Sori en muista kuka kyselikään tampereen 3d-ultrasta, mutta kyllä tännekin on sellainen nyt saatu. En nyt muista paikkaa mutta googlella varmaan löytyy. Soittelin sinne hinnoista ja ilmeni, että tampereen ultra on vaan paljon kalliimpi kuin hesan. Eli tampereella 3d maksaa dvd-tallenteen kanssa 250e ja pelkkien kuvien kanssa jotain 200e. Hesassa taas hinta on n.140, mihin sisältyy sekä kuvat että dvd. Ollaan siis menossa hesaan kun tuleehan se halvemmaksi bensojenkin kanssa ja samalla vois käydä siellä ostoksilla. Nää hinnat ovat siis omavastuuhintoja.
Eipä tässä muuta, valmistaudun hakeen pojan hoidosta ja sitten suunta kohti mummolaa ja takkikauppoja. Päivänjatkoja!
[color=darkblue]Kiva että beijaflorin SF mitta oli kasvanut, ihan varmasti kaikki on kunnossa, kunhan hössöttävät siellä neuvolassa =)
Haju-galluppiin: tyttärellä on hamsteri ja joudun pitämään huoneen ovea kiinni kun en kestä sitä hajua! Se haisee niin tajuttoman, voimakkaan pahalle. Aikaisemmin en ole sitä tuntenut... Sitten apukeittiön pesualtaassa haisee mun mielestä pissalle, varsinkin jos päästän sinne vettä, mutta kukaan muu koko perheestä ei muka tunne sitä hajua... Kun maanantaina olin kaverin luona ulkona, meinasi oksennus tulla kun heillä on turkistarha ihan pihan vieressä ja se haju oli musta niiiin ällöttävä... Hyi, taisin olla vihreä naamastani kun tulin kotiin. Toinen asia on valmisviipaleet, esim palvikinkkupakkaus, en meinaa voida niitä syödä kun ne haisee niin voimakkaan pahalle!
TalvitakkiG: mulla on takki näistä edellisistä raskauksista, iso kuin teltta, musta missä on leopardinkuvioinen sisäkangas joka näkyy hihoista ja vetoketjun päällä napitettavassa osassa, varmaan tajuttoman vanhanaikainen, mutta lämmin! Pahempi ongelma on housut... Siis en maksa 70-80 ¿ housuista. Ulkona on pakko olla joka päivä loppuun asti, lasten takia, että en vielä tiedä mitä keksin. Päivä kerralaan. Sit joudun ostamaan jotkut avaruuskengät, mihin saa vaan työntää jalan ja on korkea varsi, mutta sellaisia kyllä saa aika halvalla.
Sindalle: mulle on sanottu että tyypillinen tyttömaha näkyy takaapäin, koska leviää sivuille ja takapuoleen, poikamaha törröttää edessä. Paitsi että mulla on syntynyt tyttö tyypillisestä poikamahasta =)
Köppääselle tervetuloa, ei tänne kirjoittaessa tarvi niin tärkeää asiaa olla, voi vaan " pölistä" jos siltä tuntuu.
Maitoa ei ole tullut pisaraakaan, vaikka imetyksen lopettamisesta ei ole kuin 8 kk.
Taulle, että mulla käy samoin kun liikun paljon, esim kävelyllä tai shoppaillessa. Se tuntuu kurjalta ja pelottavalta, mutta mulla tarkistettiin ja ei vaikuta kohdunsuulle ollenkaan. Mutta raskasta se on kun ei meinaa voida edes siivota enää.
Nimimerkkigalluppiin: käytin tätä jo " vanhalla" vauvapalstalla, Näin sen kerran yhdellä ruotsinkielisellä keskustelupalstalla ja otin sen käyttöön täällä, ajattelin että se henkilö tuskin täällä surffailee, oli umpiruotsalainen. Nikkiin tykästyin koska se muistuttaa sanasta onnellinen =)
KummiG: meillä on jo kummit valmiina, pyysin parasta ytävääni kummiksi rv. 6 tai jotain! Hänen miehensä on mun miehen serkku että vielä sukuakin ollaan. Meillä on molemmilla lapset syntyneet 03 ja 05, samaan kouluun menvät ja sama sukunimi =) Ihaninta on että hän suostui kyynelsilmin heti =) meille taitaa riittää ne 2, vanhimmalla on 2, yhdellä 3 ja näillä nuorimmilla on 4 kummia.
Ultraan menville onnea, tulkaapas kertomaan kuulumisia kun ehditte =)
Nyt tekemään jotain hyödyllistä!
nenn 23+4
[ /color ]
[color=darkviolet]Tai no yhen koneellisen pesin pyykkiä ja sain ne laitettua telineeseen. Ulkonaki on pyykkejä, ne ainaski huuhtoutuu nyt hyvin.
Nikolaita täs hörpin, joku muukin tykkäs siittä :) pahoja mameja täällä on, ku olut vaan maistuu. .ei mut mua väsytti hirveesti ja janotti niin seliseli.
Kyllä nyt tosissaan katoo aivosolut ne kaksikin jotka on törmäilly sillon tällön. Kaverille soitin ja höpöteltiin ummet ja lammet, ku tajusin ett pitää lähtee hakeen akka kotio. Hain takin ja etin sen taskuista puhelinta!! Niin missähän se ois puhelin, ku parasta aikaa puhut siihen :D hyvä minä. No, onneks kaveri ymmärtää ku se on samassa tilassa ku mä.
Sain siinä sit kuulla, ett meiän akalla on nimipäivä :) eli
[color=red]vihjeenä kaikille kiinnostuneille, ett nyt lainaatte kirjan: Nimipäivättömien nimipäiväkirja sen on tehny Pentti Lempiäinen.
[color=darkviolet]Mä aion pikimmiten sen hakee lainaan, tosin äskön seikkailin kirjaston sivuilla niin täällä kytylainastossa sitä ei oo :/ no haen sen viereisen kylän kirjastosta.
[color=blue]Mary [color=violet]taputtele jatkossakin masua :) se on aina niin uskomattoman ihana tunne, kun saa vastauksen.
Mä varmaan nappaan sitä sormille, joka uskaltaa käyä käsiksi mun masuun. Tosin teinpä sen kerran itekki, mut yhelle ukolle ;) toissa kesänä kertoi mulle, ett heille tulee vauva. Tapusin siinä sit sen masua ja sanoin, ett mie aattelinki ett oot pyöristyny. Ehkä sillä on vähä outokumpua, mut onneks huumorintajua :D
[color=blue]Tikru [color=maroon]bdbdbdbdbdbdbd ultraan :)
[color=blue]Unien tulkinnasta [color=violet]mikään tietäjä en siis oo, mut unikirjaa kattelin ku niin moni on nyt taas nähny outoja. Niin VERI=tietää sydänsuruja, verikoe kehottaa pitämään huolta omasta terveydestä. KUOLEMA=enteilee hyvää, kun näkee itsensä kuolleena se tietää pitkää ikää. HAUTAJAISET=tietää kutsua arvokkaaseen juhlatilaisuuteen. Hautamuistomerkki ilmaisee ettei sinua ole unohdettu vaan päinvastoin. Hautausmaa kertoo, että sinulle on odotettavissa hyvä ja rauhallinen ajanjakso elämässäsi. Toisille tämä uni tietää ulkomaanmatkaa. Sitä putoamista ei ollu mikä itteeki harmittaa, ku kuumeessa monesti vaan putoan. Siittä on karmee herätä.
[color=darkviolet]Nyt jos tekiski jotain. .
Pitää vielä lisätä Beijaflorille, että onneksi mittaa oli tullut lisää. Kyllä uskon, että kaikki on hyvin.
Minulla ekalta sf-mitta ei koskaan noussut kunnolla käyrilleen sen vuoksi, koska supistelu painoi vauvan ja kohdun pohjan niin alas jo tosi aikaisessa vaiheessa. Lääkärit olivat aivan varmoja jo 33 viikolla, että vauva syntyy hetkenä minä hyvänsä, kun olin jo aukikin. Niin vain kävi että poitsu pysyi sitkeästi mukana 2 päivä yli la:n. Eli se on tulkinnan varainen tuo sf-mitta ja käyräthän on keskiarvoja. Pitää jonkun tulla sen alapuolellakin, että vaihtelu toteutuu. Toisaalta kuitenkin ei ole mitään haittaa vaikka asiaa seurataan ja katsotaan mihin se kehittyy.
Tsemppiä sinulle kovasti.
Tänään oli neuvola. Kaikki oli OK. Painoa oli tullut 226g/vko ja sf-mitta oli 17. Kuka tietää, onko tuo normaali mitta näillä rv (19+6)? Meidän terkkari kun ei oikein kerro mitään oma-aloitteisesti, ilm. siksi kun 3 odotan. (ed. on se 8v) joten en oikeen muista mitään. sydänäänet oli vahvat ja hyvät, mut kun kysyin paljonko lyö min. niin ei kuulemma laske niitä kun kuulee korvalla jos ei ole kaikki ok. Välillä tuntuu et sais jo jäädä tuo terkkari eläkkeelle. Olis kiva vertailla täällä netissä. Hemppa oli 128. Olen katsellut et muilla on ollut jo rakenneultria rv 18-20 ni kysyin et milloin olis minulla kun en käynyt niska-poimussa ja meille kuuluu yksi ultra. Ei olis terkka muistanut koko ultraa. Päivittelivät äitiyspolil kun tilasin et miks näin myöhään. No perjantaina meen ni jos sit sais vaikka sen sydänäänen nopeudenkin. Sukupuolta ei todennäköisesti kysytä.
Laittelen sit kuulumisia rakenneultrasta pe iltana tai la-aamuna, pe meen heti ultran jälkeen iltaan töihin.
tuiskua:
Piti alkaa kirjottaan, kun tuosta blogista oli kyse. Msn:ssa on tosi selkeet ja kivat mahdollisuudet tehä oma yhteisö. En tiedä mikä on blogin ja yhteisön ero, mut siellä on mahdollisuus tehdä täysin " salainen" muilta pääsemätön sivusto. Niitä pystyy myöskin muokkailemaan omien tarpeiden mukaan jonkin verran. Mutta rajoitetusti. Kuvia voi laittaa albumeihin ja kirjoitella viestejä.
[b]Juu ,ne on kyllä tosi selkeet sivut ja eikös siel oo mahis ihan soraan keskusteluunkin,chatin tapaan?? Mää kannatan sitä kyllä :) pitää vaan sopia kuka sen perustaa ja on semmonen moderaattori?? nouseeko käsiä?? *tähyilee*[/b]
[color=#3CB371][b]( . ) on ollu hiljainen,kyllä jotain liikettä on tuntunut nyt äsken mutta tavanomaasta hilijaasempaa on.. kai se siitä,tuli vaan eileen revittyä liiaksikin ruahonleikkuria..[/b][/color]
[b]Ardisia[/b]Mulla oli posti meleko tukos,käännytti siks varmaan,nyt pitääs taas olla tilaa,kokeeles uurestaan!
jotaki muutakin oli..hmm... taas niin klimpiis ajatus..
[color=#006400]Ai niin ,joku kehuu jasmiini riisin hajua hyväksi,kun taas mun nenään se aisoo nytten ihan " vanhalle" ?? hassua :)[/color]
[color=#800080]Maria ja himpula 21+3[/color]
Siis nyt en tajua mikä mättää... ei tuu mun viestit edelleenkään perille? Kokeilin ja bumena tulee failure notice. Osoite on oikein, koska vastasin sun vietiin " replynä" .
No, asiana mulla oli vaan se, että auta mua miettimään miten se strippari sen temppunsa tekee?! Mä oon vasta muutaman tunnin miettinyt enkä keksi :( Hauska se kyllä oli, täytyy näyttää ukkelillekin kun se kotiutuu.
Ja blogista: Ois aivan mahtava idea se :) Moderaattorina voi muuten toimia enemmänkin kuin yksi ihminen! Mä en sorry ainakaan jaksa, emännöin jo yhtä msn- groupia ja aikas paljon siinä on tekemistä jos on vilkas porukka.
Mutta nousiko niitä käsiä muilta?!
kylläpä on luettavaa jossei joka päivä pääse koneelle ;D ihania turinoita. Kahlasin juuri kahden päivän pinot läpi.
ZATU: kysyit miten mulla se lapsiveden määrä mitattiin. Ihan vaan neuvolatäti kokeili masun päältä ja merkkasi sitten korttiin, että normaalisti piisaa.
SINDA75: huomenna olisi tosissaan Brunolla 4d ultra. Töitten jälkeen mullakin, klo 18. Jännittää hirmuisesti ja varmaan huominen työpäivä on toooosi piiiitkä. Tuun sitten illalla kertomaan teillekin miten meni.
Blogiehdotus kuulosti hyvältä. Ikävä kyllä minäkin kuulun niihin jotka tarvitsevat " kädestä pitäen" ohjeet sellaisen käyttöön.
(.) pullottaa tuossa edessä. Poikamasulta vaikuttaa ja oma tunnekin on että pikku-ukko siellä myllää. Täälläkin on ruvennut mukavasti potkut näkymään ja tuntumaan läpi =)
Joku 3v vinkuu korvan juuressa " äiti, mulla on nälkä" ja näyttää sormilla että tän kokosen leivän tee mulle. Ei siinä mitään, mutta sen kokoinen on n. 2 cm. Kyllä nälkä lähtee!
Sunmom ja pirpana rv21+3 kömpien leivän tekoon
sen sf-mitan suhteen. Kyllä mä alan uskoa että kaikki on ok.
Sindalle ja muillekin kiitos blogi-ideoista. Käyn vilkuilemassa niitä sivustoja ja kattelen et minkäs sitä ottas. Ja musta se yhteinen blogi kuulostaa kans hyvälle idealle.
Nyt meen leipomaan omppupiirakkaa.
Nii joo, olin äsken siellä äitiysjoogassa. Oli kyllä ihanaa. Ainut vaan mikä ei kyllä mua häirinny kun oon shindoa ja reikiä ym " henkisiä" juttuja harrastanu niin se aika paljon otti siihen joogafilosofiaa, jonka voin kyllä kuvitella että menee aika monelta yli hilseen. Mutta itse nautin kovasti!
Onko kukaan muu jyväskyläläinen tulossa sinne pienten päivään lauantaina? Tai ens tiistain imetystukiryhmään?Ite oon menossa molempiin ja edelleen ois kova halu tutustua tammikuisiin " livenä"
Beijaflor
Huh, tätä ainaista muka kiirettä. Vaikka kotona paljon ollaankin, niin tuntuu ettei saa hittojakaan aikaiseksi täällä. No, ehkä se on tämä raskauslöysyys joka vaivaa...
Meillä on tänään kolmivuotishääpäivä ja vaikken mä mitään odottanutkaan mieheltä, niin vähän alkoi surettamaan, kun ukko-kulta tuli tavallista myöhempään töistä, kun niiden piti raksalla saada joku homma tehtyä ja tokaisi ensi töikseen " ei oo mitää kukkia eikä mitään" ihan tosi väsyneenä. Eli vaikken mä mitään odottanutkaan, niin silti kirpaisi, ettei mitään sitten oikeasti tullut. Yleensä on kyllä kukkia tai lahjoja tullut merkkipäivinä, joten rankan työn piikkiin tää menee. Mutta olis se voinut kuitenkin jotenkin muistaa (jupisee täällä itsekseen kyyneleitä pyyhkiessään)
( . ) voi paksusti, perjantaina neuvola, jossa kuulen 6 viikon tauon jälkeen kuinka paljon on painoa tullut.
Blogi tai yhteisö oli tosi hyvä ehdotus. Minäkin olen vaan sen verran tumpelo, että modeksi musta ei taitaisi olla.
Mutta nyt saunaan. Olin ovela ja annoin miehen ja pojan käydä äsken keskenään saunassa niin nyt pääsen sinne yksin!
Taneli + pikkukirppu 22+3
Ihanaa että on enää huominen töitä ja sit olis peräti kolem vapaata! JIHUU! Olo on niin jotenkin väsy ja vatsaan ja selkään koskee ettei millään jaksais huomennakaan mennä mutta pakko kai se on..
Huomenna onkin sitten aika rakenneultraan. Ihanaa nähdä tämä kovasti potkiva pikkuinen. Harmi vain kun sinne ei saa lapsia ottaa mukaan olis varmaan tyttö ttykännyt nähdä vauvan, kun sille niin kovin juttelee. Jotenkin tuntuu ettei noi mun lauseetkaan enää ole kovin järkevissä muodoissa mut syytän näitä pehmenneitä ja pilon menneitä aivosoluja ;) Täytyy sit huomenna illalla tulla kertomaan ultra kuulumisia.
Näkeekö ultratessa kohdunsuun tilannetta kun vähän se huolestuttaa noitten mojovien suppareitten takia??? Täytyypi kysyä..
( . ) voi todella isosti. tänään ihmiset ihmetteli että onko la todella vasta tammikuun lopussa. Taitaa musta melkoinen joulukinkun nielaissut valaskala tulla kun nyt on jo tämmöinen rantaballo... Talvitakkia en ole murehtinut, lainaan vaikka mun iskältä villapaitoja ja harrastan kerrospukeutumista, kun en viittis isoa takkia vain mahan takia ostaa..
eipäs mulla kummoisempia tänään. Joten huomiseen
äityli ja möhis 20+0!!! jippijee enää puolet jäljellä!!!!!!!!!
ardisia:
Siis nyt en tajua mikä mättää... ei tuu mun viestit edelleenkään perille? Kokeilin ja bumena tulee failure notice. Osoite on oikein, koska vastasin sun vietiin " replynä" .No, asiana mulla oli vaan se, että auta mua miettimään miten se strippari sen temppunsa tekee?! Mä oon vasta muutaman tunnin miettinyt enkä keksi :( Hauska se kyllä oli, täytyy näyttää ukkelillekin kun se kotiutuu.
Mull oli taas luukku täys,laitoin sullekki toisen,tilavemman ossan :)
ja jos muita vaivaa mistä puhutaan,niin tässä linkki!
On sit hidas avautuun,malttia...
http://bestofvideo.germanblogs.de/archive/2006/08/11/teyo44wimnf8.htm
Voidaan sit spekuloida,mistä vedettiin :DD
[color=maroon]mulla on sellanen muistikuva ettei suoria saa tehä vaan pelkästään vinoja, onko näin? Mietin ääneen, ku Mary kertoi jumpastaan.